Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Ornitolojinin Esasları | BIY 501 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | Yok |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. ALİ UZUN |
Dersi Verenler | Prof.Dr. ALİ UZUN, |
Dersin Yardımcıları | Bölüm Araştırma Görevlileri |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Öğretim |
Dersin Amacı | Dünya ekosisteminin en aktif ve gözlenebilir gruplarından bir olan Aves sınıfı ile ilgili lisans üstü düzeyde bilgi birikimine sahip olmak ve bunları kullanabilmek. |
Dersin İçeriği | Aves sınıfı ile ilgili genel morfolojik ve anatomik özellikler, temel davranış şekilleri, yayılışları ve sınıflandırma temelleri ile sınıflandırmada önemli karakterler. Ayrıca tür tayin anahtarı ile birlikte Aves sınıfının familyaları, cinsleri ve türleri hakkında bilgiler. Bunun yanında ülkemizde yaşayan kuş türlerinin göç ve koruma statüleri. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Aves sınıfının genel özellikleri kavramak | Anlatım, | Sınav , Ödev, |
2 | Aves sınıfının sistematiği yapabilmek | Anlatım, | Sınav , Ödev, |
3 | Kuşları araştırma yöntemlerini kavramak | Anlatım, | Sınav , Ödev, |
4 | Kuşlarda sistemleri ve çalışma özelliklerini kavramak | Anlatım, | Sınav , Ödev, |
5 | Kuş göçlerini ve yöntemlerini kavramak | Anlatım, | Sınav , Ödev, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Aves sınıfının genel özellikleri | |
2 | Aves sınıfının sistematiği | |
3 | Kuşları araştırma yöntemleri | |
4 | Teşhis metodları | |
5 | Populasyon yoğunluğunu tespit metodları | |
6 | Kuş göçlerini çalışma metotları | |
7 | Kuşlarda iskelet sistemi | |
8 | Deri ve deri oluşumları | |
9 | Ara Sınav | |
10 | Sindrim sistemi | |
11 | Üreme sistemi | |
12 | Dolaşım sistemi | |
13 | Endokrin sistem | |
14 | İklim değişikliği ve kuşlar |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | 1. Baran İ., Yılmaz İ., 1984, Ornitoloji Dersleri, Ege Üniversitesi Basımevi, 321 s., Bornova-İzmir |
Ders Kaynakları | 2. Kiziroğlu İ., 1989, Türkiye Kuşları, O.G.M. Basımevi., 314 s., Ankara. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Uzmanlık Alanı ölçeğinde metot geliştirme yöntemlerini ve bilgi elde etme yöntemlerini sağlama | X | |||||
2 | Konu üzerine uygulama yapabilme | X | |||||
3 | Alanıyla ilgili literatür düzeyinde temel bilgiye sahip olma | X | |||||
4 | Sonuçlarını anlatabilme ve tartışabilme | X | |||||
5 | Özgün konular belirleyebilme | X | |||||
6 | Biyoloji alanındaki kazanımlarını disiplinler arası çalışmalarda kullanma yetkinliğine sahiptir. | X | |||||
7 | Proje tabanlı çalışma yönünde tutum geliştirir. | X | |||||
8 | Akademik ve kültürel birikimi ile bilgi toplumu olma sürecine katkıda bulunur. | X | |||||
9 | Bilgisayar ve bilişim teknolojilerini alan amaçları doğrultusunda ileri düzeyde kullanabilir. | X | |||||
10 | Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir. | X | |||||
11 | Biyoloji lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, bilgilerini ilgili bilim dallarında uzmanlık düzeyinde geliştirir. | X | |||||
12 | Çalışma alanındaki konularda/uygulamalarda, evrensel ve toplumsal değerlere duyarlı, ülke çıkarlarını gözeten, araştıran, üreten, etik değerlere sahip bir bireydir. | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 100 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
1. Final | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 5 | 80 |
Ara Sınav | 1 | 5 | 5 |
Kısa Sınav | 1 | 5 | 5 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 5 | 5 |
Toplam İş Yükü | 153 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,12 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |