Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Tüketici Davranışları ISL 108 2 3 + 0 3 5
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. SİMA NART
Dersi Verenler Dr.Öğr.Üyesi KAZIM MERT, Prof.Dr. SİMA NART,
Dersin Yardımcıları Arş.Gör. Merve TÜRKMEN
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı İşletmelerin pazarlama stratejilerini geliştirirken tüketici davranışlarının rolünün ve öneminin vurgulanması ve bu bağlamda tüketici davranışlarının nasıl ve hangi faktörlerin etkisi altında oluştuğunun belirlenmesi, ayrıca öğrencilere, birer tüketici olarak haklarının ve satın alma deneyimlerinde bir sorunla karşılaştıklarında haklarını koruma yollarının öğretilmesidir.
Dersin İçeriği Bu derste, tüketici davranışının tanımı, pazarlamadaki önemi, tüketici davranışının özellikleri, tüketici davranışını etkileyen çeşitli faktörler ele alınarak, satın alma karar süreci, satın alma sonrası davranışlar ve tüketicinin korunması konuları işlenecektir.
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Tüketici kavramını ve tüketici davranışlarını tanımlar Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav ,
2 Tüketici davranışlarının pazarlama bilimi açısından önemini bilir Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav ,
3 Psikolojik faktörlerin tüketici davranışları üzerindeki etkisini bilir Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav ,
4 Sosyo-kültürel faktörlerin tüketici davranışlarına etkisini bilir Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav ,
5 Yeniliklerin yayılmasını tüketiciler ve işletmeler açısından yorumlar Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav ,
6 Tüketicilerin satın alma karar sürecini bilir Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav , Ödev,
7 Tüketicilerin satın alma sonrası davranışlarını pazarlama uygulamaları ile ilişkilendirir Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav , Ödev,
8 Tüketici haklarını ve tüketici haklarını koruma açısından yasal yolları bilir Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav , Ödev,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Tüketici davranışı kavramı ve özellikleri Dersle ilgili kaynakların ilgili bölümleri gözden geçirilmeli
2 Tüketici davranışının pazarlamadaki önemi Dersle ilgili kaynakların ilgili bölümleri gözden geçirilmeli
3 Tüketici Davranışında Algılama Dersle ilgili kaynakların ilgili bölümleri gözden geçirilmeli
4 Öğrenme ve Bellek Dersle ilgili kaynakların ilgili bölümleri gözden geçirilmeli
5 Motivasyon ve İlgilenim Dersle ilgili kaynakların ilgili bölümleri gözden geçirilmeli
6 Tutumlar ve Duygular Dersle ilgili kaynakların ilgili bölümleri gözden geçirilmeli
7 Kişilik ve Benlik Dersle ilgili kaynakların ilgili bölümleri gözden geçirilmeli
8 Değerler ve Yaşam Biçimi Dersle ilgili kaynakların ilgili bölümleri gözden geçirilmeli
9 ARASINAV
10 Referans Grupları ve Aile Dersle ilgili kaynakların ilgili bölümleri gözden geçirilmeli
11 Kişisel Etkiler ve Yeniliklerin Yayılması Dersle ilgili kaynakların ilgili bölümlerin gözden geçirilmeli
12 Tüketici Karar Alma Sürecinin Yapısı Dersle ilgili kaynakların ilgili bölümleri gözden geçirilmeli
13 Satın Alma ve Satın Alma Sonrası Davranışlar Dersle ilgili kaynakların ilgili bölümleri gözden geçirilmeli
14 Tüketicinin Korunması Dersle ilgili kaynakların ilgili bölümleri gözden geçirilmeli
Kaynaklar
Ders Notu Koç, Erdoğan, (2012), Tüketici Davranışı ve Pazarlama Stratejileri: Global ve Yerel Yaklaşım, Seçkin Yayıncılık, Ankara.
Ders Kaynakları İslamoğlu, A.H., Altunışık, R., (2008), Tüketici Davranışları, Beta, İstanbul.
Odabaşı, Y., Barış, G., (2002), Tüketici Davranışı, Media Cat, İstanbul.
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Öğrencilerimiz işletme yönetimi konusunda temel bilgilere sahip olacaklar.
2 Öğrencilerimiz ekipler halinde çalışabilecek ve işletme yönetimi görevlerinde ekip üyeleriyle bilgi paylaşabilecekler.
3 Öğrencilerimiz, işletme yönetiminin görevlerinde çözümler sunmak için sorunları belirleyecek ve analiz edecekler.
4 Öğrencilerimiz işletme süreci ve görevleri ile ilgili projelerde yer alacaklardır.
5 Öğrencilerimiz iş idaresinin görevlerini tamamlamak için sorumluluk kabul edeceklerdir.
6 Öğrencilerimiz çalışma ortamındaki etik sorunları tanımlayacak ve çözümler üreteceklerdir.
7 Öğrencilerimiz bilgi ve önerilerini teknoloji destekli araçlar ve yazılı iletişim becerileri ile aktarabilirler.
8 Öğrencilerimiz bilgi ve önerilerini yazılı ve sözlü iletişim becerileri ile aktarabilirler.
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ödev 20
2. Ödev 80
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 2 32
Ara Sınav 1 10 10
Kısa Sınav 1 5 5
Ödev 2 10 20
Final 1 15 15
Toplam İş Yükü 130
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 5,2
Dersin AKTS Kredisi 5