Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
İ’Caz-I Kur’An TFS 612 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Doktora
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. EKREM GÜLŞEN
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Alanına Uygun Temel Öğretim
Dersin Amacı

Kuranın icazı hakkında bilgi verme.

Dersin İçeriği

Kuranın icazı ve Kuran ile modern ilimler ilişkisi hakkında tafsilatlı bilgi verme.

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Kuranın icazını tanımlar, Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma, Sınav , Ödev,
2 İcaz meydana getiren unsurları değerlendirir, Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma, Sınav , Ödev,
3 Bu konuda yazılan eserler arasındaki farklılıkları ayırt eder, Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma, Sınav , Ödev,
4 Kuranın icazı ve modern ilimleri analiz eder, Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma, Sınav , Ödev,
5 Kuranın üslübu ve icazını yorumlar, Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma, Sınav , Ödev,
6 Kuran icazının içinde yer alan unsurları bir araya getirip genellemelere ulaşır, Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma, Sınav , Ödev,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Peygamberlik
2 Kutsal Kitaplar
3 Kuran-ı Kerim
4 İcaz-ı Kuran
5 İcaz-ı Kuran Tarihi
6 İcaz-ı Kuranla ilgili yazılan eserlerin incelenmesi
7 İcaz-ı Kuranla ilgili yazılan eserlerin incelenmesi
8 Kuran ve İlimler
9 Kuran ve Modern İlimler
10 Kuran ve Modern İlimler
11 İcaz-ı Kuran vecihleri
12 İcaz-ı Kuran vecihleri
13 İcaz-ı Kuranla ilgili örnek Arapça metinlerden okuma
14 İcaz-ı Kuranla ilgili Arapça metinlerden okuma
Kaynaklar
Ders Notu

1. M.Sadik Rafiî, İcazul-Kuran, Kahire 1389.

Ders Kaynakları

2. Seyyid Kutup, et-Tasvirul-Fennî fil-Kuran, (trcm.Süleyman Ateş) Ank.1969.
3. Suyuti, Muterakül-Akran fi İcazil-Kuran, Mısır 1973.
4. İsmail Cerrahoğlu, Tefsir Usulü, Ankara 1983.
5. İsmail Karaçam, Sonsuz Mucize Kuran, İstanbul 1987.
 

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 İlgili alanda bilimsel bilgi oluşturacak veri toplama, literatür inceleme ve analiz yapma becerisini kazanmak; Bilimsel araştırma sürecine ilişkin yöntem bilgi ve becerisinde ustalaşmış olmak; Bilimsel çalışmalarında kuramsal, yöntemsel ve uygulama bağlamında en az bir alanda katkı sağlama becerisini kazanmak; Eleştirel bir değerlendirme ve sentez yapma yeterliliği kazanmak; Yeniliklere ve yeni fikirlere açık olma ve yeni fikirler üretebilme becerisi kazanmak; Disiplinler arası çalışabilme becerisine sahip olmak ve farklı alanlardaki kuram, yöntem ve uygulamaları ilgili alana adapte edebilme becerisi kazanmak; İlgili alandaki teknolojik gelişmeleri, bilimsel ilerlemeleri ve bilgi teknolojilerini yakından takip etmek; Akademik yazım alışkanlığına katkı sağlayacak alanı ile ilgili en az bir yayın yapmak; Uzmanlık alanları ile ilgili olarak ulusal ve uluslar arası çevrelerle iletişim kurabilme becerisi kazanmak; Akademik hayatın gerektirdiği düzeyde davranış ve etik duyarlılığa sahip olmak X
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 100
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 3 48
Ara Sınav 1 20 20
Final 1 30 30
Toplam İş Yükü 146
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 5,84
Dersin AKTS Kredisi 6