Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Elastisite Teorisi | INM 501 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. ELİF AĞCAKOCA |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üyesi NECATİ MERT, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı sınır şartları ve yüklemeler etkisi altındaki lineer elastik cisimlerin analizini tanıtmaktır. |
Dersin İçeriği | Gerilme Analizi, İki Boyutlu Halde Bir Noktada Gerilme, Asal Gerilmeler ve Mohr Çemberi, Üç Boyutlu Halde Bir Noktada Gerilme, Asal Gerilmeler ve Mohr Çemberi, Zorlanma, Gerilme-Zorlanma İlişkisi ve Denge Denklemleri, İki ve Üç Boyutlu Zorlanmaların Dönüşüm Denklemleri, Hooke Kanunu ve Genelleştirilmiş Hooke Kanunu, Düzlem Zorlanma Problemleri, Düzlem Gerilme Problemleri, Elastisite Problemlerinin Çözümü, Airy Gerilme Fonksiyonu, Polar koordinatlarda Genel Denklemler, Zorlanmaların Polar Koordinatlarda İncelenmesi, Tekil Kuvvetten Kaynaklanan Gerilme, Simetrik ve Simetrik olmayan Kesitli Kirişlerde Basit Eğilme |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Gerilme, şekil değiştirme ve bünye bağıntılarının temel kavramlarını bilir. | Anlatım, Soru-Cevap, | Sınav , Ödev, |
2 | Şekil değiştirme ve yer değiştirme bağıntılarını sorgular. | Anlatım, | Sınav , |
3 | Gerilme-şekil değiştirme bağıntılarını uygular. | Anlatım, | Sınav , Ödev, |
4 | Düzlem gerilme problemlerini çözümler. | Anlatım, | Sınav , |
5 | Düzlem şekil değiştirme problemlerini hesaplar. | Anlatım, | Sınav , Ödev, |
6 | Silindirik çubukların burulmasını formüle eder. | Anlatım, Problem Çözme, | Sınav , |
7 | Gerilme fonksiyonlarını kullanır. | Anlatım, Problem Çözme, | Sınav , Ödev, |
8 | Dik eksen takımında çözümü bilir. | Anlatım, | Sınav , |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Gerilme Analizine Giriş | |
2 | İki Boyutlu Halde Bir Noktada Gerilme, Asal Gerilmeler ve Mohr Çemberi | |
3 | Üç Boyutlu Halde Bir Noktada Gerilme, Asal Gerilmeler ve Mohr Çemberi | |
4 | Zorlanma, Gerilme-Zorlanma İlişkisi ve Denge Denklemleri | |
5 | İki ve Üç Boyutlu Zorlanmaların Dönüşüm Denklemleri | |
6 | Hooke Kanunu ve Genelleştirilmiş Hooke Kanunu | |
7 | Hooke Kanunu ve Genelleştirilmiş Hooke Kanunu | |
8 | Düzlem Zorlanma Problemleri | |
9 | Düzlem Gerilme Problemleri | |
10 | Elastisite Problemlerinin Çözümü, Airy Gerilme Fonksiyonu | |
11 | Polar koordinatlarda Genel Denklemler | |
12 | Zorlanmaların Polar Koordinatlarda İncelenmesi | |
13 | Tekil Kuvvetten Kaynaklanan Gerilme | |
14 | Simetrik ve Simetrik olmayan Kesitli Kirişlerde Basit Eğilme |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | [1] A. C. Ugural and S. K. Fenster, Advanced Strength of Materials and Applied Elasticity, 1995. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Mühendislik alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşabilme, bilgiyi değerlendirme, yorumlama ve uygulama becerisi | X | |||||
2 | Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlayabilme ve uygulama becerisi; değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirebilme becerisi | X | |||||
3 | Mühendislik problemlerini kurgulayabilme, çözmek için yöntem geliştirme ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygulama becerisi | X | |||||
4 | Yeni ve orijinal fikir ve yöntemler geliştirme becerisi; sistem, parça veya süreç tasarımlarında yenilikçi çözümler geliştirebilme becerisi | ||||||
5 | Mühendislikte uygulanan modern teknik ve yöntemler ile bunların sınırları hakkında kapsamlı bilgi | X | |||||
6 | Analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlama ve uygulama becerisi; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları analiz etme ve yorumlama becerisi | ||||||
7 | Gereksinim duyulan bilgi ve verileri tanımlama, bunlara ulaşma ve değerlendirmede ileri düzeyde beceri | ||||||
8 | Çok disiplinli takımlarda liderlik yapma, karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirebilme ve sorumluluk alma becerisi | ||||||
9 | Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya dışındaki ulusal ve uluslar arası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarabilme becerisi | ||||||
10 | Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme yeterliliği | ||||||
11 | Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamaları hakkında farkındalık; gerektiğinde bunları inceleme ve öğrenebilme becerisi | ||||||
12 | Mühendislik uygulamalarının sosyal ve çevresel boyutlarını anlama ve sosyal çevreye uyum becerisi |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 50 |
2. Ödev | 50 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
1. Final | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 1 | 10 | 10 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Performans Görevi (Laboratuvar) | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü | 140 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,6 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |