Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Çalgı Vııı | TMB 406 | 8 | 2 + 2 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | ÇALGI VII |
|
Önerilen Seçmeli Dersler | ----- |
|
Dersin Dili | Türkçe | |
Dersin Seviyesi | Lisans | |
Dersin Türü | Seçmeli | |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi CENGİZ ATLAN | |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. KAZIM GÜRKAN, Prof.Dr. FERDİ KOÇ, Öğr.Gör. TUNCAY KARDAŞ, Öğr.Gör. METİN GÜLSÜN, Öğr.Gör. HAMDİ İTİL, Dr.Öğr.Üyesi CENGİZ ATLAN, Öğr.Gör.Dr. ATALAY DURMAZ, Öğr.Gör. ERHAN BAYRAM, Öğr.Gör. KORKUTALP BİLGİN, Dr.Öğr.Üyesi FUNDA ESİN, Öğr.Gör. ATAKAN MEŞEKIRAN, Öğr.Gör. MEHMET KÜRŞAD TÜRKAY, | |
Dersin Yardımcıları | ----- |
|
Dersin Kategorisi | Diğer | |
Dersin Amacı |
|
|
Dersin İçeriği |
|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Örnek eserleri çalar. | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma, | Sınav , Ödev, Performans Görevi, |
2 | Transpozeye geçiş yapar. | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma, | Sınav , Ödev, Performans Görevi, |
3 | Üslub çalışmalarını uygular. | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma, | Sınav , Ödev, Performans Görevi, |
4 | İcra tekniğini geliştirme becerisi kazanır | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma, | Sınav , Ödev, Performans Görevi, |
5 | Grup çalışmasına katılır. | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma, | Sınav , Ödev, Performans Görevi, |
6 | Orkestra çalışmalarına katılır | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma, | Sınav , Ödev, Performans Görevi, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Geçmiş dönem tekrarı | Bir önceki dönemde öğrenilen konuların tekrar edilmesi, bir önceki dönemde geçilen eserlerin kayıtlarının tekrar dinlenmesi bol bol egzersiz çalışmaları yapılması |
2 | Suzidil Makamı, Tamburi Ali Efendi “Suzidil Peşrev” 1.ve2. Hane | Suzidil makamı ile ilgili teorik bilgiler, bu makamda bestelenmiş saz eserleri veya şarkıların ses kayıtlarına ulaşılması ve dinletilmesi Tamburi ali Efendinin Suzidil Peşrevinin solfejinin yapılması |
3 | Sedat Öztoprak “Suzidil Saz Semai” 1.ve 2. Hane | Sedat öztoprak'ın suzidil saz semai" solfejinin yapılması, 1. ve 2. hane ezberlenmesi |
4 | Sedat Öztoprak “Suzidil Saz Semai” 3.ve4.hane | 10/8 lik usulden 6/8 lik usullere bağlantı olan eserlerin hatırlanması 6/8 lik notaların Ney'de üfleme teknikleri |
5 | Bireysel çalışma | Suzidil makamı ile ilgili breysel seyir ve ezgi örnekleri oluşturma, bu konu ile ilgili yapılmış çalışmalardan faydalanma 6 Öğrenilen makamlarla ilgili longa ve sirtolar |
6 | Öğrenilen makamlarla ilgili longa ve sirtolar | Longa ve Sirtolarla ilgili genel bilgilerin hatırlatılması, Ney"e en çok yakışan longa ve sirto örneklerinin kayıtlarını dinletilmesi |
7 | Dilhayat Kalfa “Evcara Peşrev” | Evcara makamı hakkında teorik bilgiler, Dilhayat kalfa hakkında genel bilgiler |
8 | Dilhayat Kalfa “Evcara Saz Semai” 1.ve 2. Hane | Dilhayat Kalfanın Evcara peşrevinin 1. ve 2. hane ezberlenmesi ve solfejinin yapılması |
9 | Dilhayat Kalfa “Evcara Saz Semai” 3.ve 4. Hane | Dilhayat Kalfa'nın Evcara Saz Semaisinin 3. ve 4. hanesinin solfejinin yapılması ve ezberlenmesi, bu eserin ses kaydının dinletilmesi |
10 | Tranzpoze Çalışmaları | Transpozenin tanımı ve açıklanması, Ney sazında transpozenin önemi ve zorluğu ile ilgili konularda araştırmalar |
11 | Kız Ney ile Yerinden akort uşşak , 5 ses Ney ile 1 ses uşşak transpoze çalışmaları | Önceden verilen örnek transpoze çalışmalır etütlerinin ezberlenmesi, uşşak makamı dizisi hakkında bilgilerin yeniden tekrarlanması |
12 | Suzidil ve Diğer birleşik makamlar ile ilgili taksim çalışmaları | Suzidil makamı ile ilgili Ney kayıtlarının veya diğer enstrüman kayıtlarının araştırılıp bulunarak dinletilmesi |
13 | Toplu çalışma canlı performans | Çeşitli solo ve toplu icra çalışmalarından oluşan öğrenci konserlerinin düzenlenmesi, ve bu çalışmalarda hoca yardımıyle canlı performans konserlerinin düzenlenmesi |
14 | Genel Tekrar | Öğrenilen teorik ve uygulama konularının yıl sonu değerlendirmesinin yapılması |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu |
Yar.Doç.Süleyman Erguner Ney Metodu İstanbul 2007, Neyzen Ahmet Kaya Ney metodu İstanbul 2003, Cengiz Atlan Ders Notu. |
Ders Kaynakları |
ÖZALP, Nazmi, Türk Musıkîsi Beste Formları, TRT, Ankara, Yayın no:239 TRT TSM Arşivi,Türk Musikisi Ders notları ve Enstrumanla ilgili kayıtlar, bantlar |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Türk müziğinin yanında, müziği bütün yönleriyle araştırırken, diğer yandan öğrendiği bilgileri sentezleyip çağın gereklerini dikkate alarak eleştirel bir bakış açısı oluşturur. | X | |||||
2 | Müzik insanı olarak kendini sürekli geliştirir; mesleki etik kurallara uygun bilgi ve becerileri diğer bilim alanlarıyla ilişkilendirip bağlar kurmaya çalışır. | X | |||||
3 | Müziğin sanatın bir kolu olmasının yanında , eğitim alanındaki yerini de dikkate alarak inceler, kültürel gelişimini izler ve tarihi süreç içinde ele alır. | X | |||||
4 | Özellikle bir millet adını taşıması hasebiyle Türk müziğinin, tarih içindeki yerini ve önemini bilerek diğer kültürlerle olan alışverişini geniş bir bakış açısıyla analiz eder. | X | |||||
5 | Türk müziği, kültürü, tarihi, edebiyatı, nazariyatı ve solfeji ve enstrüman bilgisiyle desteklenir. Müziğini kavrayıp, geçmişiyle beraber geleceğe aktaracak düzeyde bilgiye sahip olunmasını sağlar. | X | |||||
6 | Alanıyla ilgili gerekli doküman bulma , araç gereç ,kaynak ile arşive sahip olmanın yollarını gösterir ve sağlar. | X | |||||
7 | Bilim uzmanlığına aday öğrenciler yetiştirirken, eğitim alanında da ders verecek formasyona sahip dersleri de öğretir. | X | |||||
8 | Bilimsel bakış açısıyla kültürümüzün analiz edilmesini öğrenirken diğer kültürlerle de sentez yapacak yeterliliğe sahip olma becerisi kazandırır. | X | |||||
9 | Müzik sanatından yola çıkarak, estetik bakış açısını diğer sanat dallarında da uygulama yeterliliğini sağlar. | X | |||||
10 | Teknolojiyi müzik alanında uygulama konusunda yeterli bilgiye sahip olmayı sağlar. | X | |||||
11 | Alanı ile ilgli yabancı kaynakları izleyebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir (European Language Portfolio Scale, Level B1). | X | |||||
12 | Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Performans Görevi (Uygulama) | 10 |
1. Ödev | 90 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
1. Final | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 8 | 8 |
Performans Görevi (Uygulama) | 3 | 5 | 15 |
Final | 1 | 8 | 8 |
Toplam İş Yükü | 127 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,08 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |