Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Floristik Kompozisyon Belirleme ve Yöntemleri | BIY 523 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | Yok |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi MUSTAFA YILMAZ |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Öğretim |
Dersin Amacı | Vejetasyonda bulunan bitkisel materyalin familyalar bazında tanınması. Kullanım alanlarının belirlenmesi. Endemik ve risk altında bulunan türlerin belirlenerek korumaya alınması ve üretimlerinin yapılması konusunda temel bilgi kazandırmak |
Dersin İçeriği | Floristik kompozisyon belirleme yöntemlerinin uygulanması, verilerin alınması ve sonuçların değerlendirilmesi |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | dersin tamamındaTüm | Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, | Sınav , Sözlü Sınav, Ödev, Performans Görevi, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Floristik kompozisyon, tanımlar, kavramlar | |
2 | Biyolojik, ekolojik ve sosyolojik olarak bitkiler | |
3 | Bitkilerin birlikte yaşam sosyolojisi (fitososyoloji) | |
4 | Taksonomik sınıflandırma | |
5 | Botanik kompozisyon belirlemede Transekt yöntemi | |
6 | Botanik kompozisyon belirlemede Kuadrat yöntemi | |
7 | Botanik kompozisyon belirlemede Lup yöntemi | |
8 | Botanik kompozisyon belirlemede Gözle tahmin yöntemi | |
9 | Sınav | |
10 | Alana göre botanik kompozisyon belirleme | |
11 | Ağırlığa göre botanik kompozisyon belirleme | |
12 | Vejetasyondan bitki toplama ve ilkeleri | |
13 | Bitki materyallerinin herbaryumu ve korunması | |
14 | Genel değerlendirme ve sonuçlar |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Ders Notu |
Ders Kaynakları | Avcıoğlu, R., 1983. Çayır Mera Bitki Topluluklarının Özellikleri ve İncelenmesi. Ege Üniversitesi, Ziraat Fakültesi Yayınları: 466, Bornova-İzmir. Kaçar, B., 1983. Genel Bitki Fizyolojisi. Ankara Üniv. Ziraat Fak., Yayınları: 881, Ders Kitabı: 246, Ankara. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Uzmanlık Alanı ölçeğinde metot geliştirme yöntemlerini ve bilgi elde etme yöntemlerini sağlama | ||||||
2 | Konu üzerine uygulama yapabilme | ||||||
3 | Alanıyla ilgili literatür düzeyinde temel bilgiye sahip olma | ||||||
4 | Sonuçlarını anlatabilme ve tartışabilme | ||||||
5 | Özgün konular belirleyebilme | ||||||
6 | Biyoloji alanındaki kazanımlarını disiplinler arası çalışmalarda kullanma yetkinliğine sahiptir. | ||||||
7 | Proje tabanlı çalışma yönünde tutum geliştirir. | ||||||
8 | Akademik ve kültürel birikimi ile bilgi toplumu olma sürecine katkıda bulunur. | ||||||
9 | Bilgisayar ve bilişim teknolojilerini alan amaçları doğrultusunda ileri düzeyde kullanabilir. | ||||||
10 | Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir. | ||||||
11 | Biyoloji lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, bilgilerini ilgili bilim dallarında uzmanlık düzeyinde geliştirir. | ||||||
12 | Çalışma alanındaki konularda/uygulamalarda, evrensel ve toplumsal değerlere duyarlı, ülke çıkarlarını gözeten, araştıran, üreten, etik değerlere sahip bir bireydir. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 40 |
1. Kısa Sınav | 10 |
1. Ödev | 10 |
1. Sözlü Sınav | 10 |
1. Performans Görevi (Arazi Çalışması) | 30 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
1. Final | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 1 | 5 | 5 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Sözlü Sınav | 1 | 5 | 5 |
Performans Görevi (Arazi Çalışması) | 1 | 25 | 25 |
Final | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü | 150 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |