Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Fiziki Coğrafya Araştırma Yöntemleri | COG 501 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. CERCİS İKİEL |
Dersi Verenler | Doç.Dr. CERCİS İKİEL, |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Derya Evrim KILIÇ |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Fiziki coğrafya ve alt dallarında yapılacak araştırmalarda hipotezin belirlenmesi,araştırma tasarımının formüle edilmedi,veri toplanması,verilerin analizedilmesi,sunulması ve raporlanmasını yapabilmek. |
Dersin İçeriği | Fiziki coğrafya araştırmalarındaki başlıca aşamalar,ilgili literatürün tespit ve temini,verilerin analiz edilmesi,analiz sonuçlarının alan çalışmalarıyla geliştirilmesi,elde edilen sonuçların raporlanması. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Matris ve hipotezi tanımlar | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Ödev, |
2 | Fiziki coğrafya araştırmalarında gerekli verileri bilir | Soru-Cevap, Tartışma, Anlatım, | Ödev, Sınav , |
3 | Fiziki coğrafya verileri toplar | Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap, | Sınav , Ödev, |
4 | Fiziki coğrafya verilerini analiz eder | Soru-Cevap, Tartışma, Anlatım, | Sınav , Ödev, |
5 | Analiz sonuç raporu düzenler | Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Soru-Cevap, | Sınav , Ödev, Proje / Tasarım, |
6 | Jeolojik,topografik, hidrografik,toprak verileri ve iklim verilerini ilişkilendirir | Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Anlatım, Problem Çözme, Soru-Cevap, | Sınav , Ödev, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Matrisin ve hipotezin belirlenmesi | |
2 | Araştırma tasarımının formüle edilmesi | |
3 | Veri toplanması,ilgili literatürün(kitap,makale,bildiri,istatistiksel veri vb.) tespiti | |
4 | Kartoğrafik kaynaklar | |
5 | Alan çalışmaları(gezi,gözlem çalışmaları,anket ve mülakat) | |
6 | Jeolojik,topoğrafik verilerin analizi | |
7 | Jeomorfolojik verilerin analizi | |
8 | Ara Sınav | |
9 | İklim verileri ve analizi | |
10 | Hidroğrafik veriler ve analizi | |
11 | Toprak verileri ve analizi | |
12 | Flora ve faunayla ilgili verilerin analizi | |
13 | Verilerin raporlanması | |
14 | Raporların kontrolü düzeltilmesi ve son rapor |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Bilgin,Turgut,1984,Genel Kartoğrafya(2),Bakış Yayınları,İstanbul Dönmez,Yusuf,1985,Bitki Coğrafyası,İ.Ü.Coğrafya Ens.Yay.No:3213,istanbul Özey,Ramazan vd,2008,Coğrafya Öğretiminde Yöntem ve Yaklaşımlar,Aktif Yayınevi,İstanbul İzbırak,Reşat,1978,Hidroğrafya Akarsular ve Göller,A.Ü.D.T.C.Fak.Yay.,Erol Ofset Matbaacılık,Ankara Atalay,İbrahim,2005,Genel Fiziki Coğrafya,META Basım Matbaacılık Hizmetleri,İzmir Ardos,Mehmet,1996,Jeolojik Temel Bilgiler(Coğrafya Açısından),İ.Ü.Edeb.Fak.Yay.No:3403 İstanbul Turoğlu,H.,Özdemir,H.,2005,Bartın´sa Sel ve Taşkınlar,Çantay Kitabevi,İstanbul |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Lisans derecesi yeterlilikleri üzerine kurulan, aynı ya da farklı bir alandaki bilgilerin genişletilmesi ve derinleştirilmesi ile birlikte bilimsel araştırma yaparak bilgiye ulaşabilme, bilgiyi değerlendirme, yorumlama ve uygulama yapabilmek | X | |||||
2 | Coğrafya ve Coğrafi bilgi teknolojileri alanındaki sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi geliştirebilmek, bilimsel, toplumsal ve etik sorumluluk ile kullanabilmek | X | |||||
3 | Coğrafya ve Coğrafi bilgi teknolojileri alanındaki bir problemi, bağımsız olarak kurgulamak, çözüm yöntemi geliştirmek, çözmek, sonuçları değerlendirmek ve gerektiğinde uygulayabilmek | X | |||||
4 | Coğrafya ve Coğrafi bilgi teknolojileri alanındaki i güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, alanındaki ve dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli bir şekilde aktarabilmek | X | |||||
5 | Coğrafya ve Coğrafi bilgi teknolojileri alanındaki uygulamalarda karşılaşacağı öngörülmeyen karmaşık durumlarda, yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilmek ve sorumluluk alarak çözüm üretebilmek | X | |||||
6 | Coğrafya ve Coğrafi bilgi teknolojileri alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilmek ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilmek | X | |||||
7 | En az bir yabancı dilde sözlü ve yazılı iletişim yeteneğine sahip olmak (“European Language Portfolio Global Scale”, Level B2) | ||||||
8 | Coğrafya ve Coğrafi bilgi teknolojilerinin gerektirdiği bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilmek ve geliştirebilmek | ||||||
9 | Coğrafya ve Coğrafi bilgi teknolojileri alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında bilimsel, sosyal ve etik değerleri gözeterek bu değerleri öğretebilmek ve denetlemek | X | |||||
10 | Coğrafya ve Coğrafi bilgi teknolojileri alanındaki özümsedikleri bilgiyi ve problem çözme yeteneklerini, disiplinler arası çalışmalarda uygulayabilmek | X | |||||
11 | Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler, geliştirir ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçer | X | |||||
12 | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar. | X | |||||
13 | Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. | X | |||||
14 | Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetler ve bu değerleri öğretir. | X | |||||
15 | Alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirir ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir. | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 40 |
1. Kısa Sınav | 20 |
1. Ödev | 20 |
2. Kısa Sınav | 20 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 4 | 64 |
Ara Sınav | 1 | 20 | 20 |
Ödev | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü | 147 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,88 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |