Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Hareket Notasyonu ve Sahne Bilgisi THO 306 6 2 + 2 3 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. DİLEK CANTEKİN ELYAĞUTU
Dersi Verenler Öğr.Gör. YİĞİT HAKAN ÜNLÜ,
Dersin Yardımcıları

Arş. Gör Gül Kaplan Ekemen

Dersin Kategorisi Alanına Uygun Öğretim
Dersin Amacı

Bu dersin amacı Bu dersin amacı öğrencilerin Benesh Hareket Yazım sisteminin sahne yazım kurallarını öğrenmesi, Türk Halk Oyunlarının sahneleme çalışmalarına katkıda bulunmaktır.

Dersin İçeriği

Geleneksel Türk Halk Oyunları sahnelemesini, oyunların formuna uygun olarak yapabilmeyi öğrenme ve grup üzerinde uygulama. Yapılan çalışmaların tasarım aşamasını planlama ve kağıda geçirme.

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Türk Halk Oyunları sahnelemelerini sahne yazım kuralları ile yazabilme. Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması, Sınav , Ödev,
2 Yazılmış sahnelemeleri okuyabilme. Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması, Sınav , Ödev,
3 Benesh Hareket Notasyonu ile yazılmış adımların ve sahne yazımını yapabilme ve eşleştirebilme. Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması, Sınav , Ödev,
4 Bireysel partisyon çalışması yapabilme Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması, Sınav , Ödev,
5 Türk Halk Oyunlarının sahneleme öncesi tasarımını yapabilme. Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması, Sınav , Ödev,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Dersin tanıtımı , Sahne Bilgisine Giriş ŞENEL Suna EDEN ; Hareket Notasyonu Halk Oyunları Yazımı 1, Levent Müzikevi, İzmir,1990, ŞENEL Suna EDEN ; Hareket Notasyonu Halk Oyunları Yazımı II, Levent Müzikevi, İzmir,1990
2 Sahnenin Bölümleri ve Sembolleri ŞENEL Suna EDEN ; Hareket Notasyonu Halk Oyunları Yazımı 1, Levent Müzikevi, İzmir,1990, ŞENEL Suna EDEN ; Hareket Notasyonu Halk Oyunları Yazımı II, Levent Müzikevi, İzmir,1990
3 Sahne İle İlgili Sembollerin Kullanımı ŞENEL Suna EDEN ; Hareket Notasyonu Halk Oyunları Yazımı 1, Levent Müzikevi, İzmir,1990, ŞENEL Suna EDEN ; Hareket Notasyonu Halk Oyunları Yazımı II, Levent Müzikevi, İzmir,1990
4 Dönüşler ŞENEL Suna EDEN ; Hareket Notasyonu Halk Oyunları Yazımı 1, Levent Müzikevi, İzmir,1990, ŞENEL Suna EDEN ; Hareket Notasyonu Halk Oyunları Yazımı II, Levent Müzikevi, İzmir,1990
5 Röprizler Kısa Sınav ŞENEL Suna EDEN ; Hareket Notasyonu Halk Oyunları Yazımı 1, Levent Müzikevi, İzmir,1990, ŞENEL Suna EDEN ; Hareket Notasyonu Halk Oyunları Yazımı II, Levent Müzikevi, İzmir,1990
6 İlerlemeler ŞENEL Suna EDEN ; Hareket Notasyonu Halk Oyunları Yazımı 1, Levent Müzikevi, İzmir,1990, ŞENEL Suna EDEN ; Hareket Notasyonu Halk Oyunları Yazımı II,III Levent Müzikevi, İzmir,1990
7 Örnek İlerleme Yazımları ŞENEL Suna EDEN ; Hareket Notasyonu Halk Oyunları Yazımı 1, Levent Müzikevi, İzmir,1990, ŞENEL Suna EDEN ; Hareket Notasyonu Halk Oyunları Yazımı II,III Levent Müzikevi, İzmir,1990
8 Ara Sınav ŞENEL Suna EDEN ; Hareket Notasyonu Halk Oyunları Yazımı 1, Levent Müzikevi, İzmir,1990, ŞENEL Suna EDEN ; Hareket Notasyonu Halk Oyunları Yazımı II,III Levent Müzikevi, İzmir,1990
9 Sahneleme Öncesi Tasarım Aşaması ŞENEL Suna EDEN ; Hareket Notasyonu Halk Oyunları Yazımı 1, Levent Müzikevi, İzmir,1990, ŞENEL Suna EDEN ; Hareket Notasyonu Halk Oyunları Yazımı II,III Levent Müzikevi, İzmir,1990
10 Müzik ve Oyun Kuruluş Formu Kısa Sınav ŞENEL Suna EDEN ; Hareket Notasyonu Halk Oyunları Yazımı 1, Levent Müzikevi, İzmir,1990, ŞENEL Suna EDEN ; Hareket Notasyonu Halk Oyunları Yazımı II,III Levent Müzikevi, İzmir,1990
11 Sahne Dengesi ŞENEL Suna EDEN ; Hareket Notasyonu Halk Oyunları Yazımı 1, Levent Müzikevi, İzmir,1990, ŞENEL Suna EDEN ; Hareket Notasyonu Halk Oyunları Yazımı II,III Levent Müzikevi, İzmir,1990
12 Örnek Yazımlar ŞENEL Suna EDEN ; Hareket Notasyonu Halk Oyunları Yazımı 1, Levent Müzikevi, İzmir,1990, ŞENEL Suna EDEN ; Hareket Notasyonu Halk Oyunları Yazımı II,III Levent Müzikevi, İzmir,1990
13 Çizgi Daire ve Yarım Daire Grup Yazımı ŞENEL Suna EDEN ; Hareket Notasyonu Halk Oyunları Yazımı 1, Levent Müzikevi, İzmir,1990, ŞENEL Suna EDEN ; Hareket Notasyonu Halk Oyunları Yazımı II,III Levent Müzikevi, İzmir,1990
14 Final Değerlendirme ŞENEL Suna EDEN ; Hareket Notasyonu Halk Oyunları Yazımı 1, Levent Müzikevi, İzmir,1990, ŞENEL Suna EDEN ; Hareket Notasyonu Halk Oyunları Yazımı II,III Levent Müzikevi, İzmir,1990
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

ŞENEL Suna EDEN ; Hareket Notasyonu Halk Oyunları Yazımı 1, Levent Müzikevi, İzmir,1990, ŞENEL Suna EDEN ; Hareket Notasyonu Halk Oyunları Yazımı II, Levent Müzikevi, İzmir,1990 

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Alanı ile ilgili güncel ve bilimsel kaynaklarla desteklenen üst düzey bilgiye sahip olma ve bu bilgiyi mesleğinde ve araştırmalarında kullanma becerisine sahiptir. X
2 İçinde bulunduğu çevrenin sosyo-kültürel ve ekonomik özelliklerini tanıma; bu özelliklere uygun öğretme ve öğrenme süreçlerini planlama, uygulama ve yönetme becerisine sahiptir. X
3 Alanı ile ilgili yaptığı bütün çalışmalarda veri kaynağı olan bilgilerin toplanması, analiz edilmesi, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. X
4 Yapacağı çalışmalarda alanının gerektirdiği bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. X
5 Türk halk oyunlarının sahne sanatlarının bir kolu olmasının yanında , eğitim alanındaki yerini de dikkate alarak inceler, kültürel gelişimini izler ve tarihi süreç içinde ele alır. X
6 Müzik ve hareket notası yazımı konusunda yetkindir. X
7 Türk halk oyunlarının temelini oluşturan bilim ve sanat alanları ile Dünya danslarının karakteristiklerini uzman veya uzman olmayan dinleyici gruplarına, alanıyla ilgili konularda halkla ilişkilerin etkin iletişim tekniklerini kullanarak aktarma becerisine sahiptir. X
8 Alanı ile ilgli yabancı kaynakları izleyebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir (European Language Portfolio Scale, Level B1).
9 Alanının gerektirdiği bilişim ve iletişim teknolojilerini yapacağı çalışmalarda kullanır.
10 Halk oyunları, koreoloji, müzik ve Türk milli kültürü alanındaki kavramları, fikirleri ve verileri bilimsel yöntemlerle değerlendirme ve analiz etme becerisine sahiptir. X
11 Sanat ve bilim alanında ulusal ve uluslararası boyutta ortak bilgi seviyesine ulaşır. X
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ödev 100
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 4 64
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 4 64
Ara Sınav 1 2 2
Kısa Sınav 2 2 4
Ödev 1 4 4
Final 1 4 4
Toplam İş Yükü 142
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 5,68
Dersin AKTS Kredisi 6