Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Floristik Kompozisyon Belirleme ve Yöntemleri BIY 523 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri Yok
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi YUKSEK_LISANS
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi MUSTAFA YILMAZ
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Alanına Uygun Öğretim
Dersin Amacı Vejetasyonda bulunan bitkisel materyalin familyalar bazında tanınması. Kullanım alanlarının belirlenmesi. Endemik ve risk altında bulunan türlerin belirlenerek korumaya alınması ve üretimlerinin yapılması konusunda temel bilgi kazandırmak
Dersin İçeriği Floristik kompozisyon belirleme yöntemlerinin uygulanması, verilerin alınması ve sonuçların değerlendirilmesi
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 dersin tamamındaTüm Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Sınav , Sözlü Sınav, Ödev, Performans Görevi,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Floristik kompozisyon, tanımlar, kavramlar
2 Biyolojik, ekolojik ve sosyolojik olarak bitkiler
3 Bitkilerin birlikte yaşam sosyolojisi (fitososyoloji)
4 Taksonomik sınıflandırma
5 Botanik kompozisyon belirlemede Transekt yöntemi
6 Botanik kompozisyon belirlemede Kuadrat yöntemi
7 Botanik kompozisyon belirlemede Lup yöntemi
8 Botanik kompozisyon belirlemede Gözle tahmin yöntemi
9 Sınav
10 Alana göre botanik kompozisyon belirleme
11 Ağırlığa göre botanik kompozisyon belirleme
12 Vejetasyondan bitki toplama ve ilkeleri
13 Bitki materyallerinin herbaryumu ve korunması
14 Genel değerlendirme ve sonuçlar
Kaynaklar
Ders Notu Ders Notu
Ders Kaynakları Avcıoğlu, R., 1983. Çayır Mera Bitki Topluluklarının Özellikleri ve İncelenmesi. Ege Üniversitesi, Ziraat Fakültesi Yayınları: 466, Bornova-İzmir.
Kaçar, B., 1983. Genel Bitki Fizyolojisi.
Ankara Üniv. Ziraat Fak., Yayınları: 881, Ders Kitabı: 246, Ankara.
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Uzmanlık Alanı ölçeğinde metot geliştirme yöntemlerini ve bilgi elde etme yöntemlerini sağlama
2 Konu üzerine uygulama yapabilme
3 Alanıyla ilgili literatür düzeyinde temel bilgiye sahip olma
4 Sonuçlarını anlatabilme ve tartışabilme
5 Özgün konular belirleyebilme
6 Biyoloji alanındaki kazanımlarını disiplinler arası çalışmalarda kullanma yetkinliğine sahiptir.
7 Proje tabanlı çalışma yönünde tutum geliştirir.
8 Akademik ve kültürel birikimi ile bilgi toplumu olma sürecine katkıda bulunur.
9 Bilgisayar ve bilişim teknolojilerini alan amaçları doğrultusunda ileri düzeyde kullanabilir.
10 Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir.
11 Biyoloji lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, bilgilerini ilgili bilim dallarında uzmanlık düzeyinde geliştirir.
12 Çalışma alanındaki konularda/uygulamalarda, evrensel ve toplumsal değerlere duyarlı, ülke çıkarlarını gözeten, araştıran, üreten, etik değerlere sahip bir bireydir.
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 40
1. Kısa Sınav 10
1. Ödev 10
1. Sözlü Sınav 10
1. Performans Görevi (Arazi Çalışması) 30
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 60
1. Final 40
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 2 32
Ara Sınav 1 10 10
Kısa Sınav 1 5 5
Ödev 1 10 10
Sözlü Sınav 1 5 5
Performans Görevi (Arazi Çalışması) 1 25 25
Final 1 15 15
Toplam İş Yükü 150
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 6
Dersin AKTS Kredisi 6