Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Medikal Mekatronik Sistemlerin Tasarımı | MKM 525 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi RECEP KILIÇ |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Engellilerin ve yaşlıların oranı toplam nüfus içerisinde önemli bir paya sahiptir. Bu grubun günlük yaşam aktivitelerine daha az yardım olarak katılımlarını sağlayacak araçların tasarımı ve imalatı, toplumların ekonomik, teknolojik ve sosyal gelişmelerine bağlı olarak gittikçe önem kazanmaktadır. Medikal ekipmanların tasarımı imalatı ve tasarımlarda kullanılan mekanik sistemlerin elektronik kontrolü makine mühendislerini birinci dereceden ilgilendirmektedir. Medikal sistemlerin tasarımları diğer sektörlerden farklılıklar gösterdiğinden bu konularda lisansüstü çalışma yapacak öğrencilerin seçimlik ders kapsamında bilgilendirilmesi gerekmektedir. |
Dersin İçeriği | Medikal Mekatronik Sistemlerin Tasarımı, Rehabilitasyon mühendisliği, bilimi ve teknolojisi - Mekatronik; Mekanik sistemlerin elektronik kontrolü ve uygulamaları - Mekatronik; Mekanik sistemlerin elektronik kontrolü ve uygulamaları - Medikal araçların tasarım kriterleri - Medikal araçlarda kullanılan malzemeler, özellikleri ve seçimi - Biyomedikal sensörler, çalışma prensipleri, seçimi ve uygulanması - Rehabilitasyon mühendisliğinde ölçüm sistemleri ve prosesler - Medikal ekipmanların tasarımında uyulması gereken ulusal ve uluslararası standartlar - Medikal Mekatronik Sistemlerin Tasarımında risk ve emniyet faktörleri-güvenilirlik. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Biyomekanik sistemlerin mekatronik tasarım kabiliyeti | Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, | Sınav , |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Rehabilitasyon mühendisliği, bilimi ve teknolojisi | 1. Hafta Sunusu |
2 | Medikal araçlar ve sistemler | 2. Hafta Sunusu |
3 | Medikal araçların tasarım kriterleri | 3. Hafta Sunusu |
4 | Medikal araçların tasarım örnekleri | 4. Hafta Sunusu |
5 | Medikal araçlarda kullanılan malzemeler, özellikleri ve seçimi | 5. Hafta Sunusu |
6 | Biyomedikal sensörler, çalışma prensipleri, seçimi ve uygulanması | 6. Hafta Sunusu |
7 | Rehabilitasyon mühendisliğinde ölçüm sistemleri ve prosesler | 7. Hafta Sunusu |
8 | Proje çalışması | 8. Hafta Sunusu |
9 | Proje çalışması | 9. Hafta Sunusu |
10 | Medikal ekipmanların tasarımında uyulması gereken ulusal ve uluslararası standartlar | 10. Hafta Sunusu |
11 | Medikal ekipmanların tasarımında uyulması gereken ulusal ve uluslararası standartlar | 11. Hafta Sunusu |
12 | Medikal Mekatronik Sistemlerin Tasarımında risk ve emniyet faktörleri-güvenilirlik | 12. Hafta Sunusu |
13 | Proje çalışması | 13. Hafta Sunusu |
14 | Medikal Mekatronik Sistemlerin Tasarımında inovasyon | 14. Hafta Sunusu |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Medikal Mekatronik Sistemlerin Tasarım ders notları. |
Ders Kaynakları | 1. Raymond V. Smith, Rehabilitation Engineering, CRC, 1990. 2. Joseph D. Bronzino, The Biomedical Engineering Handbook: Second Edition, CRC Press, 2000. 3. Theodore Kucklick, Medical Device Handbook, 2006. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Mühendislik alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşabilme, bilgiyi değerlendirme, yorumlama ve uygulama becerisi | ||||||
2 | Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlayabilme ve uygulama becerisi; değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirebilme becerisi | ||||||
3 | Mühendislik problemlerini kurgulayabilme, çözmek için yöntem geliştirme ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygulama becerisi | ||||||
4 | Yeni ve orijinal fikir ve yöntemler geliştirme becerisi; sistem, parça veya süreç tasarımlarında yenilikçi çözümler geliştirebilme becerisi | ||||||
5 | Mühendislikte uygulanan modern teknik ve yöntemler ile bunların sınırları hakkında kapsamlı bilgi | ||||||
6 | Analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlama ve uygulama becerisi; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları analiz etme ve yorumlama becerisi | ||||||
7 | Gereksinim duyulan bilgi ve verileri tanımlama, bunlara ulaşma ve değerlendirmede ileri düzeyde beceri | ||||||
8 | Çok disiplinli takımlarda liderlik yapma, karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirebilme ve sorumluluk alma becerisi | ||||||
9 | Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya dışındaki ulusal ve uluslar arası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarabilme becerisi | ||||||
10 | Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme yeterliliği | ||||||
11 | Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamaları hakkında farkındalık; gerektiğinde bunları inceleme ve öğrenebilme becerisi | ||||||
12 | Mühendislik uygulamalarının sosyal ve çevresel boyutlarını anlama ve sosyal çevreye uyum becerisi |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 40 |
1. Ödev | 15 |
1. Performans Görevi (Seminer) | 30 |
2. Ödev | 15 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
1. Final | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 20 | 20 |
Ödev | 2 | 15 | 30 |
Performans Görevi (Laboratuvar) | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 150 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |