Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Türkiye Cumhuriyeti’Nin Sorunları UTR 506 0 3 + 0 3 7
Ön Koşul Dersleri

--

Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi YUKSEK_LISANS
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. FİKRETTİN YAVUZ
Dersi Verenler Doç.Dr. FİKRETTİN YAVUZ,
Dersin Yardımcıları

Arş. Gör. Burak Çıtır

Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Türkiye Cumhuriyeti’nin kuruluş sürecinden bugüne kadar ulusal ve uluslar arası alanda karşılaştığı problemler ve çözüm yollarını kavramak

Dersin İçeriği

Türkiye Cumhuriyeti’nin karşı karşıya kaldığı ulusal ve uluslar arası problemler ve çözüm yolları

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 1)Türkiye Cumhuriyeti’nin kuruluş sürecinde karşı karşıya kaldığı problemlerini kavrar Soru-Cevap, Tartışma, Anlatım, Sınav ,
2 2)Atatürk’ün bu problemlere karşı tutumu anlar Soru-Cevap, Anlatım, Tartışma, Ödev,
3 3)Türkiye Cumhuriyeti’nin kuruluşundan itibaren hükümetlerin uyguladıkları politikaları değerlendirir Tartışma, Anlatım, Soru-Cevap, Ödev,
4 4)Uluslararası alandaki gelişmeleri analiz eder Soru-Cevap, Anlatım, Tartışma, Sınav ,
5 5)Türkiye Cumhuriyeti dış politikasını inceler Tartışma, Anlatım, Soru-Cevap, Sınav , Ödev,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Uluslar arası ilişkilerde sorun kavramı
2 Osmanlı Devleti’nin etnik ve stratejik yapısı
3 Yıkılış dönemi Osmanlı Devleti tarihinde problemler
4 Milli Mücadele Döneminde karşılaşılan problemler ve çözümleri
5 Milli Mücadelenin etnik problemleri
6 Lozan Barış Anlaşması ve sorunlar
7 Lozan’da çözülemeyen sorunlar
8 Osmanlı borçları ve Türkiye’nin ekonomi politikaları
9 Lozan ve sonrası Ermeni sorunu
10 Ermeni propagandasının tarihi kökenleri ve Türkiye Cumhuriyeti’nin tutumu
11 Kıbrıs Sorununun tarihi kökenleri ve çözümü
12 Türkiye Cumhuriyeti’nin Güneydoğu Anadolu politikaları
13 Kaynak tahlilleri
14 Değerlendirmeler
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

1. Esat Uras, Tarihte Ermeniler ve Ermeni Meselesi, İstanbul, 1974.
2. Kamuran Gürün, Ermeni Sorunu, Ankara, 1988.
3. Taner Timur, Türkler ve Ermeniler, İstanbul, 1991
4. Recep Şahin, Tarih Boyunca Türklerin Ermeni Politikaları;, İstanbul, 1987.
5. Nejat Göyünç, Osmanlı İdaresinde Ermeniler;, İstanbul, 1993.
6. Bilal Eryılmaz, Osmanlı Devleti İdaresinde Gayrimüslim Tebanın Yönetimi, İstanbul, 1990.
7. Kemal Karpat, Ottoman Population, Princeton, 1985.
8. Erdal İlter, Türk-Ermeni İlişkileri Bibliyografyası, Ankara, 2003.
9. Olaylarla Türk Dış Politikası, Komisyon, Alkım yay. Ankara, 1990.
10. Tevfik Çavdar, Türkiye Ekonomisinin Tarihi (1900-1960), Ankara, 2003.
11. Seha Meray, Lozan Konferansı Tutanakları, 8 cilt, İstanbul, 1998.

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 T.C. Tarihi alanında araştırma tekniklerine hakim olma X
2 Araştırma yöntemleri ve kuramsal uygulamalarda ustalaşma. X
3 T.C. Tarihi alanına bilimsel çalışmalarıyla katkıda bulunma. X
4 Metin değerlendirme ve eleştirme becerisi kazanma. X
5 Alanında yeni fikirler ve bilgiler ortaya koyma. X
6 Diğer alanlarla ortak çalışabilme yöntemlerine sahip olma. X
7 Bilişim teknolojilerine hakim olma. X
8 Bitirme Projesi ile ilgili en az bir akademik yayın yapma (tercihen ulusal veya uluslararası hakemli dergilerde yayınlatma) X
9 Ulusal ve uluslararası platformlarda çalışma alanı ile ilgili iletişim kurabilme yetkinliğine sahip olma. X
10 Etik ve ahlaki konularda alanının gerektirdiği ilkelere sahip olma. X
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 25
1. Ödev 37
2. Ödev 38
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 20
1. Final 80
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 2 32
Ara Sınav 1 25 25
Ödev 2 25 50
Final 1 25 25
Toplam İş Yükü 180
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 7,2
Dersin AKTS Kredisi 7