Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Yeterlilik YET 900 0 0 + 0 0 24
Ön Koşul Dersleri

Doktora derslerini başarı ile tamamlamış olmak

Önerilen Seçmeli Dersler

-

Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Doktora
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. MEHMET NEBİOĞLU
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları

-

Dersin Kategorisi Alanına Uygun Temel Öğretim
Dersin Amacı

Öğrencinin yazılı ve sözlü olmak üzere iki kısımdan oluşan doktora yeterlik sınavına hazırlanması için gerekli etkinlikleri tamamlaması.

Dersin İçeriği

Doktora yeterlik sınavında başarılı olabilmek için gerekli bireysel çalışma.

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Sağlık işletmelerinin tüm temel fonksiyonları hakkında, bilim, kurum ve toplum etiğine uygun şekilde ve yenilik arayışı içinde özgün araştırmalar yapar ve bulgularını tarafsız ve eleştirel bir üslupla raporlar. Bireysel Çalışma, Sınav , Sözlü Sınav,
2 Eleştirel bir bakış açısıyla problemleri saptar ve etkili çözümler önermek suretiyle içinde bulunduğu örgütü ileriye taşıyacak hedefleri ve stratejik planları belirleyecek yöneticilik ve liderlik özelliklerine sahiptir. Bireysel Çalışma, Sınav , Sözlü Sınav,
3 Sağlık işletmelerinin tüm temel alanlarında kazandığı güncel ve ileri düzey bilgileri farklı alanlardaki bilgilerle ilişkilendirebilir, sentezleyebilir, bunları analiz, problem çözme ve yeni fikir üretme amacıyla özgün bir şekilde kullanır. Bireysel Çalışma, Sınav , Sözlü Sınav,
4 Araştırma ve öğrenme sürecinin hayat boyu devam ettiği bilinciyle kendini sürekli geliştirir ve edinimlerini yazılı ve sözlü olarak aktarır. Bireysel Çalışma, Sınav , Sözlü Sınav,
5 Sağlık işletmeleri yönetiminin disiplinler arası yapısına, başka alanlarla olan ilişkisine ve işletme stratejilerini oluşturan farklı disiplinlere dair teorik ve pratik bilgisi uzmanlık düzeyindedir. Bireysel Çalışma, Sınav , Sözlü Sınav,
6 Sağlık işletmeciliği alanında karşılaştığı problemlere, farklı paydaşların açısından, stratejik ve geniş bir perspektifle yaklaşarak kamusal, örgütsel, bireysel ve sosyal faydayı en üst düzeyde gözetir ve bunu, bakış açısını sürekli geliştirmek için bir fırsat olarak değerlendirir. Bireysel Çalışma, Sınav , Sözlü Sınav,
7 Özgün çalışmalarını, yenilik arayışı ile bilimsel mecralarda paylaşarak alanındaki güncel bilgileri takip eder ve alanında çalışan diğer kişilerle bağlantı kurar. Bireysel Çalışma, Sınav , Sözlü Sınav,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Kayıtlı olunan program yeterliliklerinin incelenmesi Öğrencinin bilgi düzeyinin değerlendirilmesi
2 Doktora yeterlilik sınavına hazırlık için gerekli bilimsel hazırlık etkinliklerinin tanımlanması Öğrencinin yetersiz olduğu konuların saptanması
3 Bireysel çalışma, gerektiğinde danışmanla görüşme Yazın taraması
4 Bireysel çalışma, gerektiğinde danışmanla görüşme Yazın taraması
5 Bireysel çalışma, gerektiğinde danışmanla görüşme Yazın taraması
6 Bireysel çalışma, gerektiğinde danışmanla görüşme Yazın taraması
7 Bireysel çalışma, gerektiğinde danışmanla görüşme Yazın taraması
8 Bireysel çalışma, gerektiğinde danışmanla görüşme Yazın taraması
9 Bireysel çalışma, gerektiğinde danışmanla görüşme Yazın taraması
10 Bireysel çalışma, gerektiğinde danışmanla görüşme Yazın taraması
11 Bireysel çalışma, gerektiğinde danışmanla görüşme Yazın taraması
12 Bireysel çalışma, gerektiğinde danışmanla görüşme Yazın taraması
13 Bireysel çalışma, gerektiğinde danışmanla görüşme Yazın taraması
14 Yeterlik sınavı Genel değerlendirme
Kaynaklar
Ders Notu

İlgili literatür

Ders Kaynakları

İlgili literatür

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Yüksek lisans yeterliliklerine dayalı olarak bilgilerini, bilimsel yöntemlerle ve araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir.
2 Alanı ile ilgili problemleri saptama, sentez yaparak problemlerin çözümüne yönelik hipotez kurma ve çeşitli gözlemsel ve deneysel yöntemler kullanarak hipotezi çözme becerisine sahiptir.
3 Alan bilgisi ve teknolojilerini eğitime, endüstriye, tarıma, sağlık ve çevre problemlerine uygular.
4 Çalışma alanındaki konularda/uygulamalarda, evrensel ve toplumsal değerlere duyarlı, ülke çıkarlarını gözeten, araştıran, üreten, etik değerlere sahip bir bireydir.
5 Disiplinler arası ekiplerle çalışabilme ve sorunların çözümlenmesinde sorumluluk alarak liderlik yapabilme becerisine sahiptir.
6 Alanında bilime yenilik getiren, yeni bir bilimsel yöntem geliştiren ya da bilinen bir yöntemi, bir alana uygulayan özgün bir çalışmayı yapabilir ve/veya yönetebilir.
7 Alanı ile ilgili bilimsel gelişmeleri, bilişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanarak, izleyebilme, okuma, anlama, yazma ve yorum yapabilme becerisine sahiptir.
8 Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren standartları eleştirel bir bakış açısıyla inceleyebilir ve gerektiğinde bu standartları geliştirecek yönde liderlik yapabilir.
9 Alanıyla ilgili etkinliklerde kendi özgün fikirlerini savunma ve etkili bir iletişim kurabilme becerisine sahiptir.
10 Bilgisayar ve bilişim teknolojilerini alan amaçları doğrultusunda ileri düzeyde kullanabilir.
11 Avrupa Dil Portföyü’ndeki bir yabancı dili kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurabilir.
12 Akademik ve kültürel birikimi ile bilgi toplumu olma sürecine katkıda bulunur.
13 Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir.
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ödev 100
Toplam 100
1. Final 50
1. Yıl İçinin Başarıya 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 2 32
Ara Sınav 1 15 15
Kısa Sınav 1 7 7
Ödev 1 25 25
Final 1 25 25
Toplam İş Yükü 152
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 6,08
Dersin AKTS Kredisi 24