Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Spor ve Sosyal Hizmet | SHB 311 | 5 | 2 + 0 | 2 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. İSMAİL AKYÜZ |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. NESİM YALVARICI, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı; sosyal hizmetin temel değerleri olan; insanın saygınlığı ve değeri, insan ihtiyaçlarının giderilmesi, sosyal adalet, dostluk, eşitlik, sahiplik, sosyal içerme, sosyal onay görme, aktif katılım ve spor, sosyal dışlanma,damgalanma gibi konular için sporun müracaatçı gruplarında ne tür değişiklikler oluşturabileceğini ortaya koymaktır. |
Dersin İçeriği | Risk grupları açısından sporun önemi ve sporla sosyal hizmet uygulamalarının müracaatcı grupları üzerindeki etkileri.Spor etiği, sporla sosyal hizmet uygulaması, sporla terapi, boş zamanların değerlendirilmesi, sporun kişiler üzerindeki olumlu etkileri, gençlerin spor yaşamları ve sağlıklı yetişme. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Boş zaman değerlermeyi bilir | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, | Ödev, Performans Görevi, Sınav , |
2 | Spor ve sosyal hizmet ilişkisini kurar | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Rol Oynama, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, | Sınav , Ödev, Performans Görevi, |
3 | Spor ve etik kurallar hakkında kanaat sahibi olur | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Rol Oynama, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, | Sınav , Ödev, Performans Görevi, |
4 | Sporun risk grupları üzerindeki olumlu etkilerini değerlendirir | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Rol Oynama, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, | Sınav , Ödev, Performans Görevi, |
5 | Spor aracılığı ile terapi yapmanın önemini kavrar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Rol Oynama, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, | Sınav , Ödev, Performans Görevi, |
6 | Sporla sosyal hizmet uygulaması yapar | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Rol Oynama, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, | Sınav , Ödev, Performans Görevi, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Giriş, dersin anahattının tanıtımı, değerlendirme | |
2 | Temel kavramların tartışılması, boş zaman, spor, etkinlik, oyun, dinlenme | |
3 | Sosyal hizmetin müracaatçı grupları ve spor | |
4 | Boş zaman yönetimi ve spor ilişkisi | |
5 | Sporun risk grupları için önemi | |
6 | Spor etiği | |
7 | Spor ve sosyal hizmet uygulamaları | |
8 | Spor ve sosyal hizmet uygulamaları (Öğrenci sunumları) | |
9 | Ara Sınav | |
10 | Spor ve ekip çalışması | |
11 | Sporun gençlerin yetişme sürecindeki etkileri ve ahlak eğitimi | |
12 | Spor ve sosyal hizmet uygulamaları (Öğrenci sunumları) | |
13 | Spor ve sosyal hizmet uygulamaları (Öğrenci sunumları) | |
14 | Dersin kazanımları ve değerledirme |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Sosyal hizmet mesleki ve bilimsel alanı ile ilgili teorik bilgi ve pratikleri kullanabilme becerisi | ||||||
2 | Öğretim programlarında alan dışı dersler almış olması | ||||||
3 | Sosyal hizmet alanı ile ilgili uygulamalar için gerekli olan modern bilişim teknoloji araçlarını seçme, geliştirme ve etkin biçimde kullanma becerisi | ||||||
4 | Sosyal hizmet bilimsel alanı ile ilgili tasarım, gözlem, veri toplama, analiz ve yorumlama becerisi | ||||||
5 | İnsan ilişkileri ve iletişim yeteneği; ekip çalışması yapabilme becerisi | ||||||
6 | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi, en az bir tane yabancı dil bilgisi | ||||||
7 | Yaşam boyu öğrenme bilinci, bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme becerisi | ||||||
8 | Mesleki etik ve sorumluluk bilinci | ||||||
9 | Sosyal hizmet mesleki uygulamalarının evrensel insan hakları, bireysel ve toplumsal etkileri konusunda farkındalık | ||||||
12 | Sosyal hizmet alanındaki ve sistemindeki sorunları tespit, anlama, kuramsallaştırma, formülize etme ve çözme becerisi, bu amaçla uygun müdahale yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Ödev | 15 |
1. Performans Görevi (Seminer) | 25 |
1. Kısa Sınav | 10 |
Toplam | 100 |
1. Final | 45 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 55 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 8 | 8 |
Kısa Sınav | 1 | 2 | 2 |
Ödev | 1 | 6 | 6 |
Final | 1 | 8 | 8 |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 8 | 8 |
Ödev | 1 | 6 | 6 |
Performans Görevi (Seminer) | 6 | 6 | 36 |
Final | 1 | 8 | 8 |
Toplam İş Yükü | 210 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 8,4 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |