Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İleri Membran Prosesleri | KIM 562 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. AYNUR MANZAK |
Dersi Verenler | Doç.Dr. AYNUR MANZAK, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Membran, membran prosesleri ve kullanımı hakkında bilgi vermek |
Dersin İçeriği | Membranların Fizikokimyası; Membran Hazırlama Metotları; Emülsiyon Tipi Sıvı Membranlar; Destekli Sıvı Membranlar; Polimer İçerikli Membranlar; Diyaliz; Elektrodiyaliz; Ters Ozmos; Ultrafiltrasyon; Mikrofiltrasyon. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Membranın tanımı ve membran proseslerinin kısaca tanıtılması | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Ödev, |
2 | Organik ve inorganik (seramik ) membranların hazırlanması | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Ödev, |
3 | Çeşitli gaz karışımlarının, özellikle ticari öneme sahip gaz karışımlarının bileşenlerine ayrılması veya istenmeyen bazı bileşenlerin giderilmesi (havanın bileşenlerine ayrılması; doğal gazdan istenmeyen bazı bileşenlerin (H2S, CO2) giderilmesi | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Ödev, |
4 | Organik-organik ve organik-su karışımlarının pervaporasyonla ayrılmasının gerçekleştirilmesi | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Ödev, |
5 | Ters ozmos ile deniz suyundan içme suyu elde edilmesi | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Ödev, |
6 | Emülsiyon ve destekli sıvı membranlarla liç çözeltilerinden değerli veya ağır metallerin ekstraksiyonu ve ayrılması; biyokimyasal olarak elde edilen ürünlerin ayrılması ve konsantre hale getirilmesi | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Deney / Laboratuvar, | Sınav , Ödev, |
7 | Membran elektroliziyle tuz çözeltilerinden sudkostik ve Cl2 elde edilmesi veya diğer inorganiklerin ve organiklerin elde edilmesi | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Ödev, |
8 | Ultrafiltrasyon ve mikrofiltrasyonla havadaki veya sulardaki kolloidal taneciklerin tutulması | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Ödev, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Membran ve Membran Prosesleri | Sayfa 1-10 |
2 | Membranların Fizikokimyası | Sayfa 11-15 |
3 | Membranların Hazırlanması ve Karakterizasyonu | Sayfa 16-28 |
4 | Membran Modülleri | Sayfa 29-35 |
5 | Pervaporasyon | Sayfa 36-47 |
6 | Gaz Ayırma | Sayfa 48-59 |
7 | Ters Ozmos | Sayfa 60-75 |
8 | Sıvı Membranlar | Sayfa 76-88 |
9 | Ultrafiltrasyon | Sayfa 89-97 |
10 | Mikrofiltrasyon | Sayfa 98-109 |
11 | ARA SINAV | |
12 | Diyaliz ve Elektrodiyaliz | Sayfa 110-125 |
13 | Membran Elektrolizi | Sayfa 126-139 |
14 | Biyotıpta Kullanılan Membranlar | Sayfa 140-155 |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | [6] O. Tutkun, Membran Prosesleri, SAÜ, Adapazarı, 1998 |
Ders Kaynakları | [1] C.E.Rogers, Permselective Membranes, Dekker, New York, 1971. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Yüksek lisans derecesi yeterlilikleri üzerine kurulan, aynı ya da farklı bir alandaki bilgilerin genişletilmesi ve derinleştirilmesi ile birlikte, bilimsel araştırma yaparak bilgiye ulaşır, yorumlama ve uygulama yaparak bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir. | X | |||||
1 | Yüksek lisans derecesi yeterlilikleri üzerine kurulan, aynı ya da farklı bir alandaki bilgilerin genişletilmesi ve derinleştirilmesi ile birlikte, bilimsel araştırma yaparak bilgiye ulaşır, yorumlama ve uygulama yaparak bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir. | X | |||||
2 | Alanındaki sınırlı ya da eksik verileri kullanarak deneysel yöntemlerle bilgiyi geliştirir, edinilen bilgileri bilimsel, toplumsal ve etik sorumluluk ile kullanır. | X | |||||
2 | Alanındaki sınırlı ya da eksik verileri kullanarak deneysel yöntemlerle bilgiyi geliştirir, edinilen bilgileri bilimsel, toplumsal ve etik sorumluluk ile kullanır. | X | |||||
3 | Alanındaki bir problemi bağımsız olarak kurgulayıp deneysel çözüm yöntemi geliştirir ve sonuçları değerlendirerek gerektiğinde ileri derecedeki araştırmalara uygular. | ||||||
3 | Alanındaki bir problemi bağımsız olarak kurgulayıp deneysel çözüm yöntemi geliştirir ve sonuçları değerlendirerek gerektiğinde ileri derecedeki araştırmalara uygular. | ||||||
4 | Alanındaki güncel gelişmeleri ve ileri derecede gerçekleştirdiği kendi çalışmalarını, alanındaki ve dışındaki gruplara yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli bir şekilde aktarır. | ||||||
4 | Alanındaki güncel gelişmeleri ve ileri derecede gerçekleştirdiği kendi çalışmalarını, alanındaki ve dışındaki gruplara yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli bir şekilde aktarır. | ||||||
5 | Alanındaki uygulamalarda karşılaşacağı öngörülmeyen karmaşık durumlarda, yeni stratejik yaklaşımlar geliştirir ve sorumluluk alarak çözüm üretir. | X | |||||
5 | Alanındaki uygulamalarda karşılaşacağı öngörülmeyen karmaşık durumlarda, yeni stratejik yaklaşımlar geliştirir ve sorumluluk alarak çözüm üretir. | X | |||||
6 | Alanı ile ilgili konularda ileri derecede strateji, politika ve uygulama planları geliştirir ve elde edilen sonuçları kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirerek uygular. | ||||||
6 | Alanı ile ilgili konularda ileri derecede strateji, politika ve uygulama planları geliştirir ve elde edilen sonuçları kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirerek uygular. | ||||||
7 | En az bir yabancı dilde iyi derecede sözlü ve yazılı iletişim yeteneğine sahiptir. (“European Language Portfolio Global Scale”, Level B2) | ||||||
7 | En az bir yabancı dilde iyi derecede sözlü ve yazılı iletişim yeteneğine sahiptir. (“European Language Portfolio Global Scale”, Level B2) | ||||||
8 | Alanının gerektirdiği bilgisayar yazılım ve donanım bilgisi ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır ve yeni problem çözme yöntemleri geliştirir. | ||||||
8 | Alanının gerektirdiği bilgisayar yazılım ve donanım bilgisi ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır ve yeni problem çözme yöntemleri geliştirir. | ||||||
9 | Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uluslar arası alanda duyurulması aşamalarında bilimsel, sosyal ve etik değerleri gözeterek bu değerleri öğretebilir ve denetleyebilir. | ||||||
9 | Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uluslar arası alanda duyurulması aşamalarında bilimsel, sosyal ve etik değerleri gözeterek bu değerleri öğretebilir ve denetleyebilir. | ||||||
10 | Alanında özümsediği bilgiyi ve problem çözme yeteneklerini disiplinler arası ileri derecedeki çalışmalarda uygular. | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 100 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Performans Görevi (Seminer) | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 151 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,04 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |