Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Futbol BSE 204 4 3 + 1 4 6
Ön Koşul Dersleri -
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü Okt. NEDİM KURTİÇ
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları -
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı Futbolda toplu ve topsuz teknik becerileri kazandırmak.
Dersin İçeriği Futbolun tarihçesi, oyun kuralları, temel teknik ve taktiklerle ilgili bilgi ve beceriler.
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Futbolda oyun kurallarını anlar. Anlatım, Soru-Cevap, Sınav , Sözlü Sınav,
2 Futbolda top sürme tekniği uygular. Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma, Performans Görevi,
3 Futbolda vuruş tekniği uygular. Bireysel Çalışma, Gösterip Yaptırma, Alıştırma ve Uygulama, Performans Görevi,
4 Futbolda top kontrol tekniği uygular. Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma, Alıştırma ve Uygulama, Performans Görevi,
5 Futbolda basit çalım tekniği uygular. Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma, Gösterip Yaptırma, Performans Görevi,
6 Futbol antrenman metodlarını anlar. Soru-Cevap, Anlatım, Sözlü Sınav, Sınav ,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Futbol sporunun tanıtımı( tarihçe, kurallar, araç ve gereç). kaynaklardan ilgili bölümlerin okunması
2 Futbolda top sürme tekniği. kaynaklardan ilgili bölümlerin okunması
3 Ayak içi vuruş tekniği. kaynaklardan ilgili bölümlerin okunması
4 İç üst vuruş tekniği. kaynaklardan ilgili bölümlerin okunması
5 Dış üst vuruş tekniği. kaynaklardan ilgili bölümlerin okunması
6 Üst vuruş tekniği. kaynaklardan ilgili bölümlerin okunması
7 ARA SINAV
8 Kafa vuruş tekniği. kaynaklardan ilgili bölümlerin okunması
9 Ayak içi ve dışı ile top kontrol tekniği. kaynaklardan ilgili bölümlerin okunması
10 Ayak üstü ile top kontrol tekniği. kaynaklardan ilgili bölümlerin okunması
11 Ayak tabanı ile yapılan kontrol tekniği. kaynaklardan ilgili bölümlerin okunması
12 Diz, göğüs ve kafa ile top kontrol tekniği. kaynaklardan ilgili bölümlerin okunması
13 Basit çalım teknikleri. kaynaklardan ilgili bölümlerin okunması
14 Dripling, vuruş, kontrol ve basit çalım tekniklerinin kombine kullanım çalışmaları. kaynaklardan ilgili bölümlerin okunması
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları 1.TFF, TÜFAD bölgesel futbol antrenör gelişim semineri, 1996.
2.TFF, 2003, TÜFAD Edirne şubesi Zafer TINAZ amatör çalıştırıcı kurs notları.
3.Özmen Ö, 1999 ilköğretim okullarında futbol.
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Öğrencilerin ilgi ve ihtiyaçlarını sıralar; öğrencilerin sosyo-kültürel ve ekonomik özelliklerine uygun öğretme ve öğrenme sürecine katılımını tanımlar. X
2 Öğrenmeyi öğrenme, öz-düzenleme, yaşam boyu öğrenme, eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme becerilerini kullanır
3 Spor ile ilgili yasal dayanaklar ve mesleki mevzuat hakkında bilgiyi tanımlar. X
4 Türk Milli Eğitim Sistemi temel ilkelerini bilir ve kullanır
5 Öğrencilerin kendi gelişimlerinİ değerlendirir ve bu sonuçları öğretimi geliştirmek için tasarlar
6 Öğretmenlik meslek bilgisi derslerinde edinilen bilgileri uygulayabilme, ayrıca Beden Eğitimi ve Spor alanında yeterli düzeyde bilgi sahibi olma ve yazılı, sözlü olarak aktarır. X
7 Öğretim kalitesini arttırmak için gerekli bilişim,iletişim ve öğretim teknolojilerini kullanır.
8 Beden Eğitimi ve Spor ile ilgili kavramları, fikirleri, bilimsel yöntemlerle inceler ve değerlendirir, problem ve konuları tanılar, analiz eder ve tartışır, bilimsel bulgular ve kanıtlara dayalı öneriler belirler.
9 Alan öğretimine yönelik etkinlikler düzenler, uygun öğretim materyallerini seçer ve kullanır. X
10 Beden eğitimi ve sporda öğretim yöntemleri derslerinde edindiği bilgilerle hareket öğretim basamaklarını uygular. X
11 Öğrencileri yeteneklerine göre spor branşlarına yönlendirir.
12 Yaşam boyu öğrenmeyi benimseme,yeniliğe açık olma, kendisini ve kurumunu geliştirmede etkin rol alır.
13 Spor organizasyonları yapabilir, 23 Nisan-19 Mayıs bayramlarına hazırlık yapar.
14 Öğrencileri yaş grubu ve seviyelerine uygun sportif yüklenme ve antrenman yöntemleri kullanır.
15 Öğretmenlik mesleğiyle ilgili bilgileri izleyip yeterli düzeyde anlayabilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil kullanır.
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 60
1. Kısa Sınav 15
1. Ödev 10
2. Kısa Sınav 15
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 4 64
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 1 16
Ara Sınav 1 10 10
Kısa Sınav 2 16 32
Ödev 1 10 10
Final 1 10 10
Toplam İş Yükü 142
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 5,68
Dersin AKTS Kredisi 6