Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Proses Kontrol GDM 312 6 3 + 0 3 5
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi ADEM ZENGİN
Dersi Verenler Dr.Öğr.Üyesi ADEM ZENGİN,
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Öğrenciye proses tasarımı ve tasarlanan prosesteki kritik noktaların belirlenmesi öğretilecektir. Ayrıca tasarladıkları prosesin kritik noktalarını kontrol etmek için uygun araçların seçilmesi bilgisi verilecektir.

Dersin İçeriği

Bir gıda ürününü üretmek için proses tasarımı, tasarlanacak prosesin kritik noktalarının belirlenmesi, bu kritik noktaların kontrolü ve kontrolü için kullanılacak araçlar dersin içeriğini oluşturacaktır.

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Proses tasarlayabilir Anlatım, Sınav , Ödev,
2 Prosesde kritik noktaları belirleyebilir Anlatım, Sınav ,
3 Proses kontrolünde kullanılacak uygun araçları seçebilir Anlatım, Sınav ,
4 Proses kontrolü ve modellemesi için bilgisayar yazılımı kullanma Anlatım, Sınav , Ödev,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Proses kontrole genel bakış
2 Proses kontrolün hedefleri
3 Proses kontrol araçları ve prensipleri
4 Proses kontrolde kullanılan sensörler
5 Gıda proseslerinde sıcaklık kontrolü
6 Gıda proseslerinde basınç kontrolü
7 Gıda proseslerinde kalan materyal seviyesi kontrolü
8 Gıda proseslerinde debi kontrolü
9 Ara sınav haftası
10 Proses modelleme ve proses kontrol aracı olarak LabView
11 LabView kurulumu ve kullanıcı arayüzü
12 LabView'de döngü ve case yapıları
13 LabView'de otomatik proses kontrol modellemesi
14 LabView'de otomatik proses kontrol modellemesi
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

1. Robotics and automation in the food industry: Current and future technologies. 2012. Caldwell, D. G. (Ed.). Elsevier

2.  Proses Dinamiği ve Kontrolu. 2012. Seborg D.E., Mellichamp D. A., Edgar T.F, Doyle F.J. ÇEVİRENLER: Tapan N.A., Erdoğan S.  Nobel Akademik Yayıncılık

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi. X
2 Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. X
3 Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi.
4 Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi.
5 Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi.
6 Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi.
7 Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi.
8 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.
9 Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi.
10 Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi.
11 Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ödev 100
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 40
1. Final 60
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 3 48
Ara Sınav 1 5 5
Kısa Sınav 2 5 10
Ödev 1 10 10
Final 1 10 10
Toplam İş Yükü 131
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 5,24
Dersin AKTS Kredisi 5