Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Tasavvuf Geleneğınde Eğıtım FDE 510 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi YUKSEK_LISANS
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. MAHMUT ZENGİN
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları

Yrd. Doç. Dr. Büşra Çakmaktaş

Dersin Kategorisi Alanına Uygun Temel Öğretim
Dersin Amacı

Tasavvuf-eğitim ilişkisi bu dersin temel amacını oluşturmaktadır.

Dersin İçeriği

Tasavvuf-eğitim ilişkisi, tasavvufi eğitimde kullanılan metotlar.

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Tasavvuf ve eğitim ilişkisini anlatır. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav , Ödev, Performans Görevi,
2 Tasavvuf eğitim ilişkisini açıklar Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav , Ödev, Performans Görevi,
3 Tasavvuf eğitim ilişkisini örnekler. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav , Ödev, Performans Görevi,
4 Tasavvuf eğitim ilişkisini tartışır Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav , Ödev, Performans Görevi,
5 Tasavvuf eğitimin unsurlarını derler Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav , Ödev, Performans Görevi,
6 Tasavvuf ve eğitim etkileşimi hakkında hüküm verir Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav , Ödev, Performans Görevi,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Tasavvufun Tarihi Gelişimi
2 Tasavvuf Eğitim İlişkisi
3 Tasavvufi Eğitimin Özellikleri
4 Tasavvufi Eğitimin Unsurları
5 Tasavvufi Eğitimde Kullanılan metodlar
6 Tasavvufi Eğitimin Prensipleri
7 Tasavvufi Eğitimin Psikolojik Temelleri
8 Tasavvufta ilim bilgi meselesi
9 Tasavvufi Eğitimde Ölçme değerlendirme
10 Mevlana ve Tasavvufi eğitim
11 Mevlana ve Tasavvufi eğitim
12 Diğer sufilerde tasavvufi eğitim
13 Dergahlarda Sözlü, yazılı eğitim
14 Genel değerlendirmeler
Kaynaklar
Ders Notu

[1] GÖZÜTOK, Şakir (1996), Tasavvufta Şahsiyet Eğitimi, SEHA Neşriyat, İstanbul

Ders Kaynakları

[2] ERAYDIN, Selçuk, (1994), Tasavvuf ve Tarikatlar, İFAV Yayınları, İstanbul

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Felsefe ve Din Bilimleri kapsamındaki konularda lisansüstü düzeyde ve araştırmaya zemin oluşturacak derinlik ve genişlikte alan bilgisine sahiptir.
2 Felsefe ve Din Bilimleri alanında araştırma yapma usul, yöntem ve tekniklerini bilir.
3 Felsefe ve din bilimleri ile ilgili kavramları, sistemleri ve nazariyeleri bilir.
4 Araştırma alanı ile ilgili bilgi kaynaklarına ulaşabilme, bunları inceleme, değerlendirme ve problemlerin çözümünde kullanabilme bilgi ve becerisine sahiptir. X
5 Felsefe ve Din bilimleri alanındaki bilimlerin birbirleri ile ilişki ve işbirliği imkanlarını kavrama ve disiplinler arası işbirliğini geliştirme anlayışına sahiptir.
6 Ulaştığı bilimsel bulguları ve elde ettiği bilgi birikimini sözlü ve yazılı olarak sunma, bütün ilgili taraflarla paylaşma becerisine sahiptir.
7 Sosyal bilimler alanındaki disiplinlerin Felsefe ve Din Bilimlerini ilgilendiren sonuçlarını alıp çalışmalarında kullanabilme, kendi sonuçlarını onlara sunabilme bilincine sahiptir.
8 Yakın çevresine, ulusuna ve insanlığa karşı bilimsel görev ve sorumluluk bilincine sahiptir. X
9 Bilimsel kişilik ve bilimsel ahlâk kuralları bilgisi ve bu bilgileri uygulayabilme bilinç ve yetkinliğine sahiptir. X
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 50
1. Kısa Sınav 50
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 4 64
Kısa Sınav 1 20 20
Ödev 1 10 10
Final 1 1 1
Toplam İş Yükü 143
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 5,72
Dersin AKTS Kredisi 6