Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Çocuk Suçluluğu ve Sosyal Hizmet SHB 216 4 2 + 0 2 4
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü HATİCE OKSAL
Dersi Verenler Doç.Dr. NEŞİDE YILDIRIM,
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Alanına Uygun Öğretim
Dersin Amacı

çocuk suçluluğu konusunda bilgilendirmek, çocuk suçlulara ve çocuğa karşı işlenen suçlar konusunda yapılabilecekleri değerlendirmek, tartışmak.

Dersin İçeriği

çocuk suçluluğu; çocuk ve suç ilişkisi; Türkiye´de çocuğa karşı işlenen suçlar; Türkiye´de çocukların işlediği suçlar; konuyla ilgili yapılabilecekler; sosyal hizmet yardımı

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 genel giriş ve tanıtım
2 çocuk, çocukluk kavramları
3 suç ve suç türleri
4 çocuk suçluluğu kavramı
5 çocuk suçluluğunu etkileyen faktörler
6 Türkiye´de çocuk suçluluğu
7 suç mağdurları olarak çocuklar
8 çocuk mağduriyeti ve çocuğa karşı suçlar
9 Ara Sınav
10 çocuk suçluluğuna karşı tedbirler
11 çocuk suçlulularının ıslahı ve yapılabilecekler
12 çocuk suçluluğuna karşı sosyal hizmet yardımı
13 konuyla ilgili sunumlar
14 konuyla ilgili sunumlar
Kaynaklar
Ders Notu

1- Adem solak, Türkiye´nin Suç Haritası&Çocuk Suçluluğu, Hegem Yayınları
2- Sezer Ayan, Türkiye´de Çocuk Suçluluğu, Ütopya Yayınevi, 2011.

Ders Kaynakları

1- Ş.Şule Erçetin, Çocuk ve Suç ,Hegem Yayınları, Ankara,2006.
2- Haluk YAVUZER,Çocuk Ve Suç,Remzi Kitabevi,İstanbul,2009

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Sosyal hizmet mesleki ve bilimsel alanı ile ilgili teorik bilgi ve pratikleri kullanabilme becerisi X
1 Sosyal hizmet mesleki ve bilimsel alanı ile ilgili teorik bilgi ve pratikleri kullanabilme becerisi
2 Öğretim programlarında alan dışı dersler almış olması
2 Öğretim programlarında alan dışı dersler almış olması X
3 Sosyal hizmet alanı ile ilgili uygulamalar için gerekli olan modern bilişim teknoloji araçlarını seçme, geliştirme ve etkin biçimde kullanma becerisi
3 Sosyal hizmet alanı ile ilgili uygulamalar için gerekli olan modern bilişim teknoloji araçlarını seçme, geliştirme ve etkin biçimde kullanma becerisi X
4 Sosyal hizmet bilimsel alanı ile ilgili tasarım, gözlem, veri toplama, analiz ve yorumlama becerisi X
4 Sosyal hizmet bilimsel alanı ile ilgili tasarım, gözlem, veri toplama, analiz ve yorumlama becerisi
5 İnsan ilişkileri ve iletişim yeteneği; ekip çalışması yapabilme becerisi X
5 İnsan ilişkileri ve iletişim yeteneği; ekip çalışması yapabilme becerisi
6 Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi, en az bir tane yabancı dil bilgisi X
6 Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi, en az bir tane yabancı dil bilgisi
7 Yaşam boyu öğrenme bilinci, bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme becerisi X
7 Yaşam boyu öğrenme bilinci, bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme becerisi
8 Mesleki etik ve sorumluluk bilinci
8 Mesleki etik ve sorumluluk bilinci X
9 Sosyal hizmet mesleki uygulamalarının evrensel insan hakları, bireysel ve toplumsal etkileri konusunda farkındalık
9 Sosyal hizmet mesleki uygulamalarının evrensel insan hakları, bireysel ve toplumsal etkileri konusunda farkındalık X
12 Sosyal hizmet alanındaki ve sistemindeki sorunları tespit, anlama, kuramsallaştırma, formülize etme ve çözme becerisi, bu amaçla uygun müdahale yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi X
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ödev 100
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 40
1. Final 60
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 3 48
Ara Sınav 1 3 3
Kısa Sınav 1 2 2
Ödev 1 2 2
Sözlü Sınav 1 2 2
Final 1 5 5
Toplam İş Yükü 110
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 4,4
Dersin AKTS Kredisi 4