Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Python | YBS 256 | 4 | 1 + 1 | 2 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi ALPASLAN KİBAR |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üyesi ALPASLAN KİBAR, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | IOT uygulamaları hakkında genel bilgi vermek |
Dersin İçeriği | Python için ara yüz kullanmak, Python ile basit seviyede uygulamalar geliştirebilmek, IOT uygulamaları hakkında başlangıç seviyesinde bilgi sahibi olmak |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Programlama ve Python Python Nasıl Çalışır? | |
2 | Değişkenler, İfadeler, Deyimler İşlevler Argümanlar ve Parametreler | |
3 | İsim Alanları (NameSpace) Mantıksal İşleçler İç İçe Döngüler | |
4 | Listeler ve İterasyon Nesneler ve Özellikleri Listelerde Arama | |
5 | Cümleler (String) ve Dosyalar Tüpler ve Sözlükler İstatistikler | |
6 | Menüler Modüller Rastgele Sayı Modülü | |
7 | Sınıflar Veritabanı Web Programcılığı | |
8 | PyQt'ye Giriş Qt Kaynak Dosyaları | |
9 | Vize Haftası | |
10 | Diyaloglar Düzenler Çoklu Dokümanlar ile Çalışmak | |
11 | PyQt Dosyaları PyQt ve Python Veri Tipleri Olaylar, Pano ve Sürükle Bırak | |
12 | Çizimler Kalem ve Fırça Geometrik Şekiller Qt Designer | |
13 | Raspberry Pi Uygulamaları | |
14 | Temel Ayarlar ve Basit Uygulamalar |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | 14 Haftalık ders notu her dersten önce sisteme yüklenecektir. |
Ders Kaynakları | PYTHON, Mustafa BAŞER Raspberry Pi ve Python ile IOT Uygulamaları, Güray YILDIRIM |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Yeni ve Güncel teknolojileri takip edebilir ve bunları değerlendirebilir | ||||||
2 | Kurumsal Bilişim Sistemlerini işleyişini anlayabilir ve bu sistemleri temel seviyede kullanabilir Temel seviyedeki işletme problemlerin sayısal modellerini oluşturur | ||||||
3 | Temel seviyedeki işletme problemlerin sayısal modellerini oluşturur | ||||||
4 | Modellenmiş işletme problemlerini bilişim teknolojileri yardımıyla çözer ve çözümleri yorumlar | ||||||
5 | Bilişim odaklı projelere takımın bir bireyi olarak katkı sağlar | ||||||
6 | Proje yönetiminde takım çalışmasını destekleyen bilgi teknolojileri araçlarını etkin bir biçimde kullanır | ||||||
7 | Temel işletme fonksiyonlarına ve bilişim teknolojilerine hâkim olur ve bunlar arasındaki bağlantıyı kurar | ||||||
8 | Kurumsal bilişim sistemlerinin tasarlanması, geliştirilmesi ve uygulanması süreçlerine katkı verir. | ||||||
9 | Girişimcilik projeleri de dâhil olmak üzere her türlü proje için kaliteli dokümantasyon üretebilir ve bu dokümanları sunar | ||||||
10 | Bilgilendirici, efektif ve ilgi çekici sunumlar hazırlar ve bu sunumları sunar. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 100 |
Toplam | 100 |
1. Final | 50 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 2 | 5 | 10 |
Ödev | 6 | 5 | 30 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Toplam İş Yükü | 114 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,56 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |