Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Karayolu ve Havaalanı Üstyapı Tasarımı INM 565 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi YUKSEK_LISANS
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi İRFAN PAMUK
Dersi Verenler Dr.Öğr.Üyesi İRFAN PAMUK,
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı Karayolu Üstyapıları konusunda çalışacak öğrencilere üstyapı tasarımında gerekli temel altyapının sağlanması amacına yönelik olarak, Esnek ve Rijit Üstyapılar ile, Havaalanı Üstyapılarının tasarımı ile ilgili analitik ve analitik-ampirik yöntemler hakkında detaylı bilgi verilecek ve adi geçen konularda proje yaptırılacaktır.
Dersin İçeriği Ana hatları ile dersin içeriği:
Üstyapı Seçim Metodolojisi - Hareketli Yükler Altında Üstyapıların Davranışı - Esnek ve Rijit Üstyapılar İçin Gerilme Teorileri - Esnek Üstyapıların Analitik ve Analitik-Ampirik Yöntemle Tasarımı – Esnek Üstyapıların Takviyesi - Rijit Üstyapıların Analitik ve Analitik-Ampirik Yöntemle Tasarımı - Rijit Üstyapıların Takviyesi - Havaalanı Üstyapılarının Analitik ve Analitik-Ampirik Yöntemle Tasarımı - Havaalanı Üstyapılarının Takviyesi...
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Anlatım, Soru-Cevap, Sınav , Ödev,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Giriş
2 Üstyapı Seçim Metodolojisi
3 Hareketli Yükler Altında Üstyapıların Davranışı
4 Esnek Üstyapılar İçin Gerilme Teorileri
5 Rijit Üstyapılar İçin Gerilme Teorileri
6 Esnek Üstyapıların Analitik Yöntemle Tasarımı
7 Esnek Üstyapıların Analitik-Ampirik Yöntemle Tasarımı
8 Esnek Üstyapıların Takviyesi
9 Rijit Üstyapıların Analitik Yöntemle Tasarımı
10 Rijit Üstyapıların Analitik-Ampirik Yöntemle Tasarımı
11 Rijit Üstyapıların Takviyesi
12 Havaalanı Üstyapılarının Analitik Yöntemle Tasarımı
13 Havaalanı Üstyapılarının Analitik-Ampirik Yöntemle Tasarımı
14 Havaalanı Üstyapılarının Takviyesi
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları 1. The Design and Performance of Road Pavements, P. Croney, D. Croney, 1997
2. Bituminous Mixtures in Road Construction, R.N. Hunter, 1995
3. AASHTO Guide for Design of Pavement Structures, 1993
4. Dynamics of Pavement Structures, G. Martincek, 1994
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Mühendislik alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşabilme, bilgiyi değerlendirme, yorumlama ve uygulama becerisi
1 Mühendislik alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşabilme, bilgiyi değerlendirme, yorumlama ve uygulama becerisi
2 Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlayabilme ve uygulama becerisi; değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirebilme becerisi
2 Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlayabilme ve uygulama becerisi; değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirebilme becerisi
3 Mühendislik problemlerini kurgulayabilme, çözmek için yöntem geliştirme ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygulama becerisi
3 Mühendislik problemlerini kurgulayabilme, çözmek için yöntem geliştirme ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygulama becerisi
4 Yeni ve orijinal fikir ve yöntemler geliştirme becerisi; sistem, parça veya süreç tasarımlarında yenilikçi çözümler geliştirebilme becerisi
4 Yeni ve orijinal fikir ve yöntemler geliştirme becerisi; sistem, parça veya süreç tasarımlarında yenilikçi çözümler geliştirebilme becerisi
5 Mühendislikte uygulanan modern teknik ve yöntemler ile bunların sınırları hakkında kapsamlı bilgi
5 Mühendislikte uygulanan modern teknik ve yöntemler ile bunların sınırları hakkında kapsamlı bilgi
6 Analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlama ve uygulama becerisi; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları analiz etme ve yorumlama becerisi
6 Analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlama ve uygulama becerisi; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları analiz etme ve yorumlama becerisi
7 Gereksinim duyulan bilgi ve verileri tanımlama, bunlara ulaşma ve değerlendirmede ileri düzeyde beceri
7 Gereksinim duyulan bilgi ve verileri tanımlama, bunlara ulaşma ve değerlendirmede ileri düzeyde beceri
8 Çok disiplinli takımlarda liderlik yapma, karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirebilme ve sorumluluk alma becerisi
8 Çok disiplinli takımlarda liderlik yapma, karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirebilme ve sorumluluk alma becerisi
9 Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya dışındaki ulusal ve uluslar arası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarabilme becerisi
9 Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya dışındaki ulusal ve uluslar arası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarabilme becerisi
10 Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme yeterliliği
10 Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme yeterliliği
11 Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamaları hakkında farkındalık; gerektiğinde bunları inceleme ve öğrenebilme becerisi
11 Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamaları hakkında farkındalık; gerektiğinde bunları inceleme ve öğrenebilme becerisi
12 Mühendislik uygulamalarının sosyal ve çevresel boyutlarını anlama ve sosyal çevreye uyum becerisi
12 Mühendislik uygulamalarının sosyal ve çevresel boyutlarını anlama ve sosyal çevreye uyum becerisi
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ödev 100
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 3 48
Ödev 1 20 20
Performans Görevi (Laboratuvar) 1 20 20
Toplam İş Yükü 136
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 5,44
Dersin AKTS Kredisi 6