Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Ritim Eğitimi ve Halk Oyunları BEB 106 2 4 + 2 5 6
Ön Koşul Dersleri -
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. GÜLTEN HERGÜNER
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları Arş.Gör. Sevinç NAMLI
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı Dans çeşitleri ve temel tekniklerinin öğretilmesi, dans çeşitleri ve kullanılan müziklerin öğretilmesi, müzik, ritim ve koreografi uyumu, koreografi hazırlama – öğretilmesi.
Dersin İçeriği Ritim ve dansla ilgili temel kavramlar, müzik ve hareket ritmi, duruş çalışmaları, yürüyüşler, sıçrama, sekme ve galoplar, ritim, melodi ve müzik seçimi, vals, tango, caz, dansa ilişkin adımlamalar, kompozisyonlar.
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Dansın gelişimini bilir Anlatım, Soru-Cevap, Sınav , Ödev, Performans Görevi,
2 Adım Tekniklerini bilir Soru-Cevap, Anlatım, Performans Görevi, Sınav , Ödev,
3 Dansta müzik kullanımını bilir Alıştırma ve Uygulama, Performans Görevi,
4 Temel dans figürlerini bilir ve uygular Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması, Sınav , Performans Görevi,
5 İleri dans figürlerini bilir ve uygular Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması, Sınav , Performans Görevi,
6 Koreografi hazırlar Bireysel Çalışma, Performans Görevi, Ödev,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Ritim eğitimi ve dansın teorik temelleri Kaynaklardan ilgili konuların okunması
2 Temel beden hareketleri Kaynaklardan ilgili konuların okunması
3 Temel dans eğitimine ve temel dans figürlerine giriş Kaynaklardan ilgili konuların okunması
4 Ritim eğitimi ve dansın temel teknikleri Kaynaklardan ilgili konuların okunması
5 Dans eğitiminde ritm duygusu ve önemi, müzikle dans çalışılması Kaynaklardan ilgili konuların okunması
6 Ritim ve gurup uyumu-Koreografi tekniği Kaynaklardan ilgili konuların okunması
7 Ara sınav
8 Artvin yöresi ve oyunları hakkında genel bilgi, Atabarı Oyunu Kaynaklardan ilgili konuların okunması
9 Düz horon oyunu Kaynaklardan ilgili konuların okunması
10 Uzun Dere oyunu Kaynaklardan ilgili konuların okunması
11 Kobak Kaynaklardan ilgili konuların okunması
12 Döney oyunu Kaynaklardan ilgili konuların okunması
13 Vazriya Düz Horonu Kaynaklardan ilgili konuların okunması
14 Final Kaynaklardan ilgili konuların okunması
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları N.ÇIKIGİL.Ankara´da Dans
G.UÇMAN-A.AGOPYAN. Elementer dans ritim ve hareket eğitimi
F.DOĞAN. Sportif Ritmik Jimnastik.
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Öğrencilerin ilgi ve ihtiyaçlarını sıralar; öğrencilerin sosyo-kültürel ve ekonomik özelliklerine uygun öğretme ve öğrenme sürecine katılımını tanımlar. X
2 Öğrenmeyi öğrenme, öz-düzenleme, yaşam boyu öğrenme, eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme becerilerini kullanır X
3 Spor ile ilgili yasal dayanaklar ve mesleki mevzuat hakkında bilgiyi tanımlar. X
4 Türk Milli Eğitim Sistemi temel ilkelerini bilir ve kullanır X
5 Öğrencilerin kendi gelişimlerinİ değerlendirir ve bu sonuçları öğretimi geliştirmek için tasarlar X
6 Öğretmenlik meslek bilgisi derslerinde edinilen bilgileri uygulayabilme, ayrıca Beden Eğitimi ve Spor alanında yeterli düzeyde bilgi sahibi olma ve yazılı, sözlü olarak aktarır. X
7 Öğretim kalitesini arttırmak için gerekli bilişim,iletişim ve öğretim teknolojilerini kullanır. X
8 Beden Eğitimi ve Spor ile ilgili kavramları, fikirleri, bilimsel yöntemlerle inceler ve değerlendirir, problem ve konuları tanılar, analiz eder ve tartışır, bilimsel bulgular ve kanıtlara dayalı öneriler belirler. X
9 Alan öğretimine yönelik etkinlikler düzenler, uygun öğretim materyallerini seçer ve kullanır. X
10 Beden eğitimi ve sporda öğretim yöntemleri derslerinde edindiği bilgilerle hareket öğretim basamaklarını uygular. X
11 Öğrencileri yeteneklerine göre spor branşlarına yönlendirir. X
12 Yaşam boyu öğrenmeyi benimseme,yeniliğe açık olma, kendisini ve kurumunu geliştirmede etkin rol alır.
13 Spor organizasyonları yapabilir, 23 Nisan-19 Mayıs bayramlarına hazırlık yapar.
14 Öğrencileri yaş grubu ve seviyelerine uygun sportif yüklenme ve antrenman yöntemleri kullanır.
15 Öğretmenlik mesleğiyle ilgili bilgileri izleyip yeterli düzeyde anlayabilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil kullanır.
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 50
1. Kısa Sınav 20
1. Ödev 10
2. Kısa Sınav 20
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 40
1. Final 60
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 6 96
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 1 16
Ara Sınav 1 5 5
Kısa Sınav 2 10 20
Ödev 1 5 5
Final 1 8 8
Toplam İş Yükü 150
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 6
Dersin AKTS Kredisi 6