Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Eğitim Politikaları ve Strateji Geliştirme EYD 532 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi YUKSEK_LISANS
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. MEHMET EMİN USTA
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı Eğitim Politikaları ile ilgili duyarlılık kazanabilme,
Uluslar arası karşılaştırmalar yaparak bu bilgileri anlamlandırabilme, değerlendirebilme, ulusal eğitim politikalarına katkı sağlayabilme
Dersin İçeriği Eğitim politikaları ve bu politikaların bireysel, toplumsal etkileri. Eğitim politikaları ve değişim ilişkisi, eğitim politikaları ile ilgili araştırmalar ve strateji geliştirme
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Eğitim politikaları ve strateji geliştirme ile ilgili temel kavramları açıklayabilme Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme , Sınav , Ödev, Proje / Tasarım, Portfolyo,
2 Eğitim politikaları ile ilgili eleştirel fikirler üretme ve tartışma. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme , Sınav , Ödev, Proje / Tasarım, Portfolyo,
3 Eğitim politikaları ile ilgili sorun tanımlama Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme , Sınav , Ödev, Proje / Tasarım, Portfolyo,
4 Uluslar arası düzeyde karşılaştırmalara dayalı olarak ulusal düzeyde değerlendirmeler yapma Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme , Sınav , Ödev, Proje / Tasarım, Portfolyo,
5 Eğitim politikaları ile ilgili stratejik öneriler sunma Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme , Sınav , Ödev, Proje / Tasarım, Portfolyo,
6 Eğitim politikaları ile ilgili bilimsel araştırmaları değerlendirme Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme , Sınav , Ödev, Proje / Tasarım, Portfolyo,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Eğitim politikaları ve strateji ile ilgili temel kavramlar
2 Eğitim sorunları
3 Eğitimin göstergeleri
4 Eğitim ve toplumsal değişim ilişkileri
5 Cumhuriyet dönemi eğitim politikaları
6 Kalkınma planları
7 Eğitim politikalarının birey üzerindeki etkileri
8 Eğitim politikalarının ülkenin demografik özellikleri üzerindeki etkileri
9 Eğitim politikalarının üretim ve kalkınma üzerindeki etkileri
10 ABne katılım sürecinde eğitim politikaları
11 A.B. politikalarının ulusal eğitim politikaları üzerindeki etkileri
12 Politika analizleri
13 Eğitimde çağdaş gelişmeler
14 Eğitim politikaları ile ilgili bilimsel araştırmalar
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları 1. UNESCO. (2006). Education Policies and Strategies 11 (Building a UNESCO National Education Support Strategy (UNESS) Document: 2008-2013 Guidance Note). Paris: UNESCO.
2. ÖSYM. (2003). Dünyada ve Trükiyede Yüksek Öğretim. Ankara: ÖSYM.
3. Sivas Cumhuriyet Üniversitesi, Tekışık Eğitim Araştırma Geliştirme Vakfı. (2003). Eğitimde Yansımalar VII. Sivas: Tekışık Eğitim ARGE Vakfı.
4. Tural, K. N. (2002). Eğitim Finansmanı. Ankara: Anı Yayıncılık.
5. Hesapçıoğlu, M. (2001). Türkiye´de Makro Düzeyde İnsan Kaynakları Planlaması. Ankara: Anı Yayıncılık.
6. Başbakanlık Kadının Statüsü ve Sorunları Genel Müdürlüğü. (2000). Kız Çocuklarının Mesleki Eğitime ve İstihdama Yönelmeleri. Ankara: T.C. Başbakanlık.
7. Başbakanlık Kadının Sorunları Genel Müdürlüğü. (1999). İşgicü Yetiştirme Kurslarının Kadın İstihdamına Katkısı. Ankara: T.C. Başbakanlık.
8. Adem, M. (1995). Eğitim Politikası. Ankara: Ankara Üniversitesi.
9. Eğitim Ekonomisi (Seçilmiş Yazılar). (1994). (Y. Kavak, & B. Burgaz, Çev.) Ankara: Pegem Yayıncılık.
10. Bucak, B. E. (1993). Türkiyede Eğitim Politikaları ve Siyasi Parti Ödülleri. Ankara: Adım Yayıncılık.
11. Fagerlind, I., & Saha, L. J. (1989). Education and Development. New York: Pergamon Press.
12. Kaya, Y. K. (1989). İnsan Yetiştirme Düzenimize Yeni Bir Bakış (Eğitimde Model Arayışı). Ankara: Bilim Yayınları.
13. Kaya, Y. K. (1984). İnsan Yetiştirme Düzenimiz (Politika Eğitim Kalkınma). Ankara: Hacettepe Üniversitesi.
14. Adem, M. (1981). Eğitim planlaması. Ankara: Sevinç Matbaası.
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Disiplinler arası çalışabilme becerisine sahip olur ve farklı alanlardaki kuram, yöntem ve uygulamaları eğitim yönetimi ve denetimi alanı ile bütünleştirip yeni bilgiler oluşturur. X
1 Disiplinler arası çalışabilme becerisine sahip olur ve farklı alanlardaki kuram, yöntem ve uygulamaları eğitim yönetimi ve denetimi alanı ile bütünleştirip yeni bilgiler oluşturur. X
2 Eğitim yönetimi ve denetimi alanında bilimsel bilgi oluşturacak veri toplama, literatür inceleme ve analiz yapma becerisini kazanır, bu bilgi ve becerileri disiplinler arası çalışmalarda uygular. X
2 Eğitim yönetimi ve denetimi alanında bilimsel bilgi oluşturacak veri toplama, literatür inceleme ve analiz yapma becerisini kazanır, bu bilgi ve becerileri disiplinler arası çalışmalarda uygular. X
3 Eğitim yönetimi ve denetimi alanındaki bir sorunu, bağımsız olarak kurgular, çözüm yolları geliştirir, çözer, sonuçları değerlendirir ve gerektiğinde uygular.
4 Eğitim yönetimi, denetimi ve ekonomisi alanı ile ilgili bilimsel araştırma teknikleri alanlarında uzmanlık düzeyinde kuramsal ve uygulamalı bilgi birikimine sahiptir, bu bilgileri geliştirir ve derinleştirir.
4 Eğitim yönetimi, denetimi ve ekonomisi alanı ile ilgili bilimsel araştırma teknikleri alanlarında uzmanlık düzeyinde kuramsal ve uygulamalı bilgi birikimine sahiptir, bu bilgileri geliştirir ve derinleştirir. X
5 Eğitim yönetimi, denetimi ve ekonomisi alanı ile ilgili elde ettiği bilimsel verileri, problem durumlarına göre nasıl çözümleyeceğine ilişkin temel istatistiki analizleri yapma, tablolaştırma, yorumlama ve sonuçlandırma yeterliğine sahip olur.
5 Eğitim yönetimi, denetimi ve ekonomisi alanı ile ilgili elde ettiği bilimsel verileri, problem durumlarına göre nasıl çözümleyeceğine ilişkin temel istatistiki analizleri yapma, tablolaştırma, yorumlama ve sonuçlandırma yeterliğine sahip olur. X
6 Eğitim yönetimi ve denetimi alanıyla ilgili bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirir ve öğrenmeyi yönlendirir. X
6 Eğitim yönetimi ve denetimi alanıyla ilgili bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirir ve öğrenmeyi yönlendirir. X
7 Eğitim örgütlerindeki sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler, bunları geliştirmek ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçer, liderlik yapar. X
7 Eğitim örgütlerindeki sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler, bunları geliştirmek ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçer, liderlik yapar. X
8 Eğitim yönetimi ve denetimi alanıyla ilgili bilgileri ulusal/uluslararası düzeyde sözlü ve yazılı olarak paylaşır. X
8 Eğitim yönetimi ve denetimi alanıyla ilgili bilgileri ulusal/uluslararası düzeyde sözlü ve yazılı olarak paylaşır. X
9 Eğitim yönetimi ve denetimi alanıyla ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planlarını yorumlar, bu planları geliştirir ve elde edilen sonuçları kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir. X
10 Güncel gelişmeleri ve eğitim yönetimi ve denetimi alanıyla ilgili değişmeleri ulusal değerler ve ülke gerçekleri doğrultusunda değerlendirir. X
10 Güncel gelişmeleri ve eğitim yönetimi ve denetimi alanıyla ilgili değişmeleri ulusal değerler ve ülke gerçekleri doğrultusunda değerlendirir. X
11 Eğitim yönetimi ve denetimi alanıyla ilgili kuramsal, yöntemsel ve uygulama bağlamında bilimsel çalışmalarını, toplumsal, bilimsel ve etik değerleri temelinde denetler ve bu değerleri öğretir. X
11 Eğitim yönetimi ve denetimi alanıyla ilgili kuramsal, yöntemsel ve uygulama bağlamında bilimsel çalışmalarını, toplumsal, bilimsel ve etik değerleri temelinde denetler ve bu değerleri öğretir. X
12 Eğitim yönetimi ve denetimi alanında teknolojik gelişmeleri, bilimsel ilerlemeleri ve bilgi teknolojilerini yakından takip eder, ileri düzeyde kullanır. X
12 Eğitim yönetimi ve denetimi alanında teknolojik gelişmeleri, bilimsel ilerlemeleri ve bilgi teknolojilerini yakından takip eder, ileri düzeyde kullanır. X
13 Okulların kültürü ve okullardaki örgütsel davranışa ilişkin temel ve yeni kuram ve yaklaşımları bilir ve buna dayalı bir olaya nasıl çözüm üretebileceğini kavrar. X
13 Okulların kültürü ve okullardaki örgütsel davranışa ilişkin temel ve yeni kuram ve yaklaşımları bilir ve buna dayalı bir olaya nasıl çözüm üretebileceğini kavrar. X
14 Bir örgüt olarak okullardaki hizmetlerin neler olduğunu kavrar ve bu hizmetleri hangi çağdaş örgütsel yaklaşımlarla geliştirebileceğine ilişkin bir vizyon sahibi olur. X
14 Bir örgüt olarak okullardaki hizmetlerin neler olduğunu kavrar ve bu hizmetleri hangi çağdaş örgütsel yaklaşımlarla geliştirebileceğine ilişkin bir vizyon sahibi olur. X
15 Okulu yönetirken temel yasal ve yönetsel hususları bilir ve uygular. X
15 Okulu yönetirken temel yasal ve yönetsel hususları bilir ve uygular. X
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 40
1. Kısa Sınav 60
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 60
1. Final 40
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 3 48
Ara Sınav 1 20 20
Ödev 1 20 20
Final 1 25 25
Toplam İş Yükü 161
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 6,44
Dersin AKTS Kredisi 6