Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Kimyasal Analizde Metot Seçimi KIM 510 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi YUKSEK_LISANS
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. HÜSEYİN ALTUNDAĞ
Dersi Verenler Prof.Dr. HÜSEYİN ALTUNDAĞ,
Dersin Yardımcıları Kimya Bölümü Araştırma Görevlileri
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı Çeşitli kimyasal analiz metotlarının özellikleri ve prensiplerine uygun olarak hangisinin kullanılması gerektiğinin seçilmesi
Dersin İçeriği Kimyasal analizin tanımı ve önemi; gravimetrik analiz metotları; titrimetrik analiz metotları; kimyasal analiz metoduna uygun cihazın seçimi; madde miktarına ve örneğin özelliğine göre uygun metodun seçimi; spektrokimyasal metotlara giriş; kromatografik metotlara giriş; ana bileşen, yan bileşen ve eser element analizlerinde dikkat edilmesi gereken hususlar; inorganik maddelerde kullanılan metotların özellikleri ve tayin sınırları; polimerik maddelerin analizinde kullanılan metotlar; polimerik maddelerin özellikleri ve analizlerinden elde edilen bilgilerin değerlendirilmesi; organik bileşiklerin analizinde kullanılan metotlar, organik bileşiklerin özellikleri ve analizlerinden elde edilen bilgilerin değerlendirilmesi.
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Kimyasal analizin önemini tanımlar. Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Deney / Laboratuvar, Sınav , Sözlü Sınav, Ödev,
2 Gravimetrik analiz metotlarını örneklendirir Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Deney / Laboratuvar, Sınav , Ödev, Performans Görevi,
3 Madde miktarına ve örneğin özelliğine göre uygun metodun seçimini uygular Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Deney / Laboratuvar, Sınav , Ödev, Performans Görevi,
4 Ana bileşen, yan bileşen ve eser element analizlerinde dikkat edilmesi gereken hususları açıklar. Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Benzetim, Deney / Laboratuvar, Sınav , Ödev, Performans Görevi,
5 İnorganik maddelerde kullanılan metotların özellikleri ve tayin sınırlarını tanımlar. Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Sınav , Ödev,
6 Organik bileşiklerin analizinde kullanılan metotları karşılaştırır Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Deney / Laboratuvar, Sınav , Ödev, Proje / Tasarım,
7 Kimyasal analize uygun bir metot seçimini önerir Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Deney / Laboratuvar, Sınav , Ödev, Proje / Tasarım,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Kimyasal analizin tanımı ve önemi
2 Gravimetrik Analiz Metotları
3 Titrimetrik Analiz Metotları
4 Kimyasal analiz metoduna uygun cihazın seçimi
5 Madde miktarına ve örneğin özelliğine göre uygun metodun seçimi
6 Spektrokimyasal Metotlara Giriş
7 Kromatografik Metotlara Giriş
8 Ara sınav
9 Ana bileşen, yan bileşen ve eser element analizlerinde dikkat edilmesi gereken hususlar
10 İnorganik maddelerde kullanılan metotların özellikleri ve tayin sınırları
11 Polimerik maddelerin analizinde kullanılan metotlar
12 Polimerik maddelerin özellikleri ve analizlerinden elde edilen bilgilerin değerlendirilmesi
13 Organik bileşiklerin analizinde kullanılan metotlar
14 Organik bileşiklerin özellikleri ve analizlerinden elde edilen bilgilerin değerlendirilmesi
Kaynaklar
Ders Notu 1) Sevinç, M, Kimyasal Analiz Yöntemleri, Beril Yayınları, 2003.
Ders Kaynakları 2) Dikman, E., Kimyasal Analize Giriş, 1974.
3) P. Gy Sampling for Analytical Purposes, J. Wiley and Sons, 1998.
4) Francis Rouessac and Annick Rouessac; translated by Francis and Annick Rouessac and Steve Brooks, Chemical analysis: modern instrumentation methods and techniques, Chichester, England; Hoboken, NJ: John Wiley, 2007.
5) Eser analiz (Kimyasal iz analiz) Yaz Okulu, Ege Üniv. Fen Fak. Kimya Bölümü, İzmir, 2001.
6) www.tse.org.tr
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Yüksek lisans derecesi yeterlilikleri üzerine kurulan, aynı ya da farklı bir alandaki bilgilerin genişletilmesi ve derinleştirilmesi ile birlikte, bilimsel araştırma yaparak bilgiye ulaşır, yorumlama ve uygulama yaparak bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir. X
1 Yüksek lisans derecesi yeterlilikleri üzerine kurulan, aynı ya da farklı bir alandaki bilgilerin genişletilmesi ve derinleştirilmesi ile birlikte, bilimsel araştırma yaparak bilgiye ulaşır, yorumlama ve uygulama yaparak bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir. X
2 Alanındaki sınırlı ya da eksik verileri kullanarak deneysel yöntemlerle bilgiyi geliştirir, edinilen bilgileri bilimsel, toplumsal ve etik sorumluluk ile kullanır. X
2 Alanındaki sınırlı ya da eksik verileri kullanarak deneysel yöntemlerle bilgiyi geliştirir, edinilen bilgileri bilimsel, toplumsal ve etik sorumluluk ile kullanır. X
3 Alanındaki bir problemi bağımsız olarak kurgulayıp deneysel çözüm yöntemi geliştirir ve sonuçları değerlendirerek gerektiğinde ileri derecedeki araştırmalara uygular. X
3 Alanındaki bir problemi bağımsız olarak kurgulayıp deneysel çözüm yöntemi geliştirir ve sonuçları değerlendirerek gerektiğinde ileri derecedeki araştırmalara uygular. X
4 Alanındaki güncel gelişmeleri ve ileri derecede gerçekleştirdiği kendi çalışmalarını, alanındaki ve dışındaki gruplara yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli bir şekilde aktarır. X
4 Alanındaki güncel gelişmeleri ve ileri derecede gerçekleştirdiği kendi çalışmalarını, alanındaki ve dışındaki gruplara yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli bir şekilde aktarır. X
5 Alanındaki uygulamalarda karşılaşacağı öngörülmeyen karmaşık durumlarda, yeni stratejik yaklaşımlar geliştirir ve sorumluluk alarak çözüm üretir.
5 Alanındaki uygulamalarda karşılaşacağı öngörülmeyen karmaşık durumlarda, yeni stratejik yaklaşımlar geliştirir ve sorumluluk alarak çözüm üretir. X
6 Alanı ile ilgili konularda ileri derecede strateji, politika ve uygulama planları geliştirir ve elde edilen sonuçları kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirerek uygular. X
6 Alanı ile ilgili konularda ileri derecede strateji, politika ve uygulama planları geliştirir ve elde edilen sonuçları kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirerek uygular.
7 En az bir yabancı dilde iyi derecede sözlü ve yazılı iletişim yeteneğine sahiptir. (“European Language Portfolio Global Scale”, Level B2)
7 En az bir yabancı dilde iyi derecede sözlü ve yazılı iletişim yeteneğine sahiptir. (“European Language Portfolio Global Scale”, Level B2) X
8 Alanının gerektirdiği bilgisayar yazılım ve donanım bilgisi ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır ve yeni problem çözme yöntemleri geliştirir. X
8 Alanının gerektirdiği bilgisayar yazılım ve donanım bilgisi ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır ve yeni problem çözme yöntemleri geliştirir. X
9 Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uluslar arası alanda duyurulması aşamalarında bilimsel, sosyal ve etik değerleri gözeterek bu değerleri öğretebilir ve denetleyebilir.
9 Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uluslar arası alanda duyurulması aşamalarında bilimsel, sosyal ve etik değerleri gözeterek bu değerleri öğretebilir ve denetleyebilir. X
10 Alanında özümsediği bilgiyi ve problem çözme yeteneklerini disiplinler arası ileri derecedeki çalışmalarda uygular. X
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 70
1. Ödev 15
1. Performans Görevi (Seminer) 15
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 3 48
Ara Sınav 1 15 15
Ödev 1 10 10
Performans Görevi (Seminer) 1 10 10
Final 1 20 20
Toplam İş Yükü 151
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 6,04
Dersin AKTS Kredisi 6