Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Batılılaşma Dönemi Türk Resim Sanatı | SAN 430 | 8 | 2 + 1 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. GÜLSEN TEZCAN KAYA |
Dersi Verenler | Doç.Dr. GÜLSEN TEZCAN KAYA, |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Rumeysa Işık |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | 18-19.yy da Osmanlı resim sanatındaki yenilik ve değişimleri öğretmeyi amaçlar |
Dersin İçeriği | 18-19. yy Osmanlı resim sanatındaki batı etkisi, yeni eğilimlerin sanata yansıması |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Osmanlı resminde görülen batı etkisini tartışır | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Benzetim, | Sınav , Ödev, |
2 | Dönem eserlerinin özelliklerini ayırd eder | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması, Benzetim, | Ödev, |
3 | 18-19. yy Osmanlı resmindeki yenilikleri kavrar | Anlatım, Benzetim, Beyin Fırtınası, | Sınav , Ödev, |
4 | Görsel kültür değişimlerini takip eder | Anlatım, Bireysel Çalışma, | Sınav , Ödev, |
5 | Merkez ve taşra üslubunu tanır | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Ödev, |
6 | Sanatçı sorununu tartışır |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Giriş: Kaynak ve yayınlar | |
2 | 18. yy kültür ve sanat ortamı | |
3 | 18. yy Osmanlı resmi | |
4 | Topkapı Sarayı Duvar Resimleri | |
5 | Başkent üslubu duvar resimleri | |
6 | Anadolu'dan örnekler (Marmara, Ege, Akdeniz) | |
7 | Anadolu'dan örnekler (Karadeniz, Doğu Anadolu, Güneydoğu Anadolu) | |
8 | Anadolu'dan örnekler (İç Anadolu) | |
9 | Ara sınav | |
10 | Balkanlardaki duvar resmi örnekleri I | |
11 | Balkanlardaki duvar resmi örnekleri II | |
12 | Küçük Sanatlar | |
13 | Yerel Sanatçılar | |
14 | Genel Değerlendirme |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Öğretim üyesi tarafından verilecektir. |
Ders Kaynakları | VAHİD, ?Sanaat-ı Nefisenin Ehemmiyet ve Faidesi?, Osmanlı Ressamlar Cemiyeti Gazetesi, Numara:1, 7 Kanun-i Sani 1326/19 Muharrem 1330, s.4 ULKEN, Hilmi Ziya, Resim ve Cemiyet, Universite Kitabevi, İstanbul, 1942 İSLİMİYELİ, Nuzhet, Asker Ressamlar ve Ekoller, Doğus Ltd.Sti., Ankara, 1965 VAHİD, ?Sanaat-ı Nefisenin Ehemmiyet ve Faidesi?, Osmanlı Ressamlar TOLLU, Cemal, Seker Ahmet Pasa, MEB, İstanbul, 1967 RENDA, Gunsel, Batılılasma Doneminde Turk Resim Sanatı 1700-1850, Hacettepe Universitesi Yayınları, Ankara,1977. DURRUOĞLU, Durrizade Ayhan, Seker Ahmet Pasa, Metot Matbaası, Ankara, 1977 RENDA, Gunsel - Erol, Turan, Baslangıcından Bugune Cağdas Turk Resim Sanatı Tarihi, Tiglat Yayınları, İstanbul, 1980. EROL, Turan, ?Painting in Turkey in XIX and Early XXth Century?, A History of Turkish Painting, Tiglat Matbaacılık A.S., İstanbul, 1988, s.90-436. ARIK, Ruchan, Batılılasma Donemi Anadolu Tasvir Sanatı, Kultur ve Turizm Bakanlığı Yayınları, Ankara, 1988 . GERMANER, Semra, ?1850 Sonrası Turk Resminde Kaynak ve Konular?, Osman Hamdi Bey ve Donemi, Tarih Vakfı Yurt Yayınları, İstanbul, 1993, s.69-74. CEZAR, Mustafa, Sanatta Batı?ya Acılıs ve Osman Hamdi, E.K.Aksoy KESSVY, İstanbul, 1995. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Sanat özelliği olan maddi kültür eşyasını coğrafi bölgeye, ülkeye, topluluklara ve zamana göre inceleyip,bilim dalına özgü yöntemlerle değerlendirir. | X | |||||
2 | Alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri Mimarlık, Arkeoloji, Güzel Sanatlar bilgileri ile birlikte kullanarak Sanat Tarihi konu ve problemlerini tanımlama, yorumlama, değerlendirme, araştırma ve kanıtlara dayalı çözme yeteneğine sahiptir. | X | |||||
3 | Sanat tarihi alan çalışmalarında plan ve uygulama yapabilir | X | |||||
4 | Sanat tarihi alanında kaynak ve sorunları tanır, formule eder ve çözer | X | |||||
5 | Tarihi çevre değerlerini araştırır, korur, öğretir ve gelişimini destekler. | X | |||||
6 | Bilim ve teknoloji alanındaki gelişmeleri izleyebilme, kendini sürekli olarak yenileyebilme ve yenilikleri Sanat Tarihi alanına aktarabilme becerisine sahip olur. | X | |||||
8 | Mesleğinin gereği olarak sosyal çevresi ile uyumlu genel kültür seviyesine ulaşmıştır ve sosyal ilişkileri güçlüdür; bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler, geliştirir ve gerektiğinde değiştirir, toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje üretir ve uygular. | X | |||||
9 | Teknik resim, restorasyon, röleve, kazı teknikleri, fotoğraf çekimi ve bilgisayar kullanımıyla ilgili teknik becerilere sahip olur. | X | |||||
10 | Sanat Tarihi ile ilgili ulusal ve uluslar arası mevzuata hakimdir ve bu mevzuata uygun davranarak strateji, politika ve uygulama planları geliştirir ve elde edilen sonuçları değerlendirir. | X | |||||
11 | Bölgesinin kültürel ve tarihi değerlerini tanır, tanımlar; bunlarla ilgili plan ve proje hazırlar, uygular, yönetir, izler, kişi ve kurumları bilgilendirir. Sonuçları yazılı ve sözlü olarak aktarır, toplumun bilinçlenmesine katkıda bulunur. | X | |||||
12 | Her türlü alan çalışmasına uyabilme, çalışabilme ve gerekli teknik donanımı kullanabilme yeteneğine, mesleki etik ve sorumluluk bilincine sahiptir. | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Kısa Sınav | 15 |
1. Ödev | 85 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 2 | 5 | 10 |
Ödev | 1 | 12 | 12 |
Final | 1 | 17 | 17 |
Toplam İş Yükü | 129 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,16 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |