Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Bilişim Teknolojilerinin Afet Yönetiminde Kullanımı | YBS 358 | 6 | 2 + 0 | 2 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. AYKUT HAMİT TURAN |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Öğrencilerin bilisim teknolojilerinin afet yonetiminin farkli safhalarinda nasil kullanilabilecegini ve bilisim teknolojisi kullaniminin afetlerin neden oldugu kayiplarin azaltilmasinda sagladigi faydalari öğrenmesi, bu hususta farkindaliklarinin artirilmasi ve afet zarar azaltimi ile ilgili belirli alanlarda calismalarinin saglanmasidir |
Dersin İçeriği | Bu derste, afet, afet yonetimi ve bu alanda zarar azaltma amaciyla afet yonetiminin cesitli asamalarinda kullanilan bilisim teknolojileri incelenecektir |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Afet kavrami, dunyamizin ve ulkemizin yasadigi afetlerin degerlendirilmesi | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay, | Sınav , Sözlü Sınav, Ödev, |
2 | Afet yonetimi kavrami ve afet yonetiminin farkli asamalari ile cesitli ulkelerdeki uygulamalarla ulkemizdeki uygulamalarin karsilastirilmasi | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay, | Sınav , Sözlü Sınav, Ödev, |
3 | Afetlerin meydana getirdigi zararlarin azaltilabilmesi icin kullanilan teknolojilerin incelenmesi | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Örnek Olay, | Sınav , Sözlü Sınav, Ödev, |
4 | Afetlerin meydana getirdigi zararlarin azaltilabilmesi icin gelistirilen basarili uygulamalarin ve kullanilan teknolojinin incelenmesi | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Örnek Olay, | Sınav , Sözlü Sınav, Ödev, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Afet, Afet Yonetimi | Ders notlarının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
2 | Afet Yonetiminin Safhalari | Ders notlarının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
3 | Afet Oncesi Onleme Safhasinda Kullanilan BT | Ders notlarının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
4 | Afet Oncesi Zarar Azaltma Safhasinda Kullanilan BT | Ders notlarının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
5 | Afet Oncesi Hazirlikli Olma Safhasinda Kullanilan BT | Ders notlarının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
6 | Afete Yanit Verme Safhasinda Kullanilan BT | Ders notlarının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
7 | Afet Sonrasi Iyilesme Safhasinda Kullanilan BT | Ders notlarının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
8 | ARA SINAV | |
9 | Örnek Uygulamalar - Sismik Gozlem Modelleri | |
10 | Örnek Uygulamalar - Sel Tahmin Modelleri | |
11 | Örnek Uygulamalar - Kuraklik ve Tsunami Erken Uyari Modelleri | |
12 | Örnek Uygulamalar - Afet Izleme Modelleri | |
13 | Örnek Uygulamalar - SAHANA | |
14 | Örnek Uygulamalar - UNOSAT |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Ders Notu 14 Haftalık Ders Notu Her Dersten Önce Sisteme yüklenecektir. |
Ders Kaynakları | Disaster Recovery Planning: Preparing for the Unthinkable (3rd Ed), Jon William Toigo |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Yeni ve Güncel teknolojileri takip edebilir ve bunları değerlendirebilir | ||||||
2 | Kurumsal Bilişim Sistemlerini işleyişini anlayabilir ve bu sistemleri temel seviyede kullanabilir Temel seviyedeki işletme problemlerin sayısal modellerini oluşturur | ||||||
3 | Temel seviyedeki işletme problemlerin sayısal modellerini oluşturur | ||||||
4 | Modellenmiş işletme problemlerini bilişim teknolojileri yardımıyla çözer ve çözümleri yorumlar | ||||||
5 | Bilişim odaklı projelere takımın bir bireyi olarak katkı sağlar | ||||||
6 | Proje yönetiminde takım çalışmasını destekleyen bilgi teknolojileri araçlarını etkin bir biçimde kullanır | ||||||
7 | Temel işletme fonksiyonlarına ve bilişim teknolojilerine hâkim olur ve bunlar arasındaki bağlantıyı kurar | ||||||
8 | Kurumsal bilişim sistemlerinin tasarlanması, geliştirilmesi ve uygulanması süreçlerine katkı verir. | ||||||
9 | Girişimcilik projeleri de dâhil olmak üzere her türlü proje için kaliteli dokümantasyon üretebilir ve bu dokümanları sunar | ||||||
10 | Bilgilendirici, efektif ve ilgi çekici sunumlar hazırlar ve bu sunumları sunar. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 70 |
1. Kısa Sınav | 10 |
1. Ödev | 10 |
2. Kısa Sınav | 10 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 30 | 30 |
Kısa Sınav | 2 | 5 | 10 |
Ödev | 1 | 20 | 20 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 134 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,36 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |