Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Meyve Çeşit Bilimi BIY 630 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Doktora
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. TAKİ DEMİR
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Alanına Uygun Öğretim
Dersin Amacı Meyve türlerinin taksonomik sınıflandırılması, Botanik sınıflama, Meyve türlerin içerisinde yer alan çeşitlerin pomolojik, biyolojik ve ekolojik özelliklerinin bilinmesi konusunda temel bilgi kazandırmak
Dersin İçeriği Meyve türlerinin sınıflandırılması, çeşit tanımlama kriterleri ve bu kriterler çerçevesinde çeşit tanımlama işlemlerinin gerçekleştirilmesi işlemlerinin yapılması
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Meyve türlerinin pomolojik özelliklerini bilir Anlatım, Sınav , Ödev,
2 Meyve türlerini tanır ve pomolojik gruplandırmayı kavrar Anlatım, Sınav , Ödev,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Çeşit Biliminin (Pomoloji) tanımı ve kullanım alanları
2 Meyvelerin sınıflandırılması
3 Sınıflandırma Kriterleri (UPOV) Kriterleri
4 Sert Çekirdekli Meyve Türleri
5 Sert Çekirdekli Meyve Türleri
6 Yumuşak Çekirdekli Meyve Türleri
7 Yumuşak Çekirdekli Meyve Türleri
8 Sert Kabuklu Meyve Türleri
9 Ara Sınav
10 Turunçgiller
11 Turunçgiller
12 Tropik ve Subtropik Meyve Türleri
13 Tropik ve Subtropik Meyve Türleri
14 Üzümsü Meyve Türleri
Kaynaklar
Ders Notu 1. Prof Dr. Sabit Ağaoğlu, Prof Dr.Hasan Çelik Prof Dr.Menşure Çelik ,Prof Dr. Yılmaz Fidan, Prof Dr.Yücel Gülşen, Prof Dr.Atilla Günay, Prof Dr.Nilgün Halloran , Prof Dr.İlhami Köksal, Prof Dr.Ruhsar Yanmaz, Genel Bahçe Bitkileri. Ankara Üniversitesi, Ziraat Fakültesi Yayınları
Ders Kaynakları
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Yüksek lisans yeterliliklerine dayalı olarak bilgilerini, bilimsel yöntemlerle ve araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir.
2 Alanı ile ilgili problemleri saptama, sentez yaparak problemlerin çözümüne yönelik hipotez kurma ve çeşitli gözlemsel ve deneysel yöntemler kullanarak hipotezi çözme becerisine sahiptir.
3 Alan bilgisi ve teknolojilerini eğitime, endüstriye, tarıma, sağlık ve çevre problemlerine uygular.
4 Çalışma alanındaki konularda/uygulamalarda, evrensel ve toplumsal değerlere duyarlı, ülke çıkarlarını gözeten, araştıran, üreten, etik değerlere sahip bir bireydir.
5 Disiplinler arası ekiplerle çalışabilme ve sorunların çözümlenmesinde sorumluluk alarak liderlik yapabilme becerisine sahiptir.
6 Alanında bilime yenilik getiren, yeni bir bilimsel yöntem geliştiren ya da bilinen bir yöntemi, bir alana uygulayan özgün bir çalışmayı yapabilir ve/veya yönetebilir.
7 Alanı ile ilgili bilimsel gelişmeleri, bilişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanarak, izleyebilme, okuma, anlama, yazma ve yorum yapabilme becerisine sahiptir.
8 Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren standartları eleştirel bir bakış açısıyla inceleyebilir ve gerektiğinde bu standartları geliştirecek yönde liderlik yapabilir.
9 Alanıyla ilgili etkinliklerde kendi özgün fikirlerini savunma ve etkili bir iletişim kurabilme becerisine sahiptir.
10 Bilgisayar ve bilişim teknolojilerini alan amaçları doğrultusunda ileri düzeyde kullanabilir.
11 Avrupa Dil Portföyü’ndeki bir yabancı dili kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurabilir.
12 Akademik ve kültürel birikimi ile bilgi toplumu olma sürecine katkıda bulunur.
13 Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir.
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 60
1. Kısa Sınav 10
2. Kısa Sınav 10
1. Ödev 10
1. Performans Görevi (Arazi Çalışması) 10
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 2 32
Ara Sınav 1 10 10
Kısa Sınav 2 10 20
Ödev 1 10 10
Performans Görevi (Arazi Çalışması) 1 10 10
Final 1 20 20
Toplam İş Yükü 150
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 6
Dersin AKTS Kredisi 6