Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Ab Seçmeli Iv (Tören Uygulaması) BSE 436 8 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi NURAN KANDAZ GELEN
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları -
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı Törenlerde yönetmeliklere uygun davranışlar geliştirme. Ulusal bayramlarda , tören geçişlerinde ve organizasyonlarda başarılı sunumlar gerçekleştirebilme yeteneğini geliştirmek.
Dersin İçeriği Törenlerde yönetmeliklere uygun davranışlar geliştirme, Ulusal bayramlarda , tören geçişlerinde ve organizasyonlarda başarılı sunumlar gerçekleştirebilme yeteneğini geliştirme konularına değinilecek
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Okul içi ve okul dışı törenlerine ait yönetmeliklerini kavrar. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav , Sözlü Sınav,
2 Ulusal ve resmi bayramlarda tören yönetmelikleini anlar ve uygular. Tartışma, Anlatım, Soru-Cevap, Sözlü Sınav, Sınav ,
3 Gösterilerde kullanılabilecek aletleri anlar. Bireysel Çalışma, Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Sınav , Performans Görevi, Ödev,
4 Gösteri gruplarının yerleşim organizasyonlarını uygular.
5 Koreografik şekilleri uygular. Grup Çalışması, Alıştırma ve Uygulama, Anlatım, Bireysel Çalışma, Ödev, Performans Görevi,
6 Saha kodlamasını uygular. Anlatım, Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması, Sınav , Sözlü Sınav, Performans Görevi,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Ders hakkında genel bilgi kaynaktan ilgiili bölümlerin okunması
2 Türk bayrağı kanunu kaynaktan ilgiili bölümlerin okunması
3 Bayrak töreni , bayrağa saygı ve yasaklar kaynaktan ilgiili bölümlerin okunması
4 Okul içi beden eğitimi spor ve izcilik dairesi başkanlığı kuruluş ve görevleri kaynaktan ilgiili bölümlerin okunması
5 Ulusal ve resmi bayramlarda yapılacak törenler yönetmeliği kaynaktan ilgiili bölümlerin okunması
6 Resmi törenlerde uygulanacak genel esaslar kaynaktan ilgiili bölümlerin okunması
7 Ara sınav
8 Resmi bayramlarda ve anma günlerinde anıtlara konulacak çelenklerin hazırlanma, taşınma ve sunulması kaynaktan ilgiili bölümlerin okunması
9 Okulların merasim geçiş yönetmeliği kaynaktan ilgiili bölümlerin okunması
10 Öğretim yılı açılış ve kapanış törenleri kaynaktan ilgiili bölümlerin okunması
11 Atatürkü anma Gençlik ve Spor bayramı kutlama yönergesi kaynaktan ilgiili bölümlerin okunması
12 teknik komitenin oluşturulması ve görevleri kaynaktan ilgiili bölümlerin okunması
13 Değişik düzenlerde yerleşmeler ( koreografiler ) kaynaktan ilgiili bölümlerin okunması
14 Gösteride kullanılacak aletler
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları Hikmet Arabacı, 19 Mayıs Gösterileri, Nobel Yayınları,2006.
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Öğrencilerin ilgi ve ihtiyaçlarını sıralar; öğrencilerin sosyo-kültürel ve ekonomik özelliklerine uygun öğretme ve öğrenme sürecine katılımını tanımlar. X
2 Öğrenmeyi öğrenme, öz-düzenleme, yaşam boyu öğrenme, eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme becerilerini kullanır X
3 Spor ile ilgili yasal dayanaklar ve mesleki mevzuat hakkında bilgiyi tanımlar. X
4 Türk Milli Eğitim Sistemi temel ilkelerini bilir ve kullanır X
5 Öğrencilerin kendi gelişimlerinİ değerlendirir ve bu sonuçları öğretimi geliştirmek için tasarlar X
6 Öğretmenlik meslek bilgisi derslerinde edinilen bilgileri uygulayabilme, ayrıca Beden Eğitimi ve Spor alanında yeterli düzeyde bilgi sahibi olma ve yazılı, sözlü olarak aktarır. X
7 Öğretim kalitesini arttırmak için gerekli bilişim,iletişim ve öğretim teknolojilerini kullanır. X
8 Beden Eğitimi ve Spor ile ilgili kavramları, fikirleri, bilimsel yöntemlerle inceler ve değerlendirir, problem ve konuları tanılar, analiz eder ve tartışır, bilimsel bulgular ve kanıtlara dayalı öneriler belirler. X
9 Alan öğretimine yönelik etkinlikler düzenler, uygun öğretim materyallerini seçer ve kullanır. X
10 Beden eğitimi ve sporda öğretim yöntemleri derslerinde edindiği bilgilerle hareket öğretim basamaklarını uygular. X
11 Öğrencileri yeteneklerine göre spor branşlarına yönlendirir. X
12 Yaşam boyu öğrenmeyi benimseme,yeniliğe açık olma, kendisini ve kurumunu geliştirmede etkin rol alır. X
13 Spor organizasyonları yapabilir, 23 Nisan-19 Mayıs bayramlarına hazırlık yapar. X
14 Öğrencileri yaş grubu ve seviyelerine uygun sportif yüklenme ve antrenman yöntemleri kullanır.
15 Öğretmenlik mesleğiyle ilgili bilgileri izleyip yeterli düzeyde anlayabilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil kullanır.
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 70
1. Kısa Sınav 10
1. Ödev 10
2. Kısa Sınav 10
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 2 32
Ara Sınav 1 20 20
Kısa Sınav 2 10 20
Ödev 1 10 10
Final 1 20 20
Toplam İş Yükü 150
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 6
Dersin AKTS Kredisi 6