Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Ab Seçmeli III (Spor ve Oyun Eğitimi) BSE 433 7 3 + 0 3 4
Ön Koşul Dersleri -
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. GÜLTEN HERGÜNER
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları Arş.Gör.Sevinç NAMLI
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı Okul öncesi dönemde oyunun önemini kavratmak ve çocuğun gelişimine katkılarını öğretmek Ayrıca;Oyun evrelerini öğrenebilme
Oyun çeşitlerini öğrenebilme
oyunların sınıflandırılmasını kavrama
Geleneksel oyunların özelliklerini kavrama
Araçlı, araçta, araçsız oyun örneklerinin hazırlanıp uygulamak
Dersin İçeriği Okul öncesi eğitimde oyunun önemi, evreleri, çeşitleri, oyunun yapısal temelleri, eğitsel oyunların sınıflandırılması, ( oyunun karakterine göre, oyunu seçmede ve oynamada etkili olan özelliklerine göre) . Gelenekseloyun örnekleri. Araçlı, araçta, araçsız yapılan oyun örnekleri, okul öncesi eğitim kurumlarında uygulanması.
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Oyunun Tanımı.çeşitleri ve faydalarını bilir Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav , Sözlü Sınav,
2 Çocuklar için oyunun ve hareket eğitiminin önemini bilir. Soru-Cevap, Tartışma, Anlatım, Sınav , Sözlü Sınav,
3 Öğrenme ve öğretim ilkelerini bilir Anlatım, Soru-Cevap, Sınav , Sözlü Sınav,
4 Beden eğitimi ve oyun etkinlikleri uygulamalarda dikkat edilmesi gereken ilkeleri bilir. Alıştırma ve Uygulama, Soru-Cevap, Anlatım, Sınav , Sözlü Sınav,
5 Okul öncesi dönemde oyunun önemini ve oyunun çocuğun gelişimine etkilerini bilir. Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap, Ödev, Sözlü Sınav, Sınav ,
6 Oyunda dikkat süresi ve oyunlardaki tehlikeleri bilir. Alıştırma ve Uygulama, Soru-Cevap, Anlatım, Sınav , Sözlü Sınav, Ödev,
7 Oyunda disiplin, ödül ve ceza uygulamalarını bilir. Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması, Performans Görevi,
8 Geleneksel oyunların ve güncel oyunların avantaj ve dezavantajlarını bilir. Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım, Sözlü Sınav, Sınav ,
9 Beden eğitimi ve oyun öğretiminin ders planını hazırlayabilir. Bireysel Çalışma, Alıştırma ve Uygulama, Performans Görevi,
10 Araçla, araçsız hazırlanan oyun örneklerinin sınıfta sunar ve tartışır. Tartışma, Bireysel Çalışma, Gösteri, Ödev, Performans Görevi,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Oyunun Tanımı, çeşitleri ve faydaları kaynaklardan ilgili bölümlerin okunması
2 Çocuklarda hareket eğitimi kaynaklardan ilgili bölümlerin okunması
3 Öğrenme ve öğretim ilkeleri; Çocuk nasıl öğrenir? kaynaklardan ilgili bölümlerin okunması
4 Çocuğun gelişiminde hareket eğitiminin yeri ve önemi kaynaklardan ilgili bölümlerin okunması
5 Sportif Beden eğitimi ve oyun etkinlikleri dersinin uygulamalarda dikkat edilmesi gereken ilkelerin kavratılması kaynaklardan ilgili bölümlerin okunması
6 Okul öncesi dönemde oyun ve gelişim kaynaklardan ilgili bölümlerin okunması
7 Oyunda dikkat süresi,oyunlardaki tehlikeler
8 Çocuklara oyun öğretiminin nedenleri kaynaklardan ilgili bölümlerin okunması
9 Ara Sınav kaynaklardan ilgili bölümlerin okunması
10 Oyunda disiplin. Ödül ve cezanın gerekliliği ve uygulanması kaynaklardan ilgili bölümlerin okunması
11 Geleneksel oyunların ve güncel oyunların avantaj ve dezavantajları kaynaklardan ilgili bölümlerin okunması
12 Beden eğitimi ve oyun öğretiminin planlanması ve ders planın hazırlanması kaynaklardan ilgili bölümlerin okunması
13 Araçla, araçsız hazırlanan oyun örneklerinin sınıfta sunulması ve tartışılması. kaynaklardan ilgili bölümlerin okunması
14 FİNAL
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları Hazar, M., beden eğitimi ve sporda oyunla eğitim, (2006),Tututay , 5. Baskı, Ankara

Çoban, B., ortaöğretimde ve üniversitelerde eğitsel oyunlar, (2006), Nobel basımevi,Ankara
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Öğrencilerin ilgi ve ihtiyaçlarını sıralar; öğrencilerin sosyo-kültürel ve ekonomik özelliklerine uygun öğretme ve öğrenme sürecine katılımını tanımlar. X
2 Öğrenmeyi öğrenme, öz-düzenleme, yaşam boyu öğrenme, eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme becerilerini kullanır X
3 Spor ile ilgili yasal dayanaklar ve mesleki mevzuat hakkında bilgiyi tanımlar. X
4 Türk Milli Eğitim Sistemi temel ilkelerini bilir ve kullanır X
5 Öğrencilerin kendi gelişimlerinİ değerlendirir ve bu sonuçları öğretimi geliştirmek için tasarlar X
6 Öğretmenlik meslek bilgisi derslerinde edinilen bilgileri uygulayabilme, ayrıca Beden Eğitimi ve Spor alanında yeterli düzeyde bilgi sahibi olma ve yazılı, sözlü olarak aktarır. X
7 Öğretim kalitesini arttırmak için gerekli bilişim,iletişim ve öğretim teknolojilerini kullanır. X
8 Beden Eğitimi ve Spor ile ilgili kavramları, fikirleri, bilimsel yöntemlerle inceler ve değerlendirir, problem ve konuları tanılar, analiz eder ve tartışır, bilimsel bulgular ve kanıtlara dayalı öneriler belirler. X
9 Alan öğretimine yönelik etkinlikler düzenler, uygun öğretim materyallerini seçer ve kullanır. X
10 Beden eğitimi ve sporda öğretim yöntemleri derslerinde edindiği bilgilerle hareket öğretim basamaklarını uygular. X
11 Öğrencileri yeteneklerine göre spor branşlarına yönlendirir. X
12 Yaşam boyu öğrenmeyi benimseme,yeniliğe açık olma, kendisini ve kurumunu geliştirmede etkin rol alır.
13 Spor organizasyonları yapabilir, 23 Nisan-19 Mayıs bayramlarına hazırlık yapar.
14 Öğrencileri yaş grubu ve seviyelerine uygun sportif yüklenme ve antrenman yöntemleri kullanır.
15 Öğretmenlik mesleğiyle ilgili bilgileri izleyip yeterli düzeyde anlayabilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil kullanır.
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 50
1. Ödev 20
1. Performans Görevi (Uygulama) 15
2. Performans Görevi (Uygulama) 15
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 1 16
Ara Sınav 1 10 10
Ödev 1 5 5
Performans Görevi (Uygulama) 2 8 16
Final 1 10 10
Toplam İş Yükü 105
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 4,2
Dersin AKTS Kredisi 4