Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Eser Element Analiz Metotlar KIM 507 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi YUKSEK_LISANS
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. MUSTAFA ŞAHİN DÜNDAR
Dersi Verenler Prof.Dr. MUSTAFA ŞAHİN DÜNDAR,
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Eser düzeyde bulunan elementlerin analiz metotlarının öğretilmesi ve analize hazırlık yaklaşımlarının belirlenmesi

Dersin İçeriği

Eser analizin ve metot seçiminin önemi. Eser analizde numune alma. Numune hazırlama. Verilerin elde edilmesi ve Kalibrasyon. Ön ayırma ve ön deriştirme. Ayırma tekniklerine giriş ve tanımlar. Yüksek performanslı sıvı kromatografisi (HPLC). Otomasyon ve sıvı ortamda analiz. Ağır metal analizinde yeni gelişmeler. Ağır metallerin Voltametrik teknikle tayini. Spektroskopide hızlı analiz için son gelişmeler. Atomik spektroskopik tekniklerle analiz. Plazma ve hibrit teknikler.

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Ders sonunda eser düzeyde analiz nasıl yapılır Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Performans Görevi,
2 Bunun için ne gibi metot ve teknikler kullanılmalıdır gibi sorulara cevap verilebilir düzeye gelinir Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Performans Görevi,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Eser analizin ve metot seçiminin önemi
2 Eser analizde numune alma
3 Numune hazırlama
4 Verilerin elde edilmesi ve Kalibrasyon
5 Ön ayırma ve ön deriştirme
6 Ayırma tekniklerine giriş ve tanımlar
7 Yüksek performanslı sıvı kromatografisi (HPLC)
8 Otomasyon ve sıvı ortamda analiz
9 Ağır metal analizinde yeni gelişmeler
10 ARASINAV
11 Ağır metallerin Voltametrik teknikle tayini
12 Spektroskopide hızlı analiz için son gelişmeler
13 Atomik spektroskopik tekniklerle analiz
14 Plazma ve hibrit teknikler
Kaynaklar
Ders Notu

Eser analiz (Kimyasal iz analiz) Yaz Okulu, Ege Üniv. Fen Fak. Kimya Bölümü, İzmir

Ders Kaynakları

1. Zygmunt Marczenko, Separation and spectrophotometric determination of elements, wiley, chichester, 1986.
2. Charles B. Boss, Kenneth J. Fredeen; Concepts, instrumentation and techniques in inductively coupled plasma atomic emission spectrometry, perkin emler, 1989.
3. İnstrümental analiz; Prof.Dr. Turgut Gündüz, Gazi Üniversitesi Kitabevi, Ankara, 1997.
4. Enstrümantal analiz Temel ilkeleri, skoog west holler, esma kılıç ve fitnat köseoğlu (eds), Bilim yayıncılık, 6. Baskı, Ankara, 2013.
5. Analitik kimya-2, esma kılıç ve fitnat köseoğlu (eds), Bilim yayıncılık, Ankara, 2002.

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Yüksek lisans derecesi yeterlilikleri üzerine kurulan, aynı ya da farklı bir alandaki bilgilerin genişletilmesi ve derinleştirilmesi ile birlikte, bilimsel araştırma yaparak bilgiye ulaşır, yorumlama ve uygulama yaparak bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir.
1 Yüksek lisans derecesi yeterlilikleri üzerine kurulan, aynı ya da farklı bir alandaki bilgilerin genişletilmesi ve derinleştirilmesi ile birlikte, bilimsel araştırma yaparak bilgiye ulaşır, yorumlama ve uygulama yaparak bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir. X
2 Alanındaki sınırlı ya da eksik verileri kullanarak deneysel yöntemlerle bilgiyi geliştirir, edinilen bilgileri bilimsel, toplumsal ve etik sorumluluk ile kullanır.
2 Alanındaki sınırlı ya da eksik verileri kullanarak deneysel yöntemlerle bilgiyi geliştirir, edinilen bilgileri bilimsel, toplumsal ve etik sorumluluk ile kullanır. X
3 Alanındaki bir problemi bağımsız olarak kurgulayıp deneysel çözüm yöntemi geliştirir ve sonuçları değerlendirerek gerektiğinde ileri derecedeki araştırmalara uygular.
3 Alanındaki bir problemi bağımsız olarak kurgulayıp deneysel çözüm yöntemi geliştirir ve sonuçları değerlendirerek gerektiğinde ileri derecedeki araştırmalara uygular.
4 Alanındaki güncel gelişmeleri ve ileri derecede gerçekleştirdiği kendi çalışmalarını, alanındaki ve dışındaki gruplara yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli bir şekilde aktarır. X
4 Alanındaki güncel gelişmeleri ve ileri derecede gerçekleştirdiği kendi çalışmalarını, alanındaki ve dışındaki gruplara yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli bir şekilde aktarır.
5 Alanındaki uygulamalarda karşılaşacağı öngörülmeyen karmaşık durumlarda, yeni stratejik yaklaşımlar geliştirir ve sorumluluk alarak çözüm üretir.
5 Alanındaki uygulamalarda karşılaşacağı öngörülmeyen karmaşık durumlarda, yeni stratejik yaklaşımlar geliştirir ve sorumluluk alarak çözüm üretir. X
6 Alanı ile ilgili konularda ileri derecede strateji, politika ve uygulama planları geliştirir ve elde edilen sonuçları kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirerek uygular. X
6 Alanı ile ilgili konularda ileri derecede strateji, politika ve uygulama planları geliştirir ve elde edilen sonuçları kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirerek uygular.
7 En az bir yabancı dilde iyi derecede sözlü ve yazılı iletişim yeteneğine sahiptir. (“European Language Portfolio Global Scale”, Level B2)
7 En az bir yabancı dilde iyi derecede sözlü ve yazılı iletişim yeteneğine sahiptir. (“European Language Portfolio Global Scale”, Level B2)
8 Alanının gerektirdiği bilgisayar yazılım ve donanım bilgisi ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır ve yeni problem çözme yöntemleri geliştirir.
8 Alanının gerektirdiği bilgisayar yazılım ve donanım bilgisi ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır ve yeni problem çözme yöntemleri geliştirir.
9 Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uluslar arası alanda duyurulması aşamalarında bilimsel, sosyal ve etik değerleri gözeterek bu değerleri öğretebilir ve denetleyebilir.
9 Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uluslar arası alanda duyurulması aşamalarında bilimsel, sosyal ve etik değerleri gözeterek bu değerleri öğretebilir ve denetleyebilir. X
10 Alanında özümsediği bilgiyi ve problem çözme yeteneklerini disiplinler arası ileri derecedeki çalışmalarda uygular.
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 70
1. Ödev 15
1. Performans Görevi (Seminer) 15
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 3 48
Ara Sınav 1 15 15
Ödev 1 10 10
Performans Görevi (Seminer) 1 10 10
Final 1 20 20
Toplam İş Yükü 151
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 6,04
Dersin AKTS Kredisi 6