Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Teftâzânî’De Bazı Kelâm Problemleri KLM 611 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri Yok
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Doktora
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. SÜLEYMAN AKKUŞ
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı Eşarî kelamcısı olan Teftâzânînin ilgili konulara yaklaşımını ele almak
Dersin İçeriği Teftâzânî´nin eserlerindeki bazı konular ve kelami görüşleri incelenecektir.
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Têftâzânî Hayatı, eserlerini tanır Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav , Performans Görevi,
2 Teftazânînin Eşarî kelamındaki yerini tanımlar. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav , Performans Görevi,
3 Teftazânînin Eşarî kelamındaki yerini diğer kelamcılarla kıyaslar. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav , Performans Görevi,
4 Teftazânînin Eşarî kelamındaki yerini sorgular. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav , Performans Görevi,
5 Teftazânînin görüşlerini eleştirir. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav , Performans Görevi,
6 Teftazânînin görüşlerini analiz eder, kelam düşüncesindeki yerini tanımlar. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav , Performans Görevi,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Têftâzânî Hayatı, eserleri .
2 Şerhul-akâid ve kelam tarihindeki önemi.
3 Şerhul-makâsıd ve genel özellikleri.
4 Şerhul-makâsıddan örnek kelam problemleri: İdrak.
5 İdrakin tabiatı ve İdrak türleri.
6 İlim/Bilgi
7 Bilgi türleri.
8 Allah´ın sıfatları
9 Ezeli ve hâdis bilgi.
10 Nazarî ve zorunlu bilgi.
11 İlim-malûm.
12 Bilginin temeli, teklîfin dayanağı.
13 İrade ve kudret.
14 Kudret ve fiil.
Kaynaklar
Ders Notu Teftâzânî, Sharhul-maqâsıd
Ders Kaynakları Ş.H. Austryn Wolfson, Kelâm Felsefeleri, İstanbul 2001.
Teftâzânî, Sharhul-Aqâid
Gölcük, Kelâm Tarihi, Konya
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 İlgili alanda bilimsel bilgi oluşturacak veri toplama, literatür inceleme ve analiz yapma becerisini kazanmak; Bilimsel araştırma sürecine ilişkin yöntem bilgi ve becerisinde ustalaşmış olmak; Bilimsel çalışmalarında kuramsal, yöntemsel ve uygulama bağlamında en az bir alanda katkı sağlama becerisini kazanmak; Eleştirel bir değerlendirme ve sentez yapma yeterliliği kazanmak; Yeniliklere ve yeni fikirlere açık olma ve yeni fikirler üretebilme becerisi kazanmak; Disiplinler arası çalışabilme becerisine sahip olmak ve farklı alanlardaki kuram, yöntem ve uygulamaları ilgili alana adapte edebilme becerisi kazanmak; İlgili alandaki teknolojik gelişmeleri, bilimsel ilerlemeleri ve bilgi teknolojilerini yakından takip etmek; Akademik yazım alışkanlığına katkı sağlayacak alanı ile ilgili en az bir yayın yapmak; Uzmanlık alanları ile ilgili olarak ulusal ve uluslar arası çevrelerle iletişim kurabilme becerisi kazanmak; Akademik hayatın gerektirdiği düzeyde davranış ve etik duyarlılığa sahip olmak X
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 60
1. Kısa Sınav 10
1. Performans Görevi (Seminer) 20
2. Kısa Sınav 10
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 3 48
Ara Sınav 1 10 10
Kısa Sınav 2 10 20
Performans Görevi (Seminer) 1 10 10
Final 1 10 10
Toplam İş Yükü 146
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 5,84
Dersin AKTS Kredisi 6