Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Gk Seçmeli II (Spor ve Çevre) BSE 462 8 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi NURAN KANDAZ GELEN
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı Rekreasyon etkinliklerinde sporun turizme ve çevreye etkisi
Dersin İçeriği Spor, Turizm ve Çevre ilişkisinin önemi, turizme katılımı etkileyen sosyo- ekonomik faktörler. Sporcu turizme katkıları spor turizminin geliştirilmesi.
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Ekoturizm doğal ve kültürel kaynakların korunmasında çevre halkıyla işbirliğini kavrar. Anlatım, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Sınav , Ödev,
2 Sporda rekreatif amaçlı yeni eğilimlerde doğa sporlarında Uygular. Tartışma, Örnek Olay, Soru-Cevap, Anlatım, Ödev, Sınav ,
3 Turizm işletmelerinde animasyonun spor branşlarından yararlanmasını kavrar. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Ödev,
4 Spor rekreasyon turizm ilişkisinde geçmişe dair animasyon hizmetlerini bilir ve anlatır. Tartışma, Problem Çözme, Soru-Cevap, Anlatım, Portfolyo, Sınav ,
5 Çevre koruma ve turizm çalışmalarında Büyük Şehir Belediyelerinle iç içe çalışmayı kavrar. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Sınav , Ödev,
6 Çevre koruma alanında Milli Parkların turizme etkisinin kavrar. Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım, Ödev, Sınav ,
7
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Dersin işlenişi ve konular hakkında genel bilgi; Çevrenin tanımı, Dünya çevre örgütünün görevleri Kaynaklardan ilgili bölümler taranacak
2 Türkiyede çevre bilinci, Çevre Bakanlığının Görevleri Kaynaklardan ilgili bölümler taranacak
3 Temel Ekolojik İlkeler, Ekolojik konular Kaynaklardan ilgili bölümler taranacak
4 Ekolojik sorunlar,ülkelerin uyguladığı çözüm yöntemleri ve önerilen çözüm ilkeleri Kaynaklardan ilgili bölümler taranacak
5 Spor, Spor ve çevre ilişkisi Kaynaklardan ilgili bölümler taranacak
6 Sportif faaliyetler ve çevre sorunları, çözüm önerileri Kaynaklardan ilgili bölümler taranacak
7 ARA SINAV Kaynaklardan ilgili bölümler taranacak
8 Spor alanları ve yatırımlarının planlanmasında çevre faktörü Kaynaklardan ilgili bölümler taranacak
9 Spor yatırımlarının işletilmesinde çevre faktörünün göz önünde bulundurulması Kaynaklardan ilgili bölümler taranacak
10 Değişik iklim kuşaklarında sportif faaliyetler Kaynaklardan ilgili bölümler taranacak
11 Çevrenin Sporcu sağlığı Açısından Değerlendirilmesi, Kaynaklardan ilgili bölümler taranacak
12 Doğa Sporları ve Rekreasyon Kaynaklardan ilgili bölümler taranacak
13 Spor ve Çevre konusunda toplumun bilgilendirilmesinde medyanın rolü Kaynaklardan ilgili bölümler taranacak
14 Türkiyede Korunan alanlarda Durum. Kaynaklardan ilgili bölümler taranacak
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları [1] Erdoğan, N. (2003). Çevre ve (Eko) Turizm. Ankara: Genel Yayın ve Dağıtım.
[2] Hazar, A. (1999). Turizm işletmelerinde animasyon. Ankara: Detey Yayıncılık.
[3] Karaküçük, S. (1999). Rekreasyon. Ankara: Bağıran Yayınevi
[4]EKİNCİ, O, Çevreciliğin ABCsi , Simavi yayınları ,İstanbul,1994
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Öğrencilerin ilgi ve ihtiyaçlarını sıralar; öğrencilerin sosyo-kültürel ve ekonomik özelliklerine uygun öğretme ve öğrenme sürecine katılımını tanımlar. X
2 Öğrenmeyi öğrenme, öz-düzenleme, yaşam boyu öğrenme, eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme becerilerini kullanır
3 Spor ile ilgili yasal dayanaklar ve mesleki mevzuat hakkında bilgiyi tanımlar. X
4 Türk Milli Eğitim Sistemi temel ilkelerini bilir ve kullanır X
5 Öğrencilerin kendi gelişimlerinİ değerlendirir ve bu sonuçları öğretimi geliştirmek için tasarlar
6 Öğretmenlik meslek bilgisi derslerinde edinilen bilgileri uygulayabilme, ayrıca Beden Eğitimi ve Spor alanında yeterli düzeyde bilgi sahibi olma ve yazılı, sözlü olarak aktarır. X
7 Öğretim kalitesini arttırmak için gerekli bilişim,iletişim ve öğretim teknolojilerini kullanır.
8 Beden Eğitimi ve Spor ile ilgili kavramları, fikirleri, bilimsel yöntemlerle inceler ve değerlendirir, problem ve konuları tanılar, analiz eder ve tartışır, bilimsel bulgular ve kanıtlara dayalı öneriler belirler. X
9 Alan öğretimine yönelik etkinlikler düzenler, uygun öğretim materyallerini seçer ve kullanır.
10 Beden eğitimi ve sporda öğretim yöntemleri derslerinde edindiği bilgilerle hareket öğretim basamaklarını uygular. X
11 Öğrencileri yeteneklerine göre spor branşlarına yönlendirir. X
12 Yaşam boyu öğrenmeyi benimseme,yeniliğe açık olma, kendisini ve kurumunu geliştirmede etkin rol alır.
13 Spor organizasyonları yapabilir, 23 Nisan-19 Mayıs bayramlarına hazırlık yapar.
14 Öğrencileri yaş grubu ve seviyelerine uygun sportif yüklenme ve antrenman yöntemleri kullanır.
15 Öğretmenlik mesleğiyle ilgili bilgileri izleyip yeterli düzeyde anlayabilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil kullanır.
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 70
1. Kısa Sınav 10
1. Ödev 10
2. Kısa Sınav 10
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 2 32
Ara Sınav 1 20 20
Kısa Sınav 2 10 20
Ödev 1 15 15
Final 1 20 20
Toplam İş Yükü 155
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 6,2
Dersin AKTS Kredisi 6