Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Uluslararası Pazarlama UTC 202 4 3 + 0 3 5
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi AYŞEGÜL KARATAŞ
Dersi Verenler Dr.Öğr.Üyesi AYŞEGÜL KARATAŞ,
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Alanına Uygun Öğretim
Dersin Amacı

Dersin amacı uluslararası alanda faaliyet gösteren işletmelerin yerel pazarlardan farklı olarak etkilenebilecekleri dış faktörler, verilmesi gereken stratejik kararlar ve bu çerçevede izlenmesi gereken metodoloji hakkında kazanımlar elde edilmesini sağlamaktır.

Dersin İçeriği

Dersin amacı doğrultusunda içeriğinde uluslararası pazarlama bağlamında içsel ve dışsal faktörlerin analizi ve karar süreçlerine yer verilmektedir.

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Uluslararası pazarlama ve küresel pazarlama kavramlarını tanımlar. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav , Ödev, Performans Görevi,
2 Uluslararası pazarlamayı etkileyen çevresel faktörleri örnekler vererek açıklar. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav , Ödev, Performans Görevi,
3 Uluslararası pazarlama karması elemanlarını açıklar. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav , Ödev, Performans Görevi,
4 Uluslararası pazarlara giriş stratejileri hakkında bilgi verir. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav , Ödev, Performans Görevi,
5 Uluslararası pazarlamada kültürün rolünü örneklendirir. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav , Ödev, Performans Görevi,
6 Uluslararası pazar araştırmaları hakkında fikir sahibi olur. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav , Ödev, Performans Görevi,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Uluslararası Pazarlamayı Gerekli Kılan Koşullar
2 Uluslararası Pazarlama Açısından İşletme Analizi
3 Uluslararası Pazarlamayı Etkileyen Çevresel Faktörler- Demografik ve Kültürel Çevre
4 Uluslararası Pazarlamayı Etkileyen Çevresel Faktörler-Politik, Yasal ve Teknolojik Çevre
5 Uluslararası Pazarlama Araştırması
6 Uluslararası Pazarlara Giriş Stratejileri
7 Uluslararası Pazarlamada Ürün Stratejileri
8 Uluslararası Pazarlamada Fiyat Stratejileri
9 Ara Sınav
10 Uluslararası Pazarlamada Dağıtım ve İletişim Stratejileri
11 İhracat Temelli Uluslararası Pazarlama Metodolojisi
12 Uluslararası Pazarlamanın Makro Kritiği
13 Uygulama Sunumları
14 Uygulama Sunumları
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

Cateora, Philip R. Ve John L. Graham (2019), International Marketing, 19th. Edition, McGraw-Hill, New York.
 

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Uluslararası ticaretin kuramsal altyapısı ile ithalat, ihracat, kambiyo, gümrük ve lojistik gibi operasyona yönelik bilgilerini anlama ve kullanabilme becerisine sahip olma, küreselleşen sermaye, emek ve mal ticaretinde iş kültürü ve pazarlama etkileşimini özümseyebilme X
2 Uluslararası ticaret ile ilgili küresel ve ulusal temel düzenlemelere hakim olup, bunları pratik durumlara uygulayabilme ve yorumlayabilme X
3 Uluslararası ekonomik ve ticari gelişmeleri analiz edebilme, örgüt içerisinde görev aldığı konularda sorunları tanımlama, görüş bildirme ve çözüm yolları sunma becerisi kazanma X
4 Bilgisayar kullanımının yanında uluslararası ticari operasyonlar ve veri analizlerinde kullanılan bilgi sistemleri ve yazılımları kullanabilme becerisini kazanabilme
5 Araştırma becerisine ve analitik düşünme yeteneğine sahip olma, alınacak kararların ve uygulanacak projelerin süreçlerini ve sonuçlarını öngörebilme, sebep – sonuç ilişkilerini göz önünde bulundurabilme, stratejik yaklaşım geliştirebilme, düşüncelerini başkalarının anlayabileceği şekilde iletebilme ve yüksek ikna gücüne sahip olma X
6 Görev aldığı alanlarda kurumun vizyon, amaç ve hedeflerini belirleyebilme X
7 Eleştirel düşünme ve alternatifler üretebilme yetkinliğinin sonucu olarak farklı kaynaklardan bilgi elde edebilme ve analiz etme becerisine sahip olma ve inisiyatif kullanabilme X
8 Kendi alanında sürekli iyileştirmeye odaklı ve yenilikçi olabilme X
9 Liderlik özelliklerine sahip olmakla birlikte takım çalışmasına yakın olma ve diğer alanlardaki uzmanlarla mesleki paylaşıma ve etkileşime dayalı yatay ve dikey iletişim kurabilme yeteneğine sahip olma.
10 Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme.
11 En az bir yabancı dilde Avrupa Dil Portföyü Bağımsız Kullanıcı kapsamında B2 düzeyinde bilgi sahibi olma ve bu niteliklerini sözlü ve yazılı iletişimde kullanabilme X
12 Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilme ve bunları uygulayabilme X
13 Uluslararası ticaretin çeşitli alanlarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme X
14 Paydaşlarla ilişkileri analiz edebilme, alanındaki gelişmeleri ve yenilikleri izleyebilme, kurumunun konumunu sorgulayabilme ve öneriler sunma X
15 Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. X
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Kısa Sınav 10
1. Ödev 90
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 60
1. Final 40
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 2 32
Ara Sınav 1 10 10
Final 1 10 10
Kısa Sınav 2 5 10
Proje / Tasarım 1 15 15
Toplam İş Yükü 125
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 5
Dersin AKTS Kredisi 5