Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Bilginin Eleştirisi FEL 502 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri

-

Önerilen Seçmeli Dersler

-

Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi YUKSEK_LISANS
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi TAŞKIN EROL
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları

Arş. Gör . Onur Kabil

Dersin Kategorisi Alanına Uygun Temel Öğretim
Dersin Amacı

Epistemolojinin temel konularının tanıtılması ve analizi

Dersin İçeriği

Bilgi ve bilgi kuramı, yaklaşım ve sorunların açıklanması

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Yazılı sunumda bilgi felsefesinin problemlerinin en az beşini açıklamak. Tartışma, Ödev,
2 Yazılı bir sunumda bu problemlerden en az ikisini tanımlamak. Soru-Cevap, Ödev,
3 Sözlü bir sunumda bilgi inanç ayrımını yapmaya yarayan bütün öğelerden en az üçünü saymak. Anlatım, Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma, Sözlü Sınav,
4 Yazılı bir sunumda bu üç öğenin hepsini açıklamak. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Ödev,
5 Sözlü bir sunumda karşıt doğruluk kuramlarından en az dördünü listelemek. Anlatım, Soru-Cevap, Sözlü Sınav,
6 Yazılı bir sunumda karşıt doğruluk kuramlarından en az dördünü açıklamak. Anlatım, Soru-Cevap, Ödev,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Bilginin problemlerine giriş
2 Epistemik terimler hakkında okuma
3 İnanç
4 Doğruluk
5 Yargı
6 Platonun Menon adlı diyalogunun okunması
7 Platonun Theaetetos adlı diyalogunun okunması
8 Platonun Sofist adlı diyalogunun okunması
9 ARASINAV
10 Aristotelesin Analitiklerinde bilgiyle ilgili kavramlar
11 Lockeda bilgi ve inanç
12 Berkeley ve Hume
13 Kantın Prolegomenasında bilgiyle ilgili kavramlar
14 Analitik Felsefenin bazı problemleri
Kaynaklar
Ders Notu

İlgili metinler derste verilecektir.

Ders Kaynakları

[1] Platon, Sofist, Theaetetos, Menon
[2] Aristoteles, Analitikler
[3] Locke, Deneme
[4] Kant, Prolegomena
[5] Gettier, Is Knowledge Justified Truth Belief

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 İlgili alanda bilimsel bilgi oluşturacak verileri seçer, literatürü tarar ve analiz yapar. X
2 Bilimsel araştırma sürecine ilişkin yöntem bilgi ve becerisini kullanır. X
3 Bilimsel çalışmalarında kuramsal, yöntemsel ve uygulama bağlamında en az bir alanda katkı sağlama becerisini geliştirir. X
4 Eleştirel bir değerlendirme ve sentez yapma yeterliliğini kullanır. X
5 Yeniliklere ve yeni fikirlere açık olma ve yeni fikirler üretebilme becerisi gösterir. X
6 Disiplinler arası çalışabilme becerisi kazanır ve farklı alanlardaki kuram, yöntem ve uygulamaları ilgili alana göre yerini belirler. X
7 İlgili alandaki teknolojik gelişmeleri, bilimsel ilerlemeleri ve bilgi teknolojilerini kullanır. X
8 Tez konusu ile ilgili en az bir akademik yayın yapar (tercihen ulusal veya uluslar arası hakemli dergilerde yayınlatır); X
9 Uzmanlık alanları ile ilgili olarak ulusal ve uluslar arası çevrelerle iletişim kurabilme becerisi kazanır. X
10 Akademik hayatın gerektirdiği düzeyde davranış ve etik duyarlılığın bilincinde olur. X
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 100
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 4 64
Ara Sınav 1 10 10
Performans Görevi (Laboratuvar) 1 10 10
Final 1 20 20
Toplam İş Yükü 152
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 6,08
Dersin AKTS Kredisi 6