Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Belgeleme ve Fotoğrafçılık SAN 106 2 2 + 2 3 5
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü Arş.Gör.Dr. GÖRKEM IŞIK
Dersi Verenler Prof.Dr. ERKAN ATAK,
Dersin Yardımcıları Yrd. Doç. Dr. Gülsen TEZCAN KAYA
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı Türk sanatı araştırmacısının, alanı ile ilgili belge ve objeleri bilimsel çalışmalarda kullanabilecek şekilde tasnif ederek arşivleyebilmesi,bilimsel çalışmalarına destek olacak görselleri oluşturma yeteneğinin oluşturulması.
Dersin İçeriği Kültür varlıklarının tespit edilmesi ve ayrıntılı olarak belgelenmesi
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Kültür varlıklarını ayrıntılı olarak sınıflandırarak tespit eder ve belgeler Anlatım, Soru-Cevap, Sınav , Sözlü Sınav, Ödev,
2 Belgeleme tekniklerini bilir ve çalışacağı konuya göre uygun olanını seçer Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri, Sınav , Sözlü Sınav, Ödev,
3 Arşivlerini olumsuz koşullardan etkilenmeyecek şekilde korur Anlatım, Soru-Cevap, Sınav , Sözlü Sınav,
4 Fotoğraf makinesinin bölümlerini ve parçalarını bilir Anlatım, Tartışma, Gösteri, Sınav , Sözlü Sınav,
5 Uygun koşullar altında fotoğraf tab eder Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri, Sınav , Sözlü Sınav, Performans Görevi,
6 Hava koşullarına ve mekana göre doğru fotoğrafı çeker Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri, Performans Görevi,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Giriş
2 Kaynaklar
3 Sanat tarihi materyalenin tespiti
4 Sanat tarihi materyalenin tespiti
5 Envanter fişlemesi
6 Envanter fişlemesi
7 Koruma ve depolama yöntemleri
8 Fotoğraf makinesinin tanıtımı, diyafram,kadraj,enstantane,netlik
9 Sınav
10 Agrandizör, makro çekim, tripod kullanımı
11 Fotoğrafın tab edilmesi/banyo
12 Fotoğrafın tab edilmesi/banyo
13 Görsellerin arşivlenmesi, arşiv teknikleri
14 Arazi çalışması
Kaynaklar
Ders Notu Öğretim üyesi tarafından verilecektir.
Ders Kaynakları DEĞİRMENDERE A. Necati, Dünya Fotoğrafçılık Ansiklopedisi, İstanbul:Cihan Matbaacılık.
ÇOKAL B. Claasz, Arkeolojik illüstrasyon ve fotoğrafçılık (çev.) Ceyhun Çokal, Ankara: Aytaşı Yayıncılık, 2006.
UÇAR Meltem-Yavuz Salim Yılmaz,Koruma sempozyumu taşınmaz ve kültür varlıklarını tespit ve belgeleme yöntemleri, 1-3 Ekim 2009, Mersin: Mersin Üniversitesi Restorasyon ve Koruma Merkezi, 2010.
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Sanat özelliği olan maddi kültür eşyasını coğrafi bölgeye, ülkeye, topluluklara ve zamana göre inceleyip,bilim dalına özgü yöntemlerle değerlendirir. X
2 Alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri Mimarlık, Arkeoloji, Güzel Sanatlar bilgileri ile birlikte kullanarak Sanat Tarihi konu ve problemlerini tanımlama, yorumlama, değerlendirme, araştırma ve kanıtlara dayalı çözme yeteneğine sahiptir. X
3 Sanat tarihi alan çalışmalarında plan ve uygulama yapabilir X
4 Sanat tarihi alanında kaynak ve sorunları tanır, formule eder ve çözer X
5 Tarihi çevre değerlerini araştırır, korur, öğretir ve gelişimini destekler. X
6 Bilim ve teknoloji alanındaki gelişmeleri izleyebilme, kendini sürekli olarak yenileyebilme ve yenilikleri Sanat Tarihi alanına aktarabilme becerisine sahip olur. X
8 Mesleğinin gereği olarak sosyal çevresi ile uyumlu genel kültür seviyesine ulaşmıştır ve sosyal ilişkileri güçlüdür; bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler, geliştirir ve gerektiğinde değiştirir, toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje üretir ve uygular. X
9 Teknik resim, restorasyon, röleve, kazı teknikleri, fotoğraf çekimi ve bilgisayar kullanımıyla ilgili teknik becerilere sahip olur. X
10 Sanat Tarihi ile ilgili ulusal ve uluslar arası mevzuata hakimdir ve bu mevzuata uygun davranarak strateji, politika ve uygulama planları geliştirir ve elde edilen sonuçları değerlendirir. X
11 Bölgesinin kültürel ve tarihi değerlerini tanır, tanımlar; bunlarla ilgili plan ve proje hazırlar, uygular, yönetir, izler, kişi ve kurumları bilgilendirir. Sonuçları yazılı ve sözlü olarak aktarır, toplumun bilinçlenmesine katkıda bulunur. X
12 Her türlü alan çalışmasına uyabilme, çalışabilme ve gerekli teknik donanımı kullanabilme yeteneğine, mesleki etik ve sorumluluk bilincine sahiptir. X
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Kısa Sınav 15
1. Ödev 85
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 2 32
Ara Sınav 1 10 10
Kısa Sınav 2 5 10
Performans Görevi (Laboratuvar) 1 5 5
Final 1 20 20
Toplam İş Yükü 125
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 5
Dersin AKTS Kredisi 5