Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Biyoteknoloji II | KIM 645 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | Biyoteknoloji I dersinin alınması tavsiye edillir. |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi SEMRA YILMAZER KESKİN |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üyesi SEMRA YILMAZER KESKİN, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Dersin temel hedefi, Biyoteknoloji ve biyoteknolojik prosesler hakkında öğrencilerin bilgi seviyelerinin artırılması amaçlanmıştır. |
Dersin İçeriği | Biyoteknoloji ve biyoteknolojik prosesler, biyotransformasyonlar, enzim üretimi, çevre biyoteknolojisi, gıda biyoteknolojisi, tarım biyoteknolojisi, mikrobiyal liçing ve biyoteknoloji alanında literatür çalışmaları. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Öğrenciler biyoteknoloji ve biyoteknolojik prosesleri öğrenir. | Anlatım, Soru-Cevap, | Sınav , Ödev, |
2 | Öğrenciler enzim üretimi hakkında bilgi sahibi olur. | Anlatım, Soru-Cevap, | Sınav , Ödev, |
3 | Öğrenci biyotransformasyonları anlar. | Anlatım, Soru-Cevap, | Sınav , Ödev, |
4 | Öğrenci çevre biyoteknolojisi hakkında yorum yapabilir. | Anlatım, Soru-Cevap, | Sınav , Ödev, |
5 | Öğrenci gıda biyoteknolojisi hakkında bilgi edinir. | Anlatım, Soru-Cevap, | Sınav , Ödev, |
6 | Öğrenci mikrobiyal liçing hakkında bilgi sahibi olur. | Anlatım, Soru-Cevap, | Sınav , Ödev, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Biyoteknoloji ve biyoteknolojik prosesler | [1] |
2 | Biyotransformasyonlar | [1], [2] |
3 | Biyotransformasyonlar | [1], [2] |
4 | Enzim üretimi | [1], [2] |
5 | Enzim üretimi | [1], [2] |
6 | Çevre biyoteknolojisi | [1], [2] |
7 | Çevre biyoteknolojisi | [1], [2] |
8 | Gıda Biyoteknolojisi | [1], [2] |
9 | Arasınav | |
10 | Gıda Biyoteknolojisi | [1], [2] |
11 | Tarım Biyoteknolojisi | [1], [2] |
12 | Mikrobiyal liçing | [1], [2] |
13 | Biyoteknoloji alanında literatür çalışmaları | [1], [2], [3] |
14 | Biyoteknoloji alanında literatür çalışmaları | [1], [2], [3] |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | 1] Telefoncu A. (1995), Biyoteknolloji, Ege Üniversitesi Basımevi, Bornova, İzmir, Türkiye |
Ders Kaynakları | [2] Delweg H. (1987). Biotechnologie, Springer, Berlin, Germany. [3] Rehm H. J. (1980). Industrielle Microbiologie, Springer, Berlin, Germany. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Yüksek lisans derecesi yeterlilikleri üzerine kurulan, aynı ya da farklı bir alandaki bilgilerin genişletilmesi ve derinleştirilmesi ile birlikte, bilimsel araştırma yaparak bilgiye ulaşır, yorumlama ve uygulama yaparak bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir. | X | |||||
2 | Alanındaki sınırlı ya da eksik verileri kullanarak deneysel yöntemlerle bilgiyi geliştirir, edinilen bilgileri bilimsel, toplumsal ve etik sorumluluk ile kullanır. | X | |||||
3 | Alanındaki bir problemi bağımsız olarak kurgulayıp deneysel çözüm yöntemi geliştirir ve sonuçları değerlendirerek gerektiğinde ileri derecedeki araştırmalara uygular. | X | |||||
4 | Alanındaki güncel gelişmeleri ve ileri derecede gerçekleştirdiği kendi çalışmalarını, alanındaki ve dışındaki gruplara yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli bir şekilde aktarır. | X | |||||
5 | Alanındaki uygulamalarda karşılaşacağı öngörülmeyen karmaşık durumlarda, yeni stratejik yaklaşımlar geliştirir ve sorumluluk alarak çözüm üretir. | X | |||||
6 | Alanı ile ilgili konularda ileri derecede strateji, politika ve uygulama planları geliştirir ve elde edilen sonuçları kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirerek uygular. | X | |||||
7 | En az bir yabancı dilde iyi derecede sözlü ve yazılı iletişim yeteneğine sahiptir. (“European Language Portfolio Global Scale”, Level B1) | X | |||||
8 | Alanının gerektirdiği bilgisayar yazılım ve donanım bilgisi ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | X | |||||
9 | Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uluslar arası alanda duyurulması aşamalarında bilimsel, sosyal ve etik değerleri gözeterek bu değerleri öğretebilir ve denetleyebilir. | X | |||||
10 | Alanında özümsediği bilgiyi ve problem çözme yeteneklerini disiplinler arası ileri derecedeki çalışmalarda uygular. | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 60 |
1. Ödev | 20 |
1. Performans Görevi (Seminer) | 20 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
1. Final | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Performans Görevi (Seminer) | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 151 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,04 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |