Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
İleri Latince FDB 571 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri

Yok

Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi YUKSEK_LISANS
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Arş.Gör.Dr. RAVZA AYDIN
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Orta-İleri düzey latince öğrenimi

Dersin İçeriği

Orta-İleri düzey Latince kelime ve cümle yapısı, isim, fiil, sıfat çekimleri, alıştıma, metin tercümeleri

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Orta-ileri düzey Latince cümle yapısını analiz edebilir. Anlatım, Soru-Cevap, Sözlü Sınav,
2 Latince isim ve sıfat çekimlerini yapabilir. Anlatım, Soru-Cevap, Sınav ,
3 Latince fiil çekimlerini yapabilir. Anlatım, Soru-Cevap, Sınav ,
4 Orta-ileri düze metinleri dil bilgisi açısından analiz edebilir. Anlatım, Soru-Cevap, Sınav ,
5 Orta düzey Latince-Türkçe, Türkçe-Latince tercüme yapabilir. Anlatım, Soru-Cevap, Sınav ,
6 Orta-ileri düzey Latince metin tercüme-yorumu yapabilir. Anlatım, Soru-Cevap, Sınav , Ödev,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Ünite 12: Cümle yapısı, akuzatif ve datifin farklı kullanımları
2 Ünite 13: İlgi zamiri ve kullanımları
3 Ünite 14: Edilgen fiil çekimleri; ablatif kullanımı
4 Chapter 14: Passive voice ; uses of ablative II
5 Ünite 16: 4. ve 5. çekim
6 Tercüme alıştırmaları; Okuma parçası III
7 Ünite 17: Ortaç; ortaç zamanları ve kullanımı
8 Ünite 18: Soru zamirleri ve sıfatları
9 Ünite 19: Mastar şekilleri
10 Ünite 20: Düzensiz filler: volo, nolo, malo
11 Ünite 21: Sıfatlarda karşılaştırma
12 Ünite 22: Zarflarda karşılaştırma; deponent fiiler
13 Ünite 24: Subjunktif: Geniş zaman
14 Tercüme alıştırmaları; okuma parçası IV
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

Susan C. Shelmerdine, Introduction to Latin, Focus Publishing, Newburyport, MA, 2007

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Felsefe ve Din Bilimleri kapsamındaki konularda lisansüstü düzeyde ve araştırmaya zemin oluşturacak derinlik ve genişlikte alan bilgisine sahiptir. X
2 Felsefe ve Din Bilimleri alanında araştırma yapma usul, yöntem ve tekniklerini bilir. X
3 Felsefe ve din bilimleri ile ilgili kavramları, sistemleri ve nazariyeleri bilir.
4 Araştırma alanı ile ilgili bilgi kaynaklarına ulaşabilme, bunları inceleme, değerlendirme ve problemlerin çözümünde kullanabilme bilgi ve becerisine sahiptir. X
5 Felsefe ve Din bilimleri alanındaki bilimlerin birbirleri ile ilişki ve işbirliği imkanlarını kavrama ve disiplinler arası işbirliğini geliştirme anlayışına sahiptir.
6 Ulaştığı bilimsel bulguları ve elde ettiği bilgi birikimini sözlü ve yazılı olarak sunma, bütün ilgili taraflarla paylaşma becerisine sahiptir.
7 Sosyal bilimler alanındaki disiplinlerin Felsefe ve Din Bilimlerini ilgilendiren sonuçlarını alıp çalışmalarında kullanabilme, kendi sonuçlarını onlara sunabilme bilincine sahiptir.
8 Yakın çevresine, ulusuna ve insanlığa karşı bilimsel görev ve sorumluluk bilincine sahiptir.
9 Bilimsel kişilik ve bilimsel ahlâk kuralları bilgisi ve bu bilgileri uygulayabilme bilinç ve yetkinliğine sahiptir.
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 50
1. Kısa Sınav 25
1. Ödev 25
Toplam 100
1. Final 50
1. Yıl İçinin Başarıya 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Ara Sınav 1 15 15
Kısa Sınav 2 5 10
Ödev 2 5 10
Final 1 15 15
Toplam İş Yükü 140
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 5,6
Dersin AKTS Kredisi 6