Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Mb Seçmeli I (Sosyal Beceri Eğitimi) EBB 281 3 3 + 0 3 4
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. MUSTAFA KOÇ
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı Bu dersin amacı; öğrencilerin sosyal beceriler ile ilgili teorik ve uygulama açısından gerekli bilgi donanımını sağlamaları ve . Sosyal beceri eğitimin gerekliliğini anlayabilmeleridir
Dersin İçeriği Sosyal Davranışın Tanım Bilgisi, Sosyal Beceri Eğitimin Gerekliliğini Anlayabilme, Sosyal Zeka Kavramının Tanım Bilgisi, Sosyal Beceri Türlerinin Bilgisi, Sosyal Beceri Modellerini Anlayabilme, Sosyal Beceriyi Ölçme Yöntemlerini Anlayabilme, Sosyal Beceri Modelleri
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Sosyal Beceri Eğitimin Gerekliliğini Anlar Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav , Sözlü Sınav,
2 Sosyal Beceri Türlerinin Bilgisi hakkında bilgi sahibi olur. Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım, Sözlü Sınav, Sınav ,
3 Sosyal Beceri Modellerini Anlar. Anlatım, Soru-Cevap, Sınav , Sözlü Sınav,
4 Sosyal Beceriyi Ölçme Yöntemlerini Anlar. Soru-Cevap, Anlatım, Sözlü Sınav, Sınav ,
5 Sosyal Beceri Eğitiminde Kullanılan Teknikleri Kavrar. Anlatım, Soru-Cevap, Sınav , Sözlü Sınav,
6 Sosyal Beceri Ve Sosyal Yeterlikler hakkında bilgi sahibi olur. Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım, Sözlü Sınav, Sınav ,
7 Sosyal Beceri Modelleri hakkında bilgi sahibi olur Anlatım, Soru-Cevap, Sözlü Sınav, Sınav ,
8 Sosyal Becerileri Ölçebilir. Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma, Ödev, Performans Görevi,
9 Sosyal Beceri Eğitimi Ve Kullanılan Teknikler hakkında bilgi sahibi olur. Anlatım, Soru-Cevap, Sınav , Sözlü Sınav,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Sosyal Davranışın Tanım Bilgisi
2 Sosyal Beceri Eğitimin Gerekliliğini Anlayabilme
3 Sosyal Zeka Kavramının Tanım Bilgisi
4 Sosyal Beceri Türlerinin Bilgisi
5 Sosyal Beceri Modellerini Anlayabilme
6 Sosyal Beceriyi Ölçme Yöntemlerini Anlayabilme
7 Sosyal Beceri Eğitiminde Kullanılan Teknikleri Kavrayabilme
8 Sosyal Davranış Ve Sosyal Beceri Eğitiminin Gerekçesi
9 Arasınav
10 Sosyal Beceri Ve Sosyal Yeterlikler
11 Sosyal Beceri Modelleri
12 Sosyal Becerilerin Ölçülmesi
13 Sosyal Becerilerin Ölçülmesi
14 Sosyal Beceri Eğitimi Ve Kullanılan Teknikler
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları Bacanlı, H. (1999). Sosyal beceri eğitimi. Nobel yayıncılık: Ankara.
Collins, J. & Collins, M. (1992). Social skills training and skilled helper. West Sussex, England: Wiley & Sons
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Öğrencilerin ilgi ve ihtiyaçlarını sıralar; öğrencilerin sosyo-kültürel ve ekonomik özelliklerine uygun öğretme ve öğrenme sürecine katılımını tanımlar. X
2 Öğrenmeyi öğrenme, öz-düzenleme, yaşam boyu öğrenme, eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme becerilerini kullanır
3 Spor ile ilgili yasal dayanaklar ve mesleki mevzuat hakkında bilgiyi tanımlar. X
4 Türk Milli Eğitim Sistemi temel ilkelerini bilir ve kullanır X
5 Öğrencilerin kendi gelişimlerinİ değerlendirir ve bu sonuçları öğretimi geliştirmek için tasarlar
6 Öğretmenlik meslek bilgisi derslerinde edinilen bilgileri uygulayabilme, ayrıca Beden Eğitimi ve Spor alanında yeterli düzeyde bilgi sahibi olma ve yazılı, sözlü olarak aktarır.
7 Öğretim kalitesini arttırmak için gerekli bilişim,iletişim ve öğretim teknolojilerini kullanır.
8 Beden Eğitimi ve Spor ile ilgili kavramları, fikirleri, bilimsel yöntemlerle inceler ve değerlendirir, problem ve konuları tanılar, analiz eder ve tartışır, bilimsel bulgular ve kanıtlara dayalı öneriler belirler.
9 Alan öğretimine yönelik etkinlikler düzenler, uygun öğretim materyallerini seçer ve kullanır. X
10 Beden eğitimi ve sporda öğretim yöntemleri derslerinde edindiği bilgilerle hareket öğretim basamaklarını uygular.
11 Öğrencileri yeteneklerine göre spor branşlarına yönlendirir. X
12 Yaşam boyu öğrenmeyi benimseme,yeniliğe açık olma, kendisini ve kurumunu geliştirmede etkin rol alır. X
13 Spor organizasyonları yapabilir, 23 Nisan-19 Mayıs bayramlarına hazırlık yapar.
14 Öğrencileri yaş grubu ve seviyelerine uygun sportif yüklenme ve antrenman yöntemleri kullanır.
15 Öğretmenlik mesleğiyle ilgili bilgileri izleyip yeterli düzeyde anlayabilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil kullanır.
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 50
1. Kısa Sınav 10
1. Ödev 30
2. Kısa Sınav 10
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 60
1. Final 40
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 1 16
Ara Sınav 1 5 5
Kısa Sınav 2 10 20
Ödev 1 5 5
Final 1 10 10
Toplam İş Yükü 104
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 4,16
Dersin AKTS Kredisi 4