Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Uml Modelleme | YBS 362 | 6 | 2 + 0 | 2 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe / İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi NACİYE GÜLİZ UĞUR |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Yazılım sistemi olayları tanımlamak, görselleştirmek, oluşturmak ve dökümante etmek için kullanıcı tarafından geliştirip paylaşabilecek görsel modelleme dilinin öğrenilmesi amaçlanmaktadır. Böylece bir arada yönetilen projelerde takım içindeki iletişim güçlenir, yazılım geliştirme için araçların etkin kullanılması ve herkes tarafından anlaşılması sağlanır. |
Dersin İçeriği | Yazılım geliştirme için gerekli bakışlar (kullanıcı bakışı, yapısal bakış, davranış bakışı, gerçekleşme bakışı ve ortam bakışı), bu bakışların oluşturulmasında kullanılan diyagramlar (sınıf diyagramı, bileşen diyagramı, faaliyet diyagramı, kullanım senaryosu, iletişim diyagramı, sıralama diyagramı ve durum diyagramı) ve çeşitli örneklerle uygulamaları. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Yazılım projelerinin etkin bir şekilde uygulanabilmesi için gerekli bakış açılarını kazanmak | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, | Sınav , Ödev, |
2 | Modelleme dilini okuyabilmek | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması, | Sınav , Ödev, |
3 | Modelleme dilini kullanarak proje tasarlamak | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Proje Temelli Öğrenme , | Sınav , Proje / Tasarım, |
4 | Projeyi görsel bir şekilde sunabilmek | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması, | Sınav , Ödev, Proje / Tasarım, |
5 | Entegre projelerde projenin bütününü ve geliştirme yapılan bölümün detayını görebilecek beceriyi kazanmak | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması, | Sınav , Proje / Tasarım, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Tanışma ve genel giriş | Ders notlarının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
2 | Kullanıcı diyagramı | Ders notlarının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
3 | Faaliyet diyagramı | Ders notlarının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
4 | Nesne diyagramı | Ders notlarının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
5 | Sınıf diyagramları | Ders notlarının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
6 | Zaman akış diyagramı | Ders notlarının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
7 | Durum diyagramı | Ders notlarının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
8 | ARASINAV | |
9 | Etkileşim ve iletişim diyagramları | Ders notlarının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
10 | Bileşen diyagramı | Ders notlarının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
11 | Dağılım diyagramı | Ders notlarının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
12 | Birleşik yapı diyagramı | Ders notlarının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
13 | Literatürden UML örneklerinin incelenmesi | Ders notlarının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
14 | Genel değerlendirme | Ders notlarının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | 14 Haftalık Ders Notu Her Dersten Önce Sisteme yüklenecektir |
Ders Kaynakları | Learning UML 2.0, Kim Hamilton, Russell Miles, April 2006 UML ile Nesne Tabanlı Çözümleme ve Tasarım, Bora Güngören, Kasım 2009 |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Yeni ve Güncel teknolojileri takip edebilir ve bunları değerlendirebilir | ||||||
2 | Kurumsal Bilişim Sistemlerini işleyişini anlayabilir ve bu sistemleri temel seviyede kullanabilir Temel seviyedeki işletme problemlerin sayısal modellerini oluşturur | ||||||
3 | Temel seviyedeki işletme problemlerin sayısal modellerini oluşturur | ||||||
4 | Modellenmiş işletme problemlerini bilişim teknolojileri yardımıyla çözer ve çözümleri yorumlar | ||||||
5 | Bilişim odaklı projelere takımın bir bireyi olarak katkı sağlar | ||||||
6 | Proje yönetiminde takım çalışmasını destekleyen bilgi teknolojileri araçlarını etkin bir biçimde kullanır | ||||||
7 | Temel işletme fonksiyonlarına ve bilişim teknolojilerine hâkim olur ve bunlar arasındaki bağlantıyı kurar | ||||||
8 | Kurumsal bilişim sistemlerinin tasarlanması, geliştirilmesi ve uygulanması süreçlerine katkı verir. | ||||||
9 | Girişimcilik projeleri de dâhil olmak üzere her türlü proje için kaliteli dokümantasyon üretebilir ve bu dokümanları sunar | ||||||
10 | Bilgilendirici, efektif ve ilgi çekici sunumlar hazırlar ve bu sunumları sunar. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 40 |
1. Ödev | 20 |
2. Ödev | 20 |
3. Ödev | 20 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
1. Final | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Ödev | 3 | 15 | 45 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 129 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,16 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |