Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Akış Enjeksiyon Analiz Teknikleri | KIM 608 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. MUSTAFA İMAMOĞLU |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Akış enjeksiyon analiz yöntemlerinin öğrencilere tanıtılması ve bu teknikleri laboratuvarda uygulayabilecek bilginin öğrencilere verilmesi |
Dersin İçeriği | Akışa enjeksiyon analizlerine giriş, genel enstrümentasyon, sıvı-sıvı ekstraksiyonu, sorpsiyon, gaz-sıvı ayrılması, çevresel uygulamalar, klinik uygulamalar |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Akışa enjeksiyon analizlerinin (FIA) önemini ve kullanım alanlarını bilir. | Anlatım, Soru-Cevap, | Sınav , Ödev, |
2 | Akışa enjeksiyon analizlerinde kullanılan cihazları bilir | Anlatım, Soru-Cevap, | Sınav , Ödev, |
3 | Sıvı-sıvı ekstraksiyonu ile FIA yapabilecek bilgiyi edinir. | Anlatım, Soru-Cevap, | Sınav , Ödev, |
4 | Sorpsiyon ile FIA yapabilecek bilgiyi edinir. | Anlatım, Soru-Cevap, | Sınav , Ödev, |
5 | FIA nın çeşitli uygulamalarını bilir. | Anlatım, Tartışma, | Sınav , Ödev, |
6 | FIA konusunda son gelişmeleri takip ederek anlayabilecek bilgi düzeyine erişir. | Anlatım, Soru-Cevap, | Sınav , Ödev, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Akışa enjeksiyon analizlerine giriş | |
2 | Akışa enjeksiyon analizlerine giriş | |
3 | Genel enstrümentasyon | |
4 | Genel enstrümentasyon | |
5 | Sıvı-sıvı ekstraksiyonu | |
6 | Sıvı-sıvı ekstraksiyonu | |
7 | Sorpsiyon | |
8 | Arasınav | |
9 | Sorpsiyon | |
10 | Gaz-sıvı ayrılması | |
11 | Çevresel uygulamalar | |
12 | Çevresel uygulamalar | |
13 | Klinik uygulamalar | |
14 | Klinik uygulamalar |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | [1] Zhaolun Fang, Flow Injection Separation and Preconcentration, VCH Pub. Inc., NY, USA,1993. [2] Marek Trojanowicz, Flow Injection Analysis: Instrumentation and Applications, Word Sci.Pub. Co. Pte. Ltd. London UK. 2000. [3] E.Meloan. Chemical separations: principles, techniques, and experiments: a combined text, laboratory manual and reference, Wiley, 1999. |
Ders Kaynakları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Yüksek lisans derecesi yeterlilikleri üzerine kurulan, aynı ya da farklı bir alandaki bilgilerin genişletilmesi ve derinleştirilmesi ile birlikte, bilimsel araştırma yaparak bilgiye ulaşır, yorumlama ve uygulama yaparak bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir. | X | |||||
2 | Alanındaki sınırlı ya da eksik verileri kullanarak deneysel yöntemlerle bilgiyi geliştirir, edinilen bilgileri bilimsel, toplumsal ve etik sorumluluk ile kullanır. | X | |||||
3 | Alanındaki bir problemi bağımsız olarak kurgulayıp deneysel çözüm yöntemi geliştirir ve sonuçları değerlendirerek gerektiğinde ileri derecedeki araştırmalara uygular. | X | |||||
4 | Alanındaki güncel gelişmeleri ve ileri derecede gerçekleştirdiği kendi çalışmalarını, alanındaki ve dışındaki gruplara yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli bir şekilde aktarır. | X | |||||
5 | Alanındaki uygulamalarda karşılaşacağı öngörülmeyen karmaşık durumlarda, yeni stratejik yaklaşımlar geliştirir ve sorumluluk alarak çözüm üretir. | X | |||||
6 | Alanı ile ilgili konularda ileri derecede strateji, politika ve uygulama planları geliştirir ve elde edilen sonuçları kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirerek uygular. | X | |||||
7 | En az bir yabancı dilde iyi derecede sözlü ve yazılı iletişim yeteneğine sahiptir. (“European Language Portfolio Global Scale”, Level B1) | X | |||||
8 | Alanının gerektirdiği bilgisayar yazılım ve donanım bilgisi ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | ||||||
9 | Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uluslar arası alanda duyurulması aşamalarında bilimsel, sosyal ve etik değerleri gözeterek bu değerleri öğretebilir ve denetleyebilir. | X | |||||
10 | Alanında özümsediği bilgiyi ve problem çözme yeteneklerini disiplinler arası ileri derecedeki çalışmalarda uygular. | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 70 |
1. Ödev | 15 |
1. Performans Görevi (Seminer) | 15 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Performans Görevi (Seminer) | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 151 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,04 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |