Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Ab Seçmeli I (Bisiklet) BSE 240 4 3 + 1 4 4
Ön Koşul Dersleri -
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. GÜLTEN HERGÜNER
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları Arş.Gör. Sevinç NAMLI
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı Bisiklet sporu ile ilgili temel bilgilerin kazandırılması
Dersin İçeriği Temel tekniklerin, teorik ve uygulamalı olarak verilmesi.
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Bisiklet ve bisiklet sporunun dünyada ve ülkemizde tarihi gelişimini bilir Soru-Cevap, Anlatım, Sınav , Sözlü Sınav,
2 Sürüş tekniklerini bilir Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Soru-Cevap, Sözlü Sınav, Performans Görevi, Sınav ,
3 bisiklet yarış kurallarını bilir ve anlatır Soru-Cevap, Anlatım, Sınav , Sözlü Sınav,
4 bisiklet yarışçılarının fiziki özelliklerini bilir ve anlatır Anlatım, Soru-Cevap, Sınav , Sözlü Sınav,
5 bisiklet tekniklerindeki gelişimini takip edebilir Bireysel Çalışma, Portfolyo,
6 Gösteri müsabakaları düzenleyebilir.
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Bisiklet ve bisiklet sporunun dünyada ve ülkemizde tarihi gelişimi.
2 Bisiklet yarışmalarındaki kurallar ve dünyadaki belli başlı yarışlar
3 Bisiklet sporunda kullanılan malzemeler
4 Bisiklet seçimi ve bisiklet modelleri. Bisikletin bölümlerinin tanıtımı
5 Sele ve fren ayarı; Vites kullanımı.
6 Sürüş teknikleri ve bireysel sürüş.
7 Ara Sınav;
8 Sürüş teknikleri ve bireysel sürüş.
9 Grup sürüş tekniği.
10 Yol yarışları.
11 Pist yarışları.
12 Dağ yarışları.
13 Gösteri müsabakaları
14 Bisiklet sporu için antrenman örnekleri.
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları Clive Gifford, Çeviri GÜNGÖR M.,Bisiklet, Bulut Yayınları, İstanbul, 2001
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Öğrencilerin ilgi ve ihtiyaçlarını sıralar; öğrencilerin sosyo-kültürel ve ekonomik özelliklerine uygun öğretme ve öğrenme sürecine katılımını tanımlar. X
2 Öğrenmeyi öğrenme, öz-düzenleme, yaşam boyu öğrenme, eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme becerilerini kullanır
3 Spor ile ilgili yasal dayanaklar ve mesleki mevzuat hakkında bilgiyi tanımlar.
4 Türk Milli Eğitim Sistemi temel ilkelerini bilir ve kullanır
5 Öğrencilerin kendi gelişimlerinİ değerlendirir ve bu sonuçları öğretimi geliştirmek için tasarlar X
6 Öğretmenlik meslek bilgisi derslerinde edinilen bilgileri uygulayabilme, ayrıca Beden Eğitimi ve Spor alanında yeterli düzeyde bilgi sahibi olma ve yazılı, sözlü olarak aktarır. X
7 Öğretim kalitesini arttırmak için gerekli bilişim,iletişim ve öğretim teknolojilerini kullanır.
8 Beden Eğitimi ve Spor ile ilgili kavramları, fikirleri, bilimsel yöntemlerle inceler ve değerlendirir, problem ve konuları tanılar, analiz eder ve tartışır, bilimsel bulgular ve kanıtlara dayalı öneriler belirler. X
9 Alan öğretimine yönelik etkinlikler düzenler, uygun öğretim materyallerini seçer ve kullanır. X
10 Beden eğitimi ve sporda öğretim yöntemleri derslerinde edindiği bilgilerle hareket öğretim basamaklarını uygular. X
11 Öğrencileri yeteneklerine göre spor branşlarına yönlendirir. X
12 Yaşam boyu öğrenmeyi benimseme,yeniliğe açık olma, kendisini ve kurumunu geliştirmede etkin rol alır. X
13 Spor organizasyonları yapabilir, 23 Nisan-19 Mayıs bayramlarına hazırlık yapar.
14 Öğrencileri yaş grubu ve seviyelerine uygun sportif yüklenme ve antrenman yöntemleri kullanır. X
15 Öğretmenlik mesleğiyle ilgili bilgileri izleyip yeterli düzeyde anlayabilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil kullanır.
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 50
1. Ödev 20
1. Performans Görevi (Uygulama) 15
2. Performans Görevi (Uygulama) 15
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 4 64
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 1 16
Ara Sınav 1 5 5
Ödev 1 2 2
Performans Görevi (Uygulama) 2 5 10
Final 1 5 5
Toplam İş Yükü 102
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 4,08
Dersin AKTS Kredisi 4