Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Bireysel Farklılıkların Yönetimi ISL 354 6 2 + 0 2 5
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. EMRAH ÖZSOY
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları

Arş.Gör. Duygu Terzi

Arş.Gör. Umut Orhan

Dersin Kategorisi Alanına Uygun Temel Öğretim
Dersin Amacı

Duygusal, zihinsel, davranışsal ve demografik farklılıkların örgütlerde oynadığı rollerin anlaşılması, çalışma yaşamında söz konusu farklılıklara ilişkin gerçekleştirilmiş bilimsel çalışmaların bulgularının paylaşılması ve örgütlerde bireysel farklılıkların etkin yönetiminin sağlanması. 

Dersin İçeriği

Farklılık kavramının tanımı, farklılıkların bireyler açısından önemi, derin ve yüzeysel farklılıkların tanıtımı, kişilik ve kişiliğin karanlık yönü, zeka, ilgi ve yetenek farklılıkları, öz-saygı, öz-yeterlilik, öz-disiplin, öz-denetim, öz-güven ve öz-farkındalık gibi kavramların tanımlanması, kontrol odağı, başarı odaklılık, mükemmeliyetçilik gibi bireysel farklılıkların anlatılması,  örgütlerde bireysel farklılıkların etkin yönetimi 

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Giriş: Dersin tanıtılması ve ders materyallerinin duyurulması
2 Farklılık nedir? Farklılıkların örgütler açısından önemi nedir?
3 Örgütlerde kişilik farklılıkları: Kişiliğin tanımı, özellikleri, kişilik kuram ve modelleri
4 Subklinik narsisizm,
5 Makyavelizm
6 Subklinik psikopati ve kurumsal psikopati
7 Örgütlerde ilgi farklılıkları ve kariyerizm
8 Ara sınav
9 Öz-güven, öz-yeterlilik, öz-saygı,
10 Öz-farkındalık, öz-disiplin, öz-yönetim ve öz-kontrol
11 Kontrol odağı ve kültür ilişkisi
12 Başarı yönelimlilik ve mükemmeliyetçilik
13 Örgütlerde bireysel farklılıkların etkin yönetimi için yönetimsel uygulamalar,
14 Genel Değerlendirme ve tartışma
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

Sürgevil, O. (2010). Çalışma yaşamında farklılıkların yönetimi.Nobel Akademik Yatıncılık

Burger, J. M., (2006). Kişilik Psikoloji Biliminin İnsan Doğasına Dair Söyledikleri.’’, İ. D. E. Sarılıoğlu (çev.) 1. Baskı, Kaknüs Yayınları, İstanbul.

Robbins, S. P. veJudge, T. A., (2012). Örgütsel Davranış 14. Basımdan Çeviri,. Ed. İnci. Erdem, Nobel Yayıncılık, Ankara.

Butcher, J, N., Mineka, S, ve J. M. Holey, (2013). Anormal Psikoloji. Okan Gündüz (Çev). Kaknüs Yayınları, İstanbul.

İlgili Makaleler 

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Öğrencilerimiz işletme yönetimi konusunda temel bilgilere sahip olacaklar.
2 Öğrencilerimiz ekipler halinde çalışabilecek ve işletme yönetimi görevlerinde ekip üyeleriyle bilgi paylaşabilecekler.
3 Öğrencilerimiz, işletme yönetiminin görevlerinde çözümler sunmak için sorunları belirleyecek ve analiz edecekler.
4 Öğrencilerimiz işletme süreci ve görevleri ile ilgili projelerde yer alacaklardır.
5 Öğrencilerimiz iş idaresinin görevlerini tamamlamak için sorumluluk kabul edeceklerdir.
6 Öğrencilerimiz çalışma ortamındaki etik sorunları tanımlayacak ve çözümler üreteceklerdir.
7 Öğrencilerimiz bilgi ve önerilerini teknoloji destekli araçlar ve yazılı iletişim becerileri ile aktarabilirler.
8 Öğrencilerimiz bilgi ve önerilerini yazılı ve sözlü iletişim becerileri ile aktarabilirler.
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ödev 100
Toplam 100
1. Final 60
1. Yıl İçinin Başarıya 40
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 2 32
Ara Sınav 1 10 10
Kısa Sınav 2 10 20
Ödev 1 15 15
Final 1 10 10
Toplam İş Yükü 135
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 5,4
Dersin AKTS Kredisi 5