Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Poroz Malzemeler MTM 544 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi YUKSEK_LISANS
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. NİL TOPLAN
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Alanına Uygun Öğretim
Dersin Amacı

Bu dersin amacı, yüksek lisans öğrencilerine porozlu/gözenekli malzemeleri tanıtmak, bu malzemelerin özellikleri ile malzemelere uygulanan testler hakkında bilgiler vererek üretim ve kullanımları ile ilgili öğrencilerin bilgi sahibi olmalarını sağlamaktır.

Dersin İçeriği

Poroz Malzemelere giriş, poroz malzeme  türleri, poroz malzemelerin üretim yöntemleri ve kullanım alanları. Poroz malzemelere örnekler: Zeolit, Aerojeller ( silika esaslı, karbon esaslı ...) Metalik, polimerik ve seramik  köpük malzemeler

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Porozite kavramını açıklar Anlatım, Tartışma, Sınav ,
2 Poroz malzemeleri sınıflandırabilir ve özelliklerine göre kıyaslayabilir Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav , Ödev,
3 Poroz malzemelerin üretim teknolojilerini karşılaştırabilir Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav , Ödev,
4 Poroz malzemelerin kullanım alanlarını açıklar ve uygulama örneklemesi yapabilir Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav , Ödev,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Poroz malzemelere giriş
2 Poroz malzemelerin sınıflandırılması
3 Poroz malzemelerin özellikleri
4 Poroz Malzemelerin üretim yöntemleri
5 Poroz Malzemelerin üretim yöntemleri
6 Zeolitler
7 Metalik Köpükler
8 Polimerik ve Seramik Köpükler
9 Aerojeller
10 Aerojeller
11 Ödev sunumları
12 Ödev sunumları
13 Ödev sunumları
14 Ödev sunumları
Kaynaklar
Ders Notu

Ders notları haftalık olarak sabise yüklenecektir.

Ders Kaynakları

 A. Koller “Structure and Properties of Ceramics” Elsevier, 1994.

Y-M. Chiang, D. P. Birnie, W. D. Kingrey” Physical Ceramics; Principles of Ceramic Science and Engineering” John Wiley&Sons, 1997.

K. Ishizaki, S. Komarneni, M. Nanko, “Porous Materials - Process Technology and Applications” Kluwer Academic Publisher, Great Britain 1998.
Matthias M. KoebelD. W. Richerson “Modern Ceramic Engineering; Properties, Processing, and in Use in Desing” CRC, 2006.

R. Narayan, P. Colombo, “ Advances in Bioceramics and Porous Ceramics”, Ceramic Eng. and Science Proceedings Vol: 29 Issue:7, 2008.

 Michel A. Aegerter, Nicholas Leventis, Aerogels Handbook, Springer Science+Business Media, LLC 2011

 

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Mühendislik alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşabilme, bilgiyi değerlendirme, yorumlama ve uygulama becerisi X
2 Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlayabilme ve uygulama becerisi; değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirebilme becerisi X
3 Mühendislik problemlerini kurgulayabilme, çözmek için yöntem geliştirme ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygulama becerisi
4 Yeni ve orijinal fikir ve yöntemler geliştirme becerisi; sistem, parça veya süreç tasarımlarında yenilikçi çözümler geliştirebilme becerisi X
5 Mühendislikte uygulanan modern teknik ve yöntemler ile bunların sınırları hakkında kapsamlı bilgi X
6 Analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlama ve uygulama becerisi; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları analiz etme ve yorumlama becerisi X
7 Gereksinim duyulan bilgi ve verileri tanımlama, bunlara ulaşma ve değerlendirmede ileri düzeyde beceri X
8 Çok disiplinli takımlarda liderlik yapma, karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirebilme ve sorumluluk alma becerisi
9 Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya dışındaki ulusal ve uluslar arası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarabilme becerisi X
10 Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme yeterliliği X
11 Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamaları hakkında farkındalık; gerektiğinde bunları inceleme ve öğrenebilme becerisi X
12 Mühendislik uygulamalarının sosyal ve çevresel boyutlarını anlama ve sosyal çevreye uyum becerisi
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 50
1. Ödev 30
1. Performans Görevi (Seminer) 20
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 2 32
Ara Sınav 1 20 20
Ödev 1 20 20
Performans Görevi (Seminer) 1 20 20
Toplam İş Yükü 140
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 5,6
Dersin AKTS Kredisi 6