Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Osmanlı Epigrafisi SAN 333 5 2 + 1 3 5
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü İSHAK AKDEMİR
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları Arş. Gör.Rumeysa IŞIK
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı Eski dilde yazılmış belgelerin okunması ve incelenmesinin yanında, Osmanlı arşivinde araştırma yapma usulünün kavranması.
Dersin İçeriği Osmanlıca arşiv belgelerini tanıma, okuma ve tahlil etme.
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Osmanlı arşivlerini tanır ve nasıl araştırma yapılacağını bilir Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Sınav , Sözlü Sınav, Ödev,
2 Belge çeşitlerinin içeriklerini kavrar Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma, Sınav , Ödev,
3 Arşiv belgeleri arasındaki farklılıkları ortaya koyar Anlatım, Soru-Cevap, Grup Çalışması, Sınav , Ödev,
4 Arşiv belgelerini günümüz Türkçesine göre sadeleştirir Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması, Sınav , Ödev, Performans Görevi,
5 Selçuklu ve Osmanlı dönemi mezar taşlarını okur Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması, Sınav , Sözlü Sınav, Ödev,
6 Mezar taşlarını metin ve süsleme özellikleri bakımından dönemi içerisinde değerlendirir Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Sınav , Ödev, Performans Görevi,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Dersin içeriği ve sınırları
2 Arşiv Belgelerinin bulunduğu arşivlerin tanıtımı
3 Arşiv Belgelerinin tanıtımı
4 Belge çeşitleri
5 Belge okuma
6 Belge okuma
7 Belge okuma
8 Belge okuma
9 Sınav
10 Türk kültür ve sanatında mezar taşları, genel nitelikleri
11 Mezar taşlarının okunması
12 Mezar taşlarının okunması
13 Mezar taşlarının okunması
14 Değerlendirme ve Sonuç
Kaynaklar
Ders Notu Öğretim Üyesi tarafından verilecektir.
Ders Kaynakları Develi, Hayati, Osmanlı Türkçesi Klavuzu, c.II, 3. baskı, Bilimevi Genel Dağıtım Kitapevi, İstanbul, 2003.
Tevellioğlu, Ferit, Osmanlıca-Türkçe Ansiklopedik Lügat, Ankara 1982
Ahmed Nezih Galitekin, Kocaeli Su Medeniyetinden Birkaç Damla, İSU Genel Müdürlüğü Kültür Yayınları.
Ahmed Nezih Galitekin, Kocaeli Körfez İlçesi Tarih ve Kültür Mirası Eserler, Körfez Belediyesi Kültür Yayınları.
Lütfi Şeyban, Taraklı´da Osmanlı Mezartaşları ve Kitâbeleri, Sakarya Büyükşehir Belediyesi Kültür Yayınları, Adapazarı 2007. Osmanlı Devletinde Arşivcilik Ve Başbakanlık Osmanlı Arşivi, DEVLET ARSVLER GENEL MÜDÜRLÜĞÜ, Ankara 1999. EMİNOĞLU, Mehmet, Osmanlı Vesikalarını Okumaya Giriş, T.D.V. Yay., Ankara 1992. KÜTÜKOĞLU, Mübahat, Osmanlı Belgelerinin Dili, İstanbul 1998. BELVİRANLI, Ali Kemal, Osmanlıca Metinler Rehberi 4, Marifet Yay., 1998. ÖZKAN, Mustafa, Çözümlemeli Osmanlı Türkçesi Metinleri, Çağrı Yay., İst. 2003.
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Sanat özelliği olan maddi kültür eşyasını coğrafi bölgeye, ülkeye, topluluklara ve zamana göre inceleyip,bilim dalına özgü yöntemlerle değerlendirir. X
2 Alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri Mimarlık, Arkeoloji, Güzel Sanatlar bilgileri ile birlikte kullanarak Sanat Tarihi konu ve problemlerini tanımlama, yorumlama, değerlendirme, araştırma ve kanıtlara dayalı çözme yeteneğine sahiptir. X
3 Sanat tarihi alan çalışmalarında plan ve uygulama yapabilir X
4 Sanat tarihi alanında kaynak ve sorunları tanır, formule eder ve çözer X
5 Tarihi çevre değerlerini araştırır, korur, öğretir ve gelişimini destekler. X
6 Bilim ve teknoloji alanındaki gelişmeleri izleyebilme, kendini sürekli olarak yenileyebilme ve yenilikleri Sanat Tarihi alanına aktarabilme becerisine sahip olur. X
8 Mesleğinin gereği olarak sosyal çevresi ile uyumlu genel kültür seviyesine ulaşmıştır ve sosyal ilişkileri güçlüdür; bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler, geliştirir ve gerektiğinde değiştirir, toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje üretir ve uygular. X
9 Teknik resim, restorasyon, röleve, kazı teknikleri, fotoğraf çekimi ve bilgisayar kullanımıyla ilgili teknik becerilere sahip olur. X
10 Sanat Tarihi ile ilgili ulusal ve uluslar arası mevzuata hakimdir ve bu mevzuata uygun davranarak strateji, politika ve uygulama planları geliştirir ve elde edilen sonuçları değerlendirir. X
11 Bölgesinin kültürel ve tarihi değerlerini tanır, tanımlar; bunlarla ilgili plan ve proje hazırlar, uygular, yönetir, izler, kişi ve kurumları bilgilendirir. Sonuçları yazılı ve sözlü olarak aktarır, toplumun bilinçlenmesine katkıda bulunur. X
12 Her türlü alan çalışmasına uyabilme, çalışabilme ve gerekli teknik donanımı kullanabilme yeteneğine, mesleki etik ve sorumluluk bilincine sahiptir. X
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 50
1. Kısa Sınav 15
2. Kısa Sınav 15
1. Ödev 20
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 2 32
Ara Sınav 1 12 12
Kısa Sınav 2 7 14
Ödev 1 15 15
Final 1 10 10
Toplam İş Yükü 131
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 5,24
Dersin AKTS Kredisi 5