Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Gk Seçmeli II (Yaşam Boyu Spor) | BSE 464 | 8 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. GÜLTEN HERGÜNER |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Arş.Gör.Sevinç NAMLI |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Yaşam boyu sporun günümüzdeki öneminin kavratılması ve herkes için, sporun yaşam biçimi haline getirilmesini sağlayacak bilgi ve uygulamaların öğretilmesi |
Dersin İçeriği | Yaşam boyu sporun tanımı, organizmaya etkileri, egzersiz programları ve uygulamalar |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Yaşam Boyu Sporun anlam ve önemini bilir | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Sözlü Sınav, |
2 | Spora Başlama ilkelerini bilir | Soru-Cevap, Anlatım, | Sözlü Sınav, Sınav , |
3 | Yaş gruplarına göre Sporun nasıl yapılması gerektiğini bilir | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Sözlü Sınav, |
4 | Yapılan spora uygun malzeme seçimini bilir | Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım, | Sözlü Sınav, Sınav , |
5 | Egzersizin iş verimliliği üzerindeki etkisini bilir | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Sözlü Sınav, |
6 | Yaş gruplarına göre egzersiz programları yapabilir | Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma, | Ödev, Performans Görevi, |
7 | İdeal / mevcut Boy ve Kilo oranını hesaplayabilir | Alıştırma ve Uygulama, | Performans Görevi, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Yaşam boyu spor felsefesinin dünyadaki yeri ve Türkiye deki tarihi gelişimi | |
2 | Hareketsiz yaşamın organizmaya etkisi | |
3 | Düzenli egzersizin organizmaya etkisi | |
4 | Kardiovasküler sistem ve egzersiz | |
5 | Ruhsal sorunlar ve stres | |
6 | Kilo kontrolü ve dengeli beslenme; Özel sağlık sorunları ve egzersiz programları | |
7 | Ara Sınav; | |
8 | Egzersizin iş verimliliği üzerindeki etkisi | |
9 | Kadın ve egzersiz | |
10 | Yaş gruplarına göre egzersiz ve programları | |
11 | Yaşlılık ve egzersiz | |
12 | Egzersiz Çeşitleri ,Egzersiz uygulamalarında dikkat edilecek ilkeler | |
13 | Genel tekrar | |
14 | FİNAL |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Öğrencilerin ilgi ve ihtiyaçlarını sıralar; öğrencilerin sosyo-kültürel ve ekonomik özelliklerine uygun öğretme ve öğrenme sürecine katılımını tanımlar. | X | |||||
2 | Öğrenmeyi öğrenme, öz-düzenleme, yaşam boyu öğrenme, eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme becerilerini kullanır | X | |||||
3 | Spor ile ilgili yasal dayanaklar ve mesleki mevzuat hakkında bilgiyi tanımlar. | ||||||
4 | Türk Milli Eğitim Sistemi temel ilkelerini bilir ve kullanır | X | |||||
5 | Öğrencilerin kendi gelişimlerinİ değerlendirir ve bu sonuçları öğretimi geliştirmek için tasarlar | X | |||||
6 | Öğretmenlik meslek bilgisi derslerinde edinilen bilgileri uygulayabilme, ayrıca Beden Eğitimi ve Spor alanında yeterli düzeyde bilgi sahibi olma ve yazılı, sözlü olarak aktarır. | X | |||||
7 | Öğretim kalitesini arttırmak için gerekli bilişim,iletişim ve öğretim teknolojilerini kullanır. | ||||||
8 | Beden Eğitimi ve Spor ile ilgili kavramları, fikirleri, bilimsel yöntemlerle inceler ve değerlendirir, problem ve konuları tanılar, analiz eder ve tartışır, bilimsel bulgular ve kanıtlara dayalı öneriler belirler. | X | |||||
9 | Alan öğretimine yönelik etkinlikler düzenler, uygun öğretim materyallerini seçer ve kullanır. | X | |||||
10 | Beden eğitimi ve sporda öğretim yöntemleri derslerinde edindiği bilgilerle hareket öğretim basamaklarını uygular. | X | |||||
11 | Öğrencileri yeteneklerine göre spor branşlarına yönlendirir. | X | |||||
12 | Yaşam boyu öğrenmeyi benimseme,yeniliğe açık olma, kendisini ve kurumunu geliştirmede etkin rol alır. | X | |||||
13 | Spor organizasyonları yapabilir, 23 Nisan-19 Mayıs bayramlarına hazırlık yapar. | ||||||
14 | Öğrencileri yaş grubu ve seviyelerine uygun sportif yüklenme ve antrenman yöntemleri kullanır. | ||||||
15 | Öğretmenlik mesleğiyle ilgili bilgileri izleyip yeterli düzeyde anlayabilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil kullanır. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 70 |
1. Kısa Sınav | 10 |
1. Ödev | 10 |
2. Kısa Sınav | 10 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 2 | 10 | 20 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü | 151 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,04 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |