Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Ohsas 18001 İş Sağlığı ve Güvenliği Kalite Yönetim KAL 520 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi YUKSEK_LISANS
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. TÜLAY KORKUSUZ POLAT
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı Organizasyonlarda iş sağlığı ve güvenlğinin nasıl oluşturulacağını tanımlamak
Dersin İçeriği OHSAS 18001
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 İş sağlığı ve güvenliği yönetimini bilir Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Ödev,
2 İş sağlığı ve güvenliği nasıl oluşturulur bilir Soru-Cevap, Tartışma, Anlatım, Ödev,
3 İş sağlığı ve güvenliği nasıl yönetilir bilir Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Anlatım, Ödev,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 İş Sağlığı ve Güvenliği Kalite yönetimi (OHSAS) tanımı Ders notu
2 OHSAS tarihsel gelişim süreci, yararları Ders notu
3 OHSAS 18000 standardı 1 nolu kaynak
4 OHSAS 18001 modeli ve ilkeleri 1 nolu kaynak
5 İş kazaları ve hastalık nedenleri Ders notu
6 Kaza ve hastalık maliyetleri Ders notu
7 Ulusal ve uluslar arası yasal gereklilikler Ders notu
8 Tehlike tanımı ve risk Ders notu
9 Düzeltici ve önleyici faaliyetler Ders notu
10 OHSAS 18001 belgelendirme süreci Ders notu
11 OHSAS 18000 ve diğer sistem standartları ilişkisi Ders notu
12 Entegre yönetim sistemi ve belgelendirme şartları Ders notu
13 OHSAS uygulama örnekleri Ders notu
14 OHSAS uygulama örnek çalışması Ders notu
Kaynaklar
Ders Notu Ders notu
Ders Kaynakları 1- OHSAS 18000 standardı
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Lisans derecesi yeterlilikleri üzerine kurulan, aynı ya da farklı bir alandaki bilgilerin genişletilmesi ve derinleştirilmesi ile birlikte bilimsel araştırma yaparak bilgiye ulaşabilme, bilgiyi değerlendirme, yorumlama ve uygulama yapabilmek
2 Kalite alanındaki sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi geliştirebilmek, bilimsel, toplumsal ve etik sorumluluk ile kullanabilmek
3 Kalite alanındaki bir problemi, bağımsız olarak kurgulamak, çözüm yöntemi geliştirmek, çözmek, sonuçları değerlendirmek ve gerektiğinde uygulayabilmek
4 Kalite alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, alanındaki ve dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli bir şekilde aktarabilmek
5 Kalite alanındaki uygulamalarda karşılaşacağı öngörülmeyen karmaşık durumlarda, yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilmek ve sorumluluk alarak çözüm üretebilmek
6 Kalite alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilmek ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilmek
7 En az bir yabancı dilde sözlü ve yazılı iletişim yeteneğine sahip olmak
8 Kalite alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilmek ve geliştirebilmek
9 Kalite alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında bilimsel, sosyal ve etik değerleri gözeterek bu değerleri öğretebilmek ve denetlemek
10 Kalite alanında özümsedikleri bilgiyi ve problem çözme yeteneklerini, disiplinler arası çalışmalarda uygulayabilmek
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 25
1. Ödev 37
2. Ödev 38
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 20
1. Final 80
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 5 80
Ara Sınav 1 10 10
Ödev 1 10 10
Final 1 10 10
Toplam İş Yükü 158
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 6,32
Dersin AKTS Kredisi 6