Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Fiziki Coğrafya Araştırma Yöntemleri COG 501 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi YUKSEK_LISANS
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. CERCİS İKİEL
Dersi Verenler Doç.Dr. CERCİS İKİEL,
Dersin Yardımcıları Arş. Gör. Derya Evrim KILIÇ
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı Fiziki coğrafya ve alt dallarında yapılacak araştırmalarda hipotezin belirlenmesi,araştırma tasarımının formüle edilmedi,veri toplanması,verilerin analizedilmesi,sunulması ve raporlanmasını yapabilmek.
Dersin İçeriği Fiziki coğrafya araştırmalarındaki başlıca aşamalar,ilgili literatürün tespit ve temini,verilerin analiz edilmesi,analiz sonuçlarının alan çalışmalarıyla geliştirilmesi,elde edilen sonuçların raporlanması.
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Matris ve hipotezi tanımlar Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav , Ödev,
2 Fiziki coğrafya araştırmalarında gerekli verileri bilir Soru-Cevap, Tartışma, Anlatım, Ödev, Sınav ,
3 Fiziki coğrafya verileri toplar Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap, Sınav , Ödev,
4 Fiziki coğrafya verilerini analiz eder Soru-Cevap, Tartışma, Anlatım, Sınav , Ödev,
5 Analiz sonuç raporu düzenler Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Soru-Cevap, Sınav , Ödev, Proje / Tasarım,
6 Jeolojik,topografik, hidrografik,toprak verileri ve iklim verilerini ilişkilendirir Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Anlatım, Problem Çözme, Soru-Cevap, Sınav , Ödev,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Matrisin ve hipotezin belirlenmesi
2 Araştırma tasarımının formüle edilmesi
3 Veri toplanması,ilgili literatürün(kitap,makale,bildiri,istatistiksel veri vb.) tespiti
4 Kartoğrafik kaynaklar
5 Alan çalışmaları(gezi,gözlem çalışmaları,anket ve mülakat)
6 Jeolojik,topoğrafik verilerin analizi
7 Jeomorfolojik verilerin analizi
8 Ara Sınav
9 İklim verileri ve analizi
10 Hidroğrafik veriler ve analizi
11 Toprak verileri ve analizi
12 Flora ve faunayla ilgili verilerin analizi
13 Verilerin raporlanması
14 Raporların kontrolü düzeltilmesi ve son rapor
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları Bilgin,Turgut,1984,Genel Kartoğrafya(2),Bakış Yayınları,İstanbul
Dönmez,Yusuf,1985,Bitki Coğrafyası,İ.Ü.Coğrafya Ens.Yay.No:3213,istanbul
Özey,Ramazan vd,2008,Coğrafya Öğretiminde Yöntem ve Yaklaşımlar,Aktif Yayınevi,İstanbul
İzbırak,Reşat,1978,Hidroğrafya Akarsular ve Göller,A.Ü.D.T.C.Fak.Yay.,Erol Ofset Matbaacılık,Ankara
Atalay,İbrahim,2005,Genel Fiziki Coğrafya,META Basım Matbaacılık Hizmetleri,İzmir
Ardos,Mehmet,1996,Jeolojik Temel Bilgiler(Coğrafya Açısından),İ.Ü.Edeb.Fak.Yay.No:3403
İstanbul
Turoğlu,H.,Özdemir,H.,2005,Bartın´sa Sel ve Taşkınlar,Çantay Kitabevi,İstanbul
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Lisans derecesi yeterlilikleri üzerine kurulan, aynı ya da farklı bir alandaki bilgilerin genişletilmesi ve derinleştirilmesi ile birlikte bilimsel araştırma yaparak bilgiye ulaşabilme, bilgiyi değerlendirme, yorumlama ve uygulama yapabilmek X
2 Coğrafya ve Coğrafi bilgi teknolojileri alanındaki sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi geliştirebilmek, bilimsel, toplumsal ve etik sorumluluk ile kullanabilmek X
3 Coğrafya ve Coğrafi bilgi teknolojileri alanındaki bir problemi, bağımsız olarak kurgulamak, çözüm yöntemi geliştirmek, çözmek, sonuçları değerlendirmek ve gerektiğinde uygulayabilmek X
4 Coğrafya ve Coğrafi bilgi teknolojileri alanındaki i güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, alanındaki ve dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli bir şekilde aktarabilmek X
5 Coğrafya ve Coğrafi bilgi teknolojileri alanındaki uygulamalarda karşılaşacağı öngörülmeyen karmaşık durumlarda, yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilmek ve sorumluluk alarak çözüm üretebilmek X
6 Coğrafya ve Coğrafi bilgi teknolojileri alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilmek ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilmek X
7 En az bir yabancı dilde sözlü ve yazılı iletişim yeteneğine sahip olmak (“European Language Portfolio Global Scale”, Level B2)
8 Coğrafya ve Coğrafi bilgi teknolojilerinin gerektirdiği bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilmek ve geliştirebilmek
9 Coğrafya ve Coğrafi bilgi teknolojileri alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında bilimsel, sosyal ve etik değerleri gözeterek bu değerleri öğretebilmek ve denetlemek X
10 Coğrafya ve Coğrafi bilgi teknolojileri alanındaki özümsedikleri bilgiyi ve problem çözme yeteneklerini, disiplinler arası çalışmalarda uygulayabilmek X
11 Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler, geliştirir ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçer X
12 Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar. X
13 Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. X
14 Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetler ve bu değerleri öğretir. X
15 Alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirir ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir. X
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 40
1. Kısa Sınav 20
1. Ödev 20
2. Kısa Sınav 20
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 4 64
Ara Sınav 1 20 20
Ödev 1 15 15
Toplam İş Yükü 147
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 5,88
Dersin AKTS Kredisi 6