Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Kalkınma ve Sosyal Siyaset CEK 601 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Doktora
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. ABDURRAHMAN BENLİ
Dersi Verenler Prof.Dr. ABDURRAHMAN BENLİ,
Dersin Yardımcıları Arş. Gör. Özge Alev SÖNMEZ
Dersin Kategorisi Alanına Uygun Öğretim
Dersin Amacı Dünyanın büyük bir kısmını oluşturan AGÜ için kalkınmanın yeri ve önemi. Kalkınma modelinin kritiği. G.Ü. den hızla büyüyen ve rekabette güçlenen Asya ülkelerinin evrensel ekonomik-politik dengeler üzerindeki etkilerinin ele alınması ve bu bağlamda Türkiye´nin analizi.
Dersin İçeriği Kalkınmanın anlamı, ekonomik büyüme ve kalkınma ile ilgili görüşler, kalkınma modelleri ve kalkınmanın ekonomi-politiği, yeni yaklaşımlar, küreselleşmenin rolü, kalkınma yoksulluk ve refah arasındaki ilişki.
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Kalkınma ve büyümenin farkını açıklar Anlatım, Sınav , Ödev,
2 Kalkınmanın Az Gelişmiş Ülkeler ve Gelişmiş Ülkeler için önemini açıklar Anlatım, Sınav , Ödev,
3 Sermaye ve emek ilişkisinin istihdam ve kalkınmaya etkisini açıklar Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav , Ödev,
4 Küresel rekabet ve işsizlik sorununa karşı iş piyasalarında uygulanabilir politikaları tartışır Soru-Cevap, Tartışma, Sınav , Ödev,
5 Türkiyenin kalkınma strateji ve politikalarının uygulanmasında ekonomi-politik etkileşimi açıklar Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav , Ödev,
6 Türkiyede kalkınma ve kamu yönetiminin etkinliğini değerlendirir Anlatım, Tartışma, Sınav , Ödev,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Kavramsal açılım
2 Ekonomik büyüme ve kalkınma arasındaki farklar
3 Seminer ve tartışma
4 Sermaye birikimi ve kalkınma
5 Kalkınmada iç ve dış yatırımlar
6 Seminer ve tartışma
7 Kalkınma ve teknoloji
8 Kalkınmada beşeri sermaye, nüfus ve diğer dinamikler
9 Seminer ve tartışma
10 Kalkınma ve istihdam Asyanın Az Gelişmiş Ülkeler ve Gelişen Ülkerinden yeni açılımlar
11 Seminer ve tartışma
12 Türkiye´de kaynak dağılımı sorunu
13 Kalkınma modelleri. Reel rekabet ve sürekli durgunluk
14 Seminer ve tartışma
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Çalışma hayatından ve toplumsal yaşamdan kaynaklanan sorunlara tarihsel ve sosyolojik bir bakış açısı ile yaklaşma, kısa ve uzun dönemli politikaların üretilmesine yardımcı olacak nitelik, bilgi ve deneyim sahibi olma X
2 İş piyasasının yapısı ve işleyişi ile ilgili temel bilgilere sahip olma, sektörel ve ulusal düzeyde gelişimi ile ilgili öngörülerde bulunarak, gerekli politika önerilerinde bulunabilme X
3 Kendi başına araştırma yapma, bulduğu verileri analiz ederek ve gerekli değerlendirmeleri yaparak raporlayabilme X
4 Bir yabancı dilde yazılı ve sözlü iletişim becerisine sahip olma
5 Hem temel bilgisayar kullanımında (kelime işlemci, tablolama ve veritabanı programlarda) hem de alanı ile ilgili paket programlarını kullanabilme
6 Sosyal bir disiplin olarak Çalışma Ekonomisi ve Endüstri İlişkileri alanında toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlerin bilincinde olma X
7 Sayısal ve istatiksel araştırma beceri ve düşünme yeteneğine sahip olmalıdır.
8 Çalışma ilişkileri ile ilgili bilgi evrenine ileri düzeyde hakim olarak, yapılacak katkılarla çalışma barışına ve bu doğrultuda toplumsal refaha katkıda bulunma X
9 Güncel gelişmeleri eleştirel bir gözle değerlendirebilme
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 50
1. Ödev 12
2. Ödev 13
1. Performans Görevi (Seminer) 25
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 3 48
Ara Sınav 1 10 10
Ödev 2 10 20
Performans Görevi (Seminer) 1 15 15
Final 1 20 20
Toplam İş Yükü 161
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 6,44
Dersin AKTS Kredisi 6