Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
İstatistiksel Proses Kontrol KAL 504 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi YUKSEK_LISANS
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. SEMRA BORAN
Dersi Verenler Prof.Dr. YILMAZ ÖZKAN,
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Proseslerin kontrol altında olup olmadığını ölçmeye yarar. Ürün veya hizmetin tanımlanmış özelliklerde üretilip üretilmediğini izleme imkanı verir. Hatalı ürün meydana gelmeden prosese müdahale imkanı verir. İstatistiksel proses kontrol yöntemleri ile Toplam kalitenin temel felsefesi olan sıfır hataya ulaşmak mümkün olacaktır.

Dersin İçeriği

Değişkenlik tanımı. İstatistiksel proses kontrol (İPK) tanımı. Kontrol diyagramı tanımı. Değişkenler ve nitelikler için kontrol diyagramı. Proses yeterlilik analizi, Kabul örneklemesi. Örnekleme planı çeşitleri.

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Minitab paket programını kullanır Anlatım, Gösterip Yaptırma, Örnek Olay, Problem Çözme, Sınav , Ödev, Performans Görevi,
2 Minitab ile Veri düzenlemeleri yapar Anlatım, Gösterip Yaptırma, Problem Çözme, Sınav , Ödev, Performans Görevi,
3 Tablo, şekil ve grafik hazırlar Anlatım, Gösterip Yaptırma, Problem Çözme, Sınav , Ödev, Performans Görevi,
4 Tanımlayıcı istatistikleri hesaplar ve açıklar Anlatım, Gösterip Yaptırma, Problem Çözme, Sınav , Ödev, Performans Görevi,
5 Olasılık problemlerini çözer Anlatım, Gösterip Yaptırma, Problem Çözme, Sınav , Ödev, Performans Görevi,
6 Örneklem yardımıyla parametre tahmini yapar Anlatım, Gösterip Yaptırma, Problem Çözme, Sınav , Ödev, Performans Görevi,
7 Hipotez testi yapar, testin gücünü hesaplar, karar verir Anlatım, Gösterip Yaptırma, Problem Çözme, Sınav , Ödev, Performans Görevi,
8 Değişkenler arasında ilişki araştırır, tahmin yapar Anlatım, Gösterip Yaptırma, Problem Çözme, Sınav , Ödev, Performans Görevi,
9 Kontrol diyagramlarını hazırlar ve uygular Anlatım, Gösterip Yaptırma, Problem Çözme, Sınav , Ödev, Performans Görevi,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
Kaynaklar
Ders Notu

1. Olasılık ve İstatistik, Sakarya Basımevi, 2016
2. Toplam Kalite ,Sakarya Kitapevi, 2008

Ders Kaynakları

1. Statistical Quality Control, Eugene L. Grant, Richard S. Leavenworth, Mc Graw-Hill Inc. 6th ed. 1988.
2. Statistical Process Control and Quality Improvement, Gerald Smith, Maxvell Macmillan Inter. Pub. Group, 1991.
3. Statistical Quality Control with Microcomputer Applications, Larry E. Shirland, John Wiley&Sons Inc., 1993.
4.Statistical Quality Assurance Methods for Engineers, Stephen B. Vardeman, J. Marcus Jobe, John Wiley&Sons, INC:, 1999.
5.Total Quality Control, Armand V. Feigenbaum, 3th edi. Revised, McGraw Hill Inter. Edi.1991.

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Lisans derecesi yeterlilikleri üzerine kurulan, aynı ya da farklı bir alandaki bilgilerin genişletilmesi ve derinleştirilmesi ile birlikte bilimsel araştırma yaparak bilgiye ulaşabilme, bilgiyi değerlendirme, yorumlama ve uygulama yapabilmek X
2 Kalite alanındaki sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi geliştirebilmek, bilimsel, toplumsal ve etik sorumluluk ile kullanabilmek X
3 Kalite alanındaki bir problemi, bağımsız olarak kurgulamak, çözüm yöntemi geliştirmek, çözmek, sonuçları değerlendirmek ve gerektiğinde uygulayabilmek X
4 Kalite alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, alanındaki ve dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli bir şekilde aktarabilmek X
5 Kalite alanındaki uygulamalarda karşılaşacağı öngörülmeyen karmaşık durumlarda, yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilmek ve sorumluluk alarak çözüm üretebilmek X
6 Kalite alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilmek ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilmek X
7 En az bir yabancı dilde sözlü ve yazılı iletişim yeteneğine sahip olmak (European Language Portfolio Global Scale, Level B2) X
8 Kalite alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilmek ve geliştirebilmek X
9 Kalite alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında bilimsel, sosyal ve etik değerleri gözeterek bu değerleri öğretebilmek ve denetlemek X
10 Kalite alanında özümsedikleri bilgiyi ve problem çözme yeteneklerini, disiplinler arası çalışmalarda uygulayabilmek X
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 25
1. Kısa Sınav 37
1. Ödev 38
Toplam 100
1. Final 80
1. Yıl İçinin Başarıya 20
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)