Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Eğitsel Oyunlar BSE 304 6 1 + 2 2 3
Ön Koşul Dersleri -
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları -
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı Öğrencilere, Oyun aracılığı ile teknik beceriler kazandırmak, Sportif ve toplumsal kurallara uymayı öğretmek. Eğitsel Oyunları Beden Eğitimi ve Spor Dersinde ısınma, Teknik pekiştirme ve Dinlenme amacı ile dersin başında, ortasında ve sonunda nasıl kullanılacağını öğretmek.
Dersin İçeriği Tanım, tarihçe, oyunun çocuklar için önemi, çocuk gelişimine etkisi, oyun ortamı, materyali ve temel hareketlerin oyunla öğretimi, oyun seçimi, koordinasyon geliştiren oyunlar, ritmik etkinlikler içeren oyunlar, oyun materyali hazırlama ve oynama
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Oyun, oyun çeşitleri hakkında tanım ve kavramları bilir. Anlatım, Sınav , Sözlü Sınav,
2 Oyunun çocuk gelişimindeki rolünü kavrar. Soru-Cevap, Tartışma, Anlatım, Sözlü Sınav, Sınav , Ödev,
3 Eğitsel oyunların sınıflandırılmasını bilir Anlatım, Soru-Cevap, Ödev, Sınav , Sözlü Sınav,
4 Yaş gruplarına göre eğitsel oyun seçimi yapar Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma, Performans Görevi,
5 Spor Branşlarının temel tekniklerini Eğitsel Oyunla öğretmeyi bilir Bireysel Çalışma, Alıştırma ve Uygulama, Performans Görevi,
6 Eğitsel oyunu yönetmeği ve öğretmeyi bilir. Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma, Performans Görevi,
7 Eğitsel Oyunda Disiplin, Ceza ve Ödül uygulamalarının gerekliliğini bilir ve uygular. Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Soru-Cevap, Performans Görevi, Ödev, Sözlü Sınav, Sınav ,
8 Eğitsel Oyun için gereken materyali hazırlar Bireysel Çalışma, Alıştırma ve Uygulama, Performans Görevi,
9 Eğitsel Oyun değerlendirmesi yapar Bireysel Çalışma, Alıştırma ve Uygulama, Performans Görevi,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Oyun kavramı, tanımı ve tarihçesi [1] sayfa 3-7
2 Oyunun çocuk gelişimine etkileri [1] sayfa 12
3 Eğitsel oyunların yapısı ve özellikleri [1] sayfa 6
4 Eğitsel oyunların sınıflandırılması [1] sayfa 7
5 Eğitsel oyunların motorik özelliklerin gelişmesi üzerine etkisi
6 Beden eğitimi ve spor eğitiminde eğitsel oyun [1] sayfa 35
7 Ara sınav
8 Oyunun planlanması ve oyunun seçimi [1] sayfa 38
9 Oyunun öğretimi [1] sayfa 40
10 Oyunun yönetim [1] sayfa 42
11 Oyunun çeşitlendirilmesi [1] sayfa 44
12 Oyun liderliği ve kişisel özellikler [1] sayfa 49
13 Eğitsel oyunların oynatılmasında disiplin, ceza ve ödül [1] sayfa 45
14 Eğitsel oyunların değerlendirilmesi [1] sayfa 47
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları Hazar, M., beden eğitimi ve sporda oyunla eğitim, (2006),tututay , 5. Baskı, Ankara

Çoban, bilal., orta öğretimde ve üniversitelerde eğitsel oyunlar, (2006), nobel basımevi,ankara
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Öğrencilerin ilgi ve ihtiyaçlarını sıralar; öğrencilerin sosyo-kültürel ve ekonomik özelliklerine uygun öğretme ve öğrenme sürecine katılımını tanımlar. X
2 Öğrenmeyi öğrenme, öz-düzenleme, yaşam boyu öğrenme, eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme becerilerini kullanır X
3 Spor ile ilgili yasal dayanaklar ve mesleki mevzuat hakkında bilgiyi tanımlar. X
4 Türk Milli Eğitim Sistemi temel ilkelerini bilir ve kullanır X
5 Öğrencilerin kendi gelişimlerinİ değerlendirir ve bu sonuçları öğretimi geliştirmek için tasarlar X
6 Öğretmenlik meslek bilgisi derslerinde edinilen bilgileri uygulayabilme, ayrıca Beden Eğitimi ve Spor alanında yeterli düzeyde bilgi sahibi olma ve yazılı, sözlü olarak aktarır. X
7 Öğretim kalitesini arttırmak için gerekli bilişim,iletişim ve öğretim teknolojilerini kullanır. X
8 Beden Eğitimi ve Spor ile ilgili kavramları, fikirleri, bilimsel yöntemlerle inceler ve değerlendirir, problem ve konuları tanılar, analiz eder ve tartışır, bilimsel bulgular ve kanıtlara dayalı öneriler belirler. X
9 Alan öğretimine yönelik etkinlikler düzenler, uygun öğretim materyallerini seçer ve kullanır. X
10 Beden eğitimi ve sporda öğretim yöntemleri derslerinde edindiği bilgilerle hareket öğretim basamaklarını uygular. X
11 Öğrencileri yeteneklerine göre spor branşlarına yönlendirir. X
12 Yaşam boyu öğrenmeyi benimseme,yeniliğe açık olma, kendisini ve kurumunu geliştirmede etkin rol alır.
13 Spor organizasyonları yapabilir, 23 Nisan-19 Mayıs bayramlarına hazırlık yapar.
14 Öğrencileri yaş grubu ve seviyelerine uygun sportif yüklenme ve antrenman yöntemleri kullanır.
15 Öğretmenlik mesleğiyle ilgili bilgileri izleyip yeterli düzeyde anlayabilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil kullanır.
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 50
1. Ödev 20
1. Performans Görevi (Uygulama) 15
2. Performans Görevi (Uygulama) 15
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 1 16
Ara Sınav 1 4 4
Ödev 1 2 2
Performans Görevi (Uygulama) 2 3 6
Final 1 4 4
Toplam İş Yükü 80
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 3,2
Dersin AKTS Kredisi 3