Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Mesleki İngilizce II | SHB 314 | 6 | 2 + 0 | 2 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. İSMAİL AKYÜZ |
Dersi Verenler | Doç.Dr. FİKRET EFE, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Sosyal hizmet alanında farklı müracaatçı gruplarıyla karşılaşma ihtimali yüksek olan uzman adaylarının, gereken hizmet ve yardımı götürebilmelerinde önemli iletişim araçlarından birisi olan yabancı dili kullanma becerilerini geliştirmek. |
Dersin İçeriği | Sosyal hizmet terminolojisi. Terimlerin çevirisi. Sosyal hizmet kuram ve uygulamalarına ilişkin seçilmiş metinler. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Sosyal Hizmet terminolojilerini İngilizce açıklar | Anlatım, Bireysel Çalışma, Soru-Cevap, | Sınav , Ödev, |
2 | Problemleri İngilizce tanımlar | Bireysel Çalışma, Soru-Cevap, Anlatım, | Ödev, Sınav , |
3 | Uluslar arası sosyal hizmette İngilizce sosyal inceleme raporlar tasarlar | Anlatım, Bireysel Çalışma, Soru-Cevap, | Ödev, Sınav , |
4 | Uluslar arası sosyal hizmette İngilizce uygulamalar yapar | Soru-Cevap, Bireysel Çalışma, Anlatım, | Ödev, Sınav , |
5 | Sosyal Hizmet terminolojisini İngilizce kullanır | Anlatım, Bireysel Çalışma, Soru-Cevap, | Ödev, Sınav , |
6 | Ekolojik yaklaşım sistemine göre (Mikro, mezzo ve makro) problem örneklerini İngilizce tasarlar | Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, Anlatım, Altı Şapka, Bireysel Çalışma, | Sınav , Ödev, Proje / Tasarım, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Önemli sosyal hizmet terminolojileri | Belirtilen kaynakların ilgili bölümleri |
2 | Mikro sosyal hizmet uygulama örnekleri | Belirtilen kaynakların ilgili bölümleri |
3 | Mezzo sosyal hizmet uygulama örnekleri: aile | Belirtilen kaynakların ilgili bölümleri |
4 | Mezzo sosyal hizmet uygulama örnekleri: grup ve okul | Belirtilen kaynakların ilgili bölümleri |
5 | Makro sosyal hizmet uygulama örnekleri: topluluk ve organizasyonlar | Belirtilen kaynakların ilgili bölümleri |
6 | Makro sosyal hizmet uygulama örnekleri: kurum | Belirtilen kaynakların ilgili bölümleri |
7 | Sosyal vaka inceleme modeli örnekleri: Görev merkezli model | Belirtilen kaynakların ilgili bölümleri |
8 | Sosyal vaka inceleme modeli örnekleri: davranış değiştirme modeli | Belirtilen kaynakların ilgili bölümleri |
9 | ARASINAV | |
10 | Sosyal vaka inceleme modeli örnekleri: Psiko-sosyal model | Belirtilen kaynakların ilgili bölümleri |
11 | Çocuk, genç ve ailelere yönelik sosyal hizmet modelleri | Belirtilen kaynakların ilgili bölümleri |
12 | Sağlık, yaşlılık ve sosyal hizmet | Belirtilen kaynakların ilgili bölümleri |
13 | Kırsal yerleşme ve sosyal hizmet | Belirtilen kaynakların ilgili bölümleri |
14 | Suç ve sosyal hizmet | Belirtilen kaynakların ilgili bölümleri |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | 1. farley, O. William, Larry Lorenzo Smith, Scott, W. Boyle, (2003), Introduction to Social Work. 9th Ed. Pearson Education, Inc. 2. Kadushin, A., (1967). Child Welfare Services. The Macmillan Co., New York |
Ders Kaynakları | 1. Hepworth, Dean A. And Larsen, Joann, (1993), Direct Social Work Practice: Theory and Skills, 4th Ed., Pacific Grove. Ca:Brooks/Cole. 2. Ambrosino, Rosalia, Hefferman Joseps, Shuttlesworth Guy ve Ambrosino Robert, (2001), Social Work and Social Welfare. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Sosyal hizmet mesleki ve bilimsel alanı ile ilgili teorik bilgi ve pratikleri kullanabilme becerisi | ||||||
2 | Öğretim programlarında alan dışı dersler almış olması | ||||||
3 | Sosyal hizmet alanı ile ilgili uygulamalar için gerekli olan modern bilişim teknoloji araçlarını seçme, geliştirme ve etkin biçimde kullanma becerisi | ||||||
4 | Sosyal hizmet bilimsel alanı ile ilgili tasarım, gözlem, veri toplama, analiz ve yorumlama becerisi | ||||||
5 | İnsan ilişkileri ve iletişim yeteneği; ekip çalışması yapabilme becerisi | ||||||
6 | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi, en az bir tane yabancı dil bilgisi | ||||||
7 | Yaşam boyu öğrenme bilinci, bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme becerisi | ||||||
8 | Mesleki etik ve sorumluluk bilinci | ||||||
9 | Sosyal hizmet mesleki uygulamalarının evrensel insan hakları, bireysel ve toplumsal etkileri konusunda farkındalık | ||||||
12 | Sosyal hizmet alanındaki ve sistemindeki sorunları tespit, anlama, kuramsallaştırma, formülize etme ve çözme becerisi, bu amaçla uygun müdahale yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 70 |
1. Kısa Sınav | 10 |
1. Ödev | 5 |
1. Sözlü Sınav | 5 |
2. Kısa Sınav | 10 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
1. Final | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 1 | 16 |
Ara Sınav | 1 | 5 | 5 |
Kısa Sınav | 2 | 5 | 10 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Performans Görevi (Laboratuvar) | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü | 88 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 3,52 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |