Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Su Kalitesi ve Algler Üzerine Etkileri BIY 505 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri Yok
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi YUKSEK_LISANS
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. TUĞBA ONGUN SEVİNDİK
Dersi Verenler Prof.Dr. TUĞBA ONGUN SEVİNDİK,
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Alanına Uygun Öğretim
Dersin Amacı Su kalitesi tayin ve yönetiminde kullanılan temel kavram ve yöntemler ve bu parametrelerin alglerle olan ilişkilerinin öğretilmesi
Dersin İçeriği Su kalitesinin belirlenmesine kullanılan temel fiziksel ve kimyasal parametrelerle ilgili genel bilgiler ve tayin yöntemleri, alglerin önemi, kullanımı ve parametreler ile olan ilişkileri, kirlilik çeşitleri, su kalitesi izlenmesinin esasları.
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Suyun fiziksel özellikleri (sıcaklık, ışık geçirgenliği, bulanıklık, akıntı ve dalga hareketleri). Anlatım, Sınav , Ödev,
2 Suyun kimyasal özellikleri (karbondioksit, oksijen, azot, fosfor, hidrojen içeriği ve pHsı). Anlatım, Sınav , Ödev,
3 Kimyasal oksijen ihtiyacı, biyolojik oksijen ihtiyacı, alkalinite, tampon sistemleri ve ölçüm metotları. Anlatım, Sınav , Ödev,
4 Sertlik ve inorganik temel iyonlar (Ca, Cu, Mg, Fe, v.b.). Anlatım, Sınav , Ödev,
5 Organik maddeler (humus ve tanenler, proteinler, karbonhidratlar, vitaminler, v.b.). Anlatım, Sınav , Ödev,
6 Askıda katı madde (AKM) ve Toplam Çözünmüş Madde (TÇM) kavramları ve ölçüm metodları. Anlatım, Sınav , Ödev,
7 İz elementler (B, Hg, Cd, v.b.). Anlatım, Sınav , Ödev,
8 Su kalitesinde kullanılan biyolojik parametreler (klorofil ve algal biyokütle). Anlatım, Sınav , Ödev,
9 Ara sınav. Anlatım, Sınav ,
10 Klorofil, silis, azot ve fosfor tayin yöntemleri. Anlatım, Sınav , Ödev,
11 Gösterge organizmalar olarak alglerin kullanımı. Anlatım, Sınav , Ödev,
12 Algler ile tüm parametreler arası ilişkiler. Anlatım, Sınav , Ödev,
13 Termal kirlenme, bakteriyolojik kirlenme ve kontrol. Anlatım, Sınav , Ödev,
14 Ötrofikasyon ve kontrol. Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Sınav , Ödev,
15 Su kalitesi izlenmesi temel prensipleri ve yöntemleri. Anlatım, Sınav , Ödev,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Suyun fiziksel özellikleri (sıcaklık, ışık geçirgenliği, bulanıklık, akıntı ve dalga hareketleri).
2 Suyun kimyasal özellikleri (karbondioksit, oksijen, azot, fosfor, hidrojen içeriği ve pHsı).
3 Kimyasal oksijen ihtiyacı, biyolojik oksijen ihtiyacı, alkalinite, tampon sistemleri ve ölçüm metotları.
4 Sertlik ve inorganik temel iyonlar (Ca, Cu, Mg, Fe, v.b.).
5 Organik maddeler (humus ve tanenler, proteinler, karbonhidratlar, vitaminler, v.b.).
6 Askıda katı madde (AKM) ve Toplam Çözünmüş Madde (TÇM) kavramları ve ölçüm metodları.
7 İz elementler (B, Hg, Cd, v.b.).
8 Su kalitesinde kullanılan biyolojik parametreler (klorofil ve algal biyokütle).
9 Klorofil, silis, azot ve fosfor tayin yöntemleri.
10 Gösterge organizmalar olarak alglerin kullanımı.
11 Algler ile tüm parametreler arası ilişkiler.
12 Termal kirlenme, bakteriyolojik kirlenme ve kontrol.
13 Ötrofikasyon ve kontrol.
14 Su kalitesi izlenmesi temel prensipleri ve yöntemleri.
Kaynaklar
Ders Notu 1)Horne, A.J., Goldman, C.R., 1994. Limnology, McGraw-Hill, Newyork.
2)American Water Works Association, 1999. Water Quality and Treatment Handbook. Mcgraw-hill Professional Publishing 1248 pp.
3)Egemen, Ö., Sunlu, U., 2006. Su Kalitesi. E.Ü. Su Ürünleri Fakültesi, Yayın No: 14, İzmir.
Ders Kaynakları
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Uzmanlık Alanı ölçeğinde metot geliştirme yöntemlerini ve bilgi elde etme yöntemlerini sağlama
2 Konu üzerine uygulama yapabilme
3 Alanıyla ilgili literatür düzeyinde temel bilgiye sahip olma
4 Sonuçlarını anlatabilme ve tartışabilme
5 Özgün konular belirleyebilme
6 Biyoloji alanındaki kazanımlarını disiplinler arası çalışmalarda kullanma yetkinliğine sahiptir.
7 Proje tabanlı çalışma yönünde tutum geliştirir.
8 Akademik ve kültürel birikimi ile bilgi toplumu olma sürecine katkıda bulunur.
9 Bilgisayar ve bilişim teknolojilerini alan amaçları doğrultusunda ileri düzeyde kullanabilir.
10 Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir.
11 Biyoloji lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, bilgilerini ilgili bilim dallarında uzmanlık düzeyinde geliştirir.
12 Çalışma alanındaki konularda/uygulamalarda, evrensel ve toplumsal değerlere duyarlı, ülke çıkarlarını gözeten, araştıran, üreten, etik değerlere sahip bir bireydir.
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 100
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 40
1. Final 60
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 3 48
Ara Sınav 1 20 20
Final 1 25 25
Toplam İş Yükü 141
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 5,64
Dersin AKTS Kredisi 6