Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Elektromanyetik Uyumluluk ve Tıp Elektroniği Laboratuvarı EEM 475 7 1 + 2 2 5
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. MEHMET RECEP BOZKURT
Dersi Verenler Dr.Öğr.Üyesi ÖZHAN ÖZKAN, Doç.Dr. ŞUAYB ÇAĞRI YENER, Prof.Dr. MEHMET RECEP BOZKURT, Dr.Öğr.Üyesi AHMET YAHYA TEŞNELİ, Doç.Dr. MUHAMMED KÜRŞAD UÇAR, Doç.Dr. MUHAMMET HİLMİ NİŞANCI,
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Alanına Uygun Öğretim
Dersin Amacı Haberleşmede kullanılan modülasyan ve demodülasyon türlerini deneysel çalışmalar ile kavramak. İnsan vücudundan alınan EMG, EKG işaretleri deneysel olarak almak ve öğrenmek, Sempatik deri cevabı, reaksiyon zamanı ve solunum fonksiyonu işlevlerini deneysel olarak öğrenmek
Dersin İçeriği Çift Yan Bant ve Bastırılmış Taşıyıcılı Genlik Modülasyonu / Demodülasyonu, Tek Yan Bant ve Artık Yan Bant Genlik Modülasyonu / Demodülasyonu, Açı Modülasyonu (Frekans ve Faz Modülasyonu), Açı Demodülasyonu (Frekans ve Faz Demodülasyonu), Faz Kenetlemeli Çevrim (PLL), Elektromiyografi (EMG), Elektrokardiyografi (EKG), nabız, Galvanik deri cevabı ve poligraf, Reaksiyon zamanı,Solunum fonksiyonu
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Çift Yan Bant ve Bastırılmış Taşıyıcılı Genlik Modülasyonu / Demodülasyonu öğrenir Anlatım, Soru-Cevap, Deney / Laboratuvar, Sınav , Sözlü Sınav, Performans Görevi,
2 Tek Yan Bant ve Artık Yan Bant Genlik Modülasyonu / Demodülasyonu öğrenir Anlatım, Soru-Cevap, Deney / Laboratuvar, Sınav , Sözlü Sınav, Performans Görevi,
3 Açı Modülasyonu (Frekans ve Faz Modülasyonu) öğrenir Anlatım, Soru-Cevap, Deney / Laboratuvar, Sınav , Sözlü Sınav, Performans Görevi,
4 Açı Demodülasyonu (Frekans ve Faz Demodülasyonu) öğrenir Anlatım, Soru-Cevap, Deney / Laboratuvar, Sınav , Sözlü Sınav, Performans Görevi,
5 Faz Kenetlemeli Çevrim (PLL) öğrenir Anlatım, Soru-Cevap, Deney / Laboratuvar, Sınav , Sözlü Sınav, Performans Görevi,
6 Elektromiyografi (EMG) Anlatım, Soru-Cevap, Deney / Laboratuvar, Sınav , Sözlü Sınav, Performans Görevi,
7 Elektrokardiyografi (EKG) Anlatım, Soru-Cevap, Deney / Laboratuvar, Sınav , Sözlü Sınav, Performans Görevi,
8 EKG ve nabız Anlatım, Soru-Cevap, Deney / Laboratuvar, Sınav , Sözlü Sınav, Performans Görevi,
9 Galvanik deri cevabı ve poligraf Anlatım, Soru-Cevap, Deney / Laboratuvar, Sınav , Sözlü Sınav, Performans Görevi,
10 Reaksiyon zamanı Anlatım, Soru-Cevap, Deney / Laboratuvar, Sınav , Sözlü Sınav, Performans Görevi,
11 Solunum fonksiyonu Anlatım, Soru-Cevap, Deney / Laboratuvar, Sınav , Sözlü Sınav, Performans Görevi,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Çift Yan Bant ve Bastırılmış Taşıyıcılı Genlik Modülasyonu
2 Çift Yan Bant ve Bastırılmış Taşıyıcılı Genlik Demodülasyonu
3 Tek Yan Bant ve Artık Yan Bant Genlik Modülasyonu
4 Tek Yan Bant ve Artık Yan Bant Genlik Demodülasyonu
5 Açı Modülasyonu (Frekans ve Faz Modülasyonu)
6 Açı Demodülasyonu (Frekans ve Faz Demodülasyonu)
7 Faz Kenetlemeli Çevrim (PLL)
8 Elektromiyografi (EMG)
9 Ara Sınav
10 Elektrokardiyografi (EKG)
11 EKG ve nabız
12 Galvanik deri cevabı ve poligraf
13 Reaksiyon zamanı
14 Solunum fonksiyonu
Kaynaklar
Ders Notu 1. Haberleşme Laboratuvar deney Föyü,
2. Biopac Öğrenci Laboratuvar Deney kitabı
Ders Kaynakları
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi. X
2 Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. X
3 Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. X
4 Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. X
5 Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. X
6 Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. X
7 Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi.
8 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. X
9 Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi.
10 Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi.
11 Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 20
1. Kısa Sınav 20
1. Performans Görevi (Laboratuvar) 20
2. Performans Görevi (Laboratuvar) 20
3. Performans Görevi (Laboratuvar) 20
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 60
1. Final 40
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 3 48
Ara Sınav 1 4 4
Kısa Sınav 1 4 4
Performans Görevi (Laboratuvar) 2 8 16
Final 1 5 5
Toplam İş Yükü 125
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 5
Dersin AKTS Kredisi 5